МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основний обмін і умови його визначення, фактори, що впливають на його величинуОсновний обмін (ОО) – це добові енерговитрати організму в умовах спокою. При визначенні ОО треба дотримуватись таких стандартних умов: 1. зранку (тому, що є добові коливання рівня енерговитрат – він мінімальний вночі о 3-4 годині й максимальний ввечері о 17-18 годині); 2. в умовах фізичного та емоційного спокою (м’язова робота супроводжується збільшенням енерговитрат організму, так як на скорочення м’язів необхідно витрачати значну кількість енергії; в умовах емоційної напруги активується симпатичний відділ вегетативної нервової системи тому збільшується кількість катехоламінів та тироксину, які викликають збільшення енерговитрат організму); 3. лежачи (щоб не витрачалася зайва енергія на скорочення м’язів на підтримання антигравітаційної пози); 4. при температурі комфорту (при цьому підтримання сталості температури тіла не потребує напруження процесів тепловіддачі та теплопродукції, тобто на ці процеси не витрачається енергія) 20 – 22 градусів; 5. визначають ОО в стані бадьорості, але за умови, що енерговитрати організму мінімальні. 6. натще (через 10-12 годин після прийому їжі, щоб не проявлялася специфічно-динамічна дія їжі). Специфічно-динамічна дія їжі – це збільшення енерговитрат, що пов’язане з прийомом їжі. Після прийому вуглеводної та жирної їжі, специфічно-динамічна дія їжі складає 10-15%, а білкової – 30%. вуглеводневої та жирної. Енергія основного обміну витрачається так: - 50% її перетворюється на первинне тепло й виділяється з організму, -50% йде на синтез АТФ,яка витрачається на: процеси біосинтезу – 23%; скорочення м’язів (підтримання тонусу скелетних м’язів, скорочення міокарду та дихальних м’язів)роботу внутрішніх органів -15%; роботу механізмів активного транспорту речовин – 12%. Фактори, від яких залежить величина ОО: 1. Стать. 2. Маса тіла. 3. Зріст. 4. Вік. 5. Особливості процесів обміну речовин в організмі. - у жінок ОО на 5 – 10 % нижча, ніж у чоловіків; - у дітей ОО вищий, ніж у дорослих; - у людей похилого віку ОО знижується на 15 – 20 %; - ОО порушується при ендокринних хоробах: а) при гіперфункції щитоподібної залози (базедова хвороба) ОО підвищується на 150% б) при гіпофункції щитоподібної залози ОО знижується на 40% в) на ОО впливає стан статевих залоз, гіпофіза, тощо. Рівень ОО приблизно 1300 – 1700. ккал, є добовий ритм коливань.
Інтенсивність енергетичного обміну залежить від характеру діяльності людини. ( церобочий обмін). Сукупність основного і робочого обміну складають загальний обмін. Загальний обмін - це рівень обміну в звичайних умовах, а не в стандартних, тобто додатково до основного обміну організм витрачає енергію на будь які функції ( робочий обмін) Найбільше енергії витрачається витрачається при м’язовій роботі. Населення по рівню загального обміну поділяється на 5 груп: Для людей віком 18-29 років добові енерговитрати в різних групах складає:
1 група – переважає розумова праця; 2 група – зайняті легкою фізичною працею; 3 група – виконання фізичної роботи середньої важкості; 4 група – зайняті важкою фізичною працею; 5 група – зайняті дуже важкою фізичною роботою.
Знання ЗО необхідне для правильного визначення добової калорійності раціону (особливо, якщо великі групи людей перебувають в умовах організованого харчування – лікарні, школи-інтернати, армія).
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|