МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Скласти строго науковий план розвитку економіки, врахувати всі господарські резерви, шо є в наявності, - завдання дуже складне.Прийоми виявлення зайвих слів Мудреці й майстри слова про значення стислості Прийоми досягнення стислості Про користь стислості і шкоду багатослівності заговорили ще в глибокій давнині. Мудреці і письменники заповідали авторам-нащадкам бути короткими, пояснюючи, чому це необхідно. Анонімному східному мудрецеві приписують такі слова: Хтось сказав: - Уникай багатослівності, бо воно подібно до великого простору, на якому безліч каменів спотикання (Дбуль-Фарадж. Книза цікавих історій. М., 1957. З 53). Цю думку розвиває Горацій: Стисло скажи, що хочеш сказати: короткі розмови легше зловить душа і в пам'яті міцніше втримає. Тому, одне з професійних умінь редактора — уміння виявляти зайві слова й переконувати автора, що без них його текст стане тільки краще. Зауважити, що слово зайве, можна тільки володіючи раціональними прийомами і навиками читання. Їх ми характеризуємо нижче. – Виявлення смислового чи стилістичного перенасичення слів. Суть цього прийому в тому, що читаючи слово в контексті, потрібно не тільки розуміти його значення, але й з'ясовувати, для чого воно в цьому контексті потрібне, або чому без нього не можна обійтися. – Виділення типових словесних надмірностей.Редактор, який добре знає найбільш поширені, типові зайві слова, який виробив навик в думках виділяти їх під час читання, зуміє відчутно допомогти авторові, який не оволодів майстерністю писати стисло, економно. Саме для цього виділяють основні групи зайвих слів. Група 1 — це дієприкметники, прикметники, дієслова, іменники, якими автор прагне позначити наявність предмета (процесу), що описується. Наприклад: (А чи можна врахувати резерви, яких немає? Тому варто написати всі резерви господарства). Група 2 — іменники, дієприкметники, прикметники, дієслова, що виражають дію, яку позначати не обов'язково, оскільки предмет, що описується, інакше діяти або співвідноситися з іншим предметам не може. Наприклад, не потрібно нагадувати читачеві, що описуване дослідження проведене або що гіпотеза ученим висловлена або запропонована, якщо автор її характеризує в тексті. Група 3 — дієслова або віддієслівні іменники, що передають дію, яка вже виражена дієсловом або іменником, що стоїть поряд. Наприклад, пишуть (і підписують в набір і друк): успішне здійснення координації, хоча координація — дія, і слово здійснення тут зайве; успішна координація коротше і краще. Група 4—прикметники,дієприкметники, займенники, які нічим не доповнюють характеристику предмету, позначеного іменником, до якого вони відносяться. Нічого не втратить читач, якщо багато наукових і інші книги зменшаться після того, як із них вичистять прикметники, дієприкметники, займенники типу визначений, деякий, який-небудь,якийсь, відповідний, відомий, конкретний, необхідний, різний,людськийу всіх випадках, коли іменники, до яких вони відносяться, і не можуть бути іншими. Наприклад: Термін абстракція має два основні значення: 1) певного пізнавального процесу і 2) результату цього процесу. – Термін абстракція - має два основні значення: 1) процесу і 2) його результату. Група 5 — невиправдано вжиті слова підсилюють прислівники типу цілком (абсолютно). Наприклад: Найдивовижніше, цілком самобутнє вирішення міських ансамблів (прикметник самобутній за змістом не вимагає, щоб підкреслювався ступінь цієї якості, тобно якості самобутності). Група 6 — слова, що дублюють за змістом інші слова тієї ж фрази. Наприклад (з двох виділених курсивом і підкреслених слів або словосполучень в не обумовлених випадках одне зайве): Хронологічний період (період і є відрізок часу). Група 7— слів, що з'являються під час невиправданого розщеплення присудка-дієслова на поєднання з напівдопоміжного дієслова й віддієслівного іменника. Читайте також:
|
||||||||
|