Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ АВТОМОБІЛЬНИМ ТРАНСПОРТОМ

Кореспонденція рахунків бухгалтерського обліку.

Поняття про баланс, рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис.

Бухгалтерський баланс є одним з основних способів узагальнення даних бухгалтерського обліку за певний звітний період, основною формою бухгалтерської звітності. У бухгалтерському балансі відбивається в грошовій оцінці стан господарських коштів підприємства і їх джерел (форма 1). Всі господарські засоби і їх джерела групуються в балансі по однорідних економічних ознаках в наступних розділах: «Основні засоби і вкладення»; «Запаси і витрати»; «Грошові засоби, розрахунки і інші активи»; «Джерела власних коштів»; «Кредити і інші позикові засоби»; «Розрахунки і інші пасиви».

Структура балансу являє собою двосторонню таблицю. Ліва сторона, що відображає склад і наявність господарських коштів, називається активом. Збоку правій, званій пасивом, розміщені статті, що відображають склад і суму джерел господарських коштів. Обов'язковою умовою бухгалтерського балансу є рівність підсумкових сум активу і пасиву.

Завдяки тому, що в активі і пасиві балансу передбачені дві графи: «На початок року» і «На кінець звітного періоду», можна бачити зміни, що відбулися по окремих статтях господарських коштів і їх джерел за звітний період.

Рахунки бухгалтерського обліку і їх кореспонденція. У процесі здійснення своєї виробничої і фінансової діяльності кожне АТП щодня здійснює безліч господарських операцій, що змінюють залишки господарських коштів і їх джерел, а отже, що змінюють актив і пасив бухгалтерського балансу. Однак по бухгалтерському балансу, що складається на певну дату, не можна повсякденно спостерігати за змінами в складі і розміщенні кожного вигляду коштів і їх джерел. Таке нагляд є однією з основних задач бухгалтерського обліку і досягається за допомогою системи рахунків.

Рахунки призначені для/хронологічний реєстрації операцій на кожний вигляд господарських коштів, їх джерел і по групі однорідних господарських операцій. Таким чином, рахунки бухгалтерського обліку є способом угрупування і поточного відображення в грошовій оцінці господарських операцій, внаслідок яких змінюється склад коштів (актив балансу) і їх джерел (пасив балансу) (мал. 4).

 


ТЕМА 9

Автомобільний транспорт є одним із звєнєв єдиної транспортної системи країни. Виконуючи більше за 80 % об'єми вантажних перевезень народного господарства (в тоннах) і понад 90 % перевезень пасажирів, автомобільний транспорт є також учасником транспортного процесу всіх інших видів транспорту. (залізничного, морського, річкового і авіаційного), оскільки доставляє вантажі і пасажирів до пунктів відправлення (залізничним станціям, морським і річковим портам, аеропортам) і вивозить вантажі і пасажирів з пунктів призначення.

Характер, види і об'єми виробничої діяльності автотранспортних підприємств, організацій і. технологія перевезень, що виконуються ними, інших робіт і послуг, а також форми управління в основному залежать від їх відомчої приналежності і технічного оснащення.

По приналежності підприємства автомобільного транспорту поділяються на відомчі, підлеглі підприємствам і організаціям промисловості, будівництва, сільського господарства і інших галузей народного господарства і загального користування.

Підприємства відомчого автомобільного транспорту, як правило, виконують перевезення, пов'язані з обслуговуванням технологічного процесу виробництва свого підприємства, об'єднання або організацій.

Виробнича діяльність підприємств автомобільного транспорту загального користування вельми різноманітна. Виконуючи основний об'єм вантажних і пасажирських перевезень на міських (внутриобластних) магістралях, автомобільний транспорт загального користування по мірі розвитку мережі шосейних автомобільних доріг починає займати все більший питомий рії і на міжміських (міжобласних і міжреспубликанський) перевезеннях.

Основними перевагами, що зумовлюють розширення міжміських автомобільних перевезень, є маневреність і швидкість доставки вантажів, відсутність перевантаження (вантаж доставляється від дверей складу відправника до дверей складу одержувача), виконання нарівні з перевезеннями експедиційних операцій і ряд інших позитивних якостей.

Крім основного виду діяльності перевезень вантажів і пасажирів, автомобільний транспорт загального користування виконує численні види супутніх робіт і послуг, до яких відносяться транспортно-експедиційне обслуговування підприємств і населення; ремонт і технічне обслуговування як власного рухомого складу, так і легкових автомобілів приватних власників; обслуговування автотуристов надання їм мотелів, кемпінгів, платних стоянок для автомобілів, автозаправних станцій і механізація вантажно-розвантажувальних робіт; складське зберігання і подгрупировка вантажів; завантаження порожніх автомобілів, що належать підприємствам інших міністерств і відомств, наступних в попутному напрямі; перегін нових автомобілів з автозаводів покупцям; виконання змішаних перевезень з підприємствами інших видів транспорту і

Нарівні з цим підприємства автомобільного транспорту здійснюють в повному об'ємі функції, властиві державним госпрозрахунковим підприємствам: матеріально-технічне постачання; капітальне будівництво; роздрібну торгівлю і громадське харчування; науково-дослідні і конструкторські роботи; підготовку і підвищення кваліфікації кадрів; соціально-культурні і оздоровчі заходи і

Автомобільний транспорт загального користування - це тисячі великих автогосподарств і багато які сотні інших підприємств (промислових, будівельних, торгових, транспортно-експедицион-них, складських, комунальних, учбових, науково-дослідних, культурних, оздоровчих і інш.).

