МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Приклад 3MCMXCVIII = 1000 + (–100 + 1000) + (–10 + 100) + 5 +1 +1 +1 = = 1998.
У позиційних системах числення величина, позначається цифрою в запису числа, залежить від її позиції. Кількість використаних цифр називається основою позиційної системи числення. Система числення, застосовувана в сучасній математиці, є позиційною десятковою системою. Її основа дорівнює десяти, тому що запис будь-яких чисел проводиться за допомогою десяти цифр: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Позиційного характеру цієї системи легко зрозуміти на прикладі будь-якого багатозначного числа. Наприклад, в числі 333 перша трійка означає три сотні, друга – три десятки, третя – три одиниці. Для запису чисел в позиційній системі з основою n потрібно мати алфавіт з n цифр. Зазвичай для цього при n <10 використовують n перших арабських цифр, а при n> 10 до десяти арабським цифрам додають літери. Ось приклади алфавітів кількох систем:
Якщо необхідно вказати основу системи, до якої відносіться число, то воно приписується нижнім індексом до цього числа. Наприклад: 1011012, 36718, 3B8F16. У системі числення з основою q (q-ічная система числення) одиницями розрядів служать послідовні ступені числа q. q одиниць будь-якого розряду утворюють одиницю наступного розряду. Для запису числа в q-ічній системі числення потрібно q різних знаків (цифр), що зображують числа 0, 1, ..., q–1. Запис числа q в q-ічной системі числення має вигляд 10.
Розгорнутою формою запису числа називається запис у вигляді Aq=±(an–1qn–1+an–2qn–2+¼+a0q0+a–1q–1+a–2q–2+¼+a–mq–m). Маємо Аq – саме число, q – заснування системи числення, ai – цифри даної системи числення, n – число розрядів цілої частини числа, m – число розрядів дробової частини числа.
Приклад 4. Отримати розгорнуту форму десяткових чисел 32478; 26,387. 3247810 = 3 * 10000 + 2 * 1000 + 4 * 100 + 7 * 10 + + 8 = 3 * 104 + 2 * 103 + 4 * 102 + 7 * 101 + 8 * 10°. 26,38710 = 2 * 101 + 6 * 10° + 3 * 10–1 + 8 * 10–2 + 7 * 10–3. Зверніть увагу, що в будь-якій системі числення її основа записується як 10. Якщо всі складові в розгорнутій формі недесятічного числа представити в десятковій системі і обчислити отриманий вираз за правилами десяткової арифметики, то вийде число в десятковій системі, рівне даному. За цим принципом проводиться переклад з не десяткової системи в десяткову. Переклад цілих чисел. 1) Основу нової системи числення виразити в десятковій системі числення і всі подальші дії робити в десятковій системі числення; 2) послідовно виконувати поділ даного числа і одержуваних неповних часток на основу нової системи числення до тих пір, поки не отримаємо неповну частку, менше дільника; 3) отримані залишки, які є цифрами числа в новій системі числення, привести у відповідність з алфавітом нової системи числення; 4) скласти число в новій системі числення, записуючи його починаючи з останнього залишку. Приклад 1. Провести число 3710 в двійкову систему. Для позначення цифр у записі числа використовуємо символіку: а5а4а3а2а1а0
Звідси: 37 = 100101 Приклад 2. Привести десяткове число 315 до вісімкової та шістнадцяткової системи: Звідси:315 = 473 = 13В . Нагадаємо, що 11 = В . Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|