МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Роль підприємництва у суспільстві.Роль підприємництва як суспільного явища в умовах ринку зростає до такого ступеня, що без нього неможливе існування й самого ринку. Важливість цього процесу важко переоцінити і у світовій економіці, і у економіці України. На етапі завершення переходу до приватної власності, відмови від примусових неекономічних механізмів залучення людей до праці, реалізації економічних мотивів і стимулів корисної продуктивної діяльності роль підприємництва у суспільстві тільки посилюється. У цьому аспекті зауважимо, що підприємництво як форма ініціативної діяльності припускає два типи господарювання: 1) здійснення безпосередньо виробничих функцій; 2) здійснення посередницьких функцій. Перший тип пов’язаний із діяльністю, результатом якої є виробництво кінцевого продукту, готового до споживання і призначеного для кінцевого споживача. Таким продуктом можуть бути як товари, так і послуги: виробництво одягу, продуктів харчування, автомобілів, меблів, надання побутових послуг, туристичних послуг, послуг з перевезення пасажирів тощо. Другий тип пов’язаний із наданням специфічних послуг, які забезпечують просування продукту, виробленому за допомогою першого типу підприємництва, від виробника до споживача у належному (суспільно прийнятному) вигляді і готовому до споживання. При цьому продукт може набувати додаткових споживчих характеристик не змінюючи своєї суті та головної споживчої властивості. До такої діяльності можна віднести послуги посередників у торгівлі товарами, надання рекламних послуг, вантажні перевезення, маркетингові дослідження тощо. З точки зору суспільства біль важливим і потрібним є саме перший тип підприємництва, оскільки у ньому безпосередньо створюється продукт, що задовольняє суспільні, групові та індивідуальні потреби. Але з точки зору підприємця привабливішим є другий тип господарювання, оскільки його здійснення є простішим, менш витратним і може принести прибуток швидше ніж при першому типі. Через суспільно-ринкові механізми відбувається збалансування розвитку як виробників так і посередників у підприємництві, завдяки чому досягається єдність їхніх інтересів із інтересами і споживачів, і суспільства в цілому. У суспільстві підприємництво: - виступає діловою силою, що прискорює шлях до ринкових перетворень, подальшого вдосконалення нормативно-правової бази, зміни тих положень, що перешкоджають сприятливому розвитку бізнесу; впливає на структурні перетворення в економіці, збільшення товарної маси, насичення ринку якісними послугами; прискорює темпи економічного розвитку національної економіки в цілому; - забезпечує господарську незалежність суб’єктів ринку, створює сприятливе середовище для розвитку конкуренції, сприяє економії та раціональному використанню усіх ресурсів; - стимулює ділову активність, забезпечує сильнодіючі стимули до ефективної праці, постійного пошуку до ефективних форм роботи, сприяє здійсненню інноваційних процесів, швидкому оновленню технологічної бази і номенклатур продукції згідно вимог ринку та попиту зокрема; - створює нові робочі місця, залучає працюючих та непрацюючих у суспільно-корисну діяльність, сприяє формуванню нового типу суспільного способу життя та підприємницької культури; - проводить благодійну та спонсорську діяльність, здійснює підтримку політичних, громадських рухів та економічних структур, які сприяють подоланню соціально-економічної нестабільності України тощо.
Читайте також:
|
||||||||
|