МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Та особливості його організаціїЛітература План У ВИЩІЙ ШКОЛІ ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ 1. Педагогічний процес у вищому навчальному закладі та особливості його організації. 2. Закономірності та принципи навчання у ВНЗ. 3. Методи і засоби навчання у вищій школі. Основні поняття до теми: педагогічний процес, закономірності , принципи навчання, навчально-професійна діяльність, методи, прийоми, засоби навчання, інтерактивні методи навчання. Основна: 1. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. - К.: Центр. Навчальної літератури, 2003. – 316 с. 2. Вітвицька С.С. Практикум з педагогіки вищої школи. Навчальний посібник за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 396 с. 3. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. 4. Лекції з педагогіки вищої школи: Навч. посібник /За ред. В.І.Лозової. – Харків: „ОВС”, 2006. – 496 с. 5. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник /За ред. З.Н.Курлянд. – К.: Знання, 2005. – 399 с. 6. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. – К.: „Академвидав”, 2006. – 352 с. Додаткова: 7. Вища освіта в Україні: Навч. посібник /В.Г.Кремень, С.М.Ніколаєнко, М.Ф.Степко та ін.. – К., 2005. – 327 с. 8. Закон України «Про вищу освіту» //Освіта в Україні. Нормативна база (2-е вид.). – К., 2006. – С.40-92. 1. Педагогічний процес у вищому навчальному закладі
Педагогічний процес у ВНЗ – це цілеспрямована, мотивована, доцільно організована та змістовно насичена система взаємодії суб’єктів та об’єктів навчально-виховного процесу з метою професійної підготовки майбутніх фахівців.
Найважливішими компонентами педагогічного процесу є процеси навчання і виховання, що ведуть до професійного та особистісного формування та розвитку.
Учасниками педагогічного процесу у ВНЗ є: · суб’єкти (викладачі); · об’єкти (студенти). Між ними встановлюється суб’єкт-об’єктна взаємодія, яка при активізації начально-пізнавальної діяльності студентів взаємодія змінюється на суб’єкт-суб’єктну. Викладання – діяльність викладача, спрямована на управління навчально-пізнавальною діяльністю студента на основі врахування об’єктивних і суб’єктивних закономірностей, принципів, методів, організаційних форм і засобів навчання. У процесі викладання перед студентами ставляться пізнавальні завдання, надаються нові знання, організовується самостійна робота із засвоєння, закріплення і застосування знань, проводиться перевірка якості знань, умінь та навичок. Учіння – цілеспрямований процес засвоєння студентами знань, умінь і навичок, регламентований навчальними планами і програмами. Структуру педагогічного процесу у ВНЗ складають процесуальні компоненти: · мета; · принципи; · зміст; · форми; · методи. Загальна мета педагогічного процесу у ВНЗ загалом регламентована державним (соціальним) замовленням на фахівця (випускника ВНЗ). Конкретна мета педагогічного процесу ВНЗ (навчального заняття) зумовлена навчальною дисципліною, її метою та місцем у підготовці фахівця. Результатом функціонування педагогічного процесу у ВНЗ як системи загалом є професійні знання, уміння та навички майбутнього фахівця та його готовність до виконання професійної діяльності.
Конструювання педагогічного процесу у ВНЗ передбачає виокремлення та реалізацію основних його етапів:
1. Підготовчий етап, який передбачає: - аналіз мети, змісту та наявних умов навчання; - аналіз навчально-методичної літератури; - вибір форм, методів навчання; - планування педагогічного процесу (складання плану-конспекту заняття); - розподіл часу на реалізацію запланованого.
2. Основний етап, що передбачає реалізацію запланованого, а саме: - формулювання мети та завдань навчальної діяльності та сприйняття її студентами; - використання запланованих форм, методів прийомів, засобів організації педагогічного процесу (викладання та учіння); - здійснення різних заходів заохочення та контролю навчально-пізнавальної діяльності студентів. 3. Завершальний (аналітичний) етап, який передбачає: - Співставлення відповідності результатів і мети педагогічного процесу; - аналіз суб’єктами та об’єктами педагогічного процесу його переваг та недоліків; - контроль результатів професійної підготовки студентів; - аналіз причин та факторів впливу на отримані результати. Читайте також:
|
||||||||
|