Управління так численними, різними по об'ємах і видах роботи, що виконується підприємствами вельми складна справа, що вимагає постійного вдосконалення на базі розширення госпрозрахункових прав і відповідальності автотранспортних підприємств (ДТП), перекладу їх на інтенсивні методи роботи.

Головною задачею автомобільного транспорту загального користування є створення раціональної системи автоперевізок, яка в сукупності з роботою інших видів транспорту забезпечить високу народногосподарську ефективність усього транспортного комплексу, своєчасне, якісне і повне задоволення потреб народного господарства і населення в перевезеннях.

Для успішного рішення вказаної задачі велике значення мають заходи щодо вдосконалення організаційної структури і методів управління автомобільним транспортом загального користування.

Виробнича структура автотранспортного підприємства, Основною первинною ланкою автомобільного транспорту є ДТП. Однак в Останні роки створюються нові форми і системи управління, такі, як автотранспортні і автоекспедиціоні комбінати, автотранспортні об'єднання і управління і інші зі складною структурою, що відображає багатогранність їх діяльності і способи управління цією діяльністю.

Структура управління транспортно-експедиційного автомобільного комбінату (мал. 8) включає самі різноманітну звенья

МАЛ. 8. Зразкова структура транспортно-експедиційного автомобільного комбінату

виробничої, експлуатаційної і фінансово-економічної діяльності, що охоплює весь комплекс перевезень, що виконуються, робіт і послуг.

Сучасний транспортно-експедиційний автомобільний комбінат - великий, добре технічно оснащене державне підприємство, здатне самостійно вирішувати і виконувати задачі по обслуговуванню окремих підприємств і населення.

Комбінат має статут, самостійний баланс і розрахунковий рахунок, є юридичною особою, укладає договору із замовниками транспорту, постачальниками і підрядчиками, веде розрахунки з ними, користується банківськими позиками і кредитами, створює і використовує фонди і резерви, веде закінчений бухгалтерський облік і представляє встановлену звітність.

Структурою автокомбіната передбачено, що в його склад можуть входити окремі несамостійні філіали, розташовані поза основною територією. Кількість і місце розташування цих філіали залежать від кількості одиниць рухомого складу на автокомбінаті, місткості основної стоянки, місцезнаходження основних вантажообразующих і вантажопоглинающих пунктів, відстаней до них і між ними і від ряду інших виробничих і економічних чинників. При цьому основним чинником, що враховується повинне бути скорочення відстаней перевезень і зменшення порожніх пробігів автомобілів.

До складу виробничого транспортно-експедиційного об'єднання (мал. 9), як правило, входить декілька госпрозрахункових підприємств, одне з яких є головним і на ньому розташовується весь апарат управління об'єднанням. При цьому на підприємствах що війшли до складу об'єднання розрахунки із замовниками рухомого складу, підрядчиками і постачальниками по ремонту і постачанню, фінансовими органами (бюджетом), вищестоящою організацією, а також з банками по позиках і кредитах можуть виконуватися об'єднанням централізовано.

Для видачі заробітної плати робітникам і службовцям підприємств, що війшли до складу об'єднання, і для виконання дрібних господарських операцій підприємствам у відповідних відділеннях банку відкриваються поточні рахунки.

Для ведення централізованого бухгалтерського обліку при об'єднанні може бути створена загальна бухгалтерія, яка організується з бухгалтерій, існуючих на підприємствах, що війшли до складу об'єднання.

 

МАЛ. 9. Зразкова структура автотранспортного виробничого об'єднання, що виконує вантажні перевезення і трзнспортно-експедиційні операції

 

Госпрозрахунок як основний метод управління

 

Основним економічним методом управління АТП і його окремими виробничими підрозділами (автоколонами, цехами, майстерним і є госпрозрахунок. Він заснований на совимеренні витрат на виробництво (експлуатацію) з результатами господарської діяльності, поєднанні загальнодержавних інтересів з інтересами кожного підприємства і окремих його працівників.

Госпрозрахунок будується на матеріальній зацікавленості автотранспортного підприємства (організації), всього колективу працівників, включаючи і керівний персонал, в поліпшенні кінцевих результатів виробництва. Матеріальна зацікавленість підприємства і його працівників в збільшенні обсягів виробництва, раціональному використанні ресурсів, зниженні собівартості і збільшенні рентабельності досягається шляхом самостійного витрачання підприємством частки прибутку (прибутку), що залишається в його розпорядженні, на оплату праця працівників і утворення фондів.

У умовах госпрозрахунку АТП несе економічну і матеріальну відповідальність за дотримання інтересів держави і громадян, збереження всіх форм власності, виконання прийнятих зобов'язань і беззбиткову роботу.

Невід'ємною межею госпрозрахунку є грошовий контроль (контроль рублем) за діяльністю АТП і його підрозділів. Грошовий контроль роботи підприємства здійснюють вищестоящі господарські організації, органи фінансової і банківської системи, а взаємний контроль рублем виробляють підприємства, пов'язані між собою господарськими договорами.

Кожне госпрозрахункове підприємство є юридичною особою, має самостійний бухгалтерський баланс і розрахунковий рахунок в банку, укладає господарські договори з іншими госпрозрахунковими підприємствами і організаціями, користується правом отримання банківських кредитів.

Для здійснення своєї господарської діяльності кожне госпрозрахункове АТП наділяється виробничими фондами: основними і оборотними.

З метою перебудови господарського механізму значно розширені госпрозрахункова самостійність, права і відповідальність підприємств. Зокрема, істотно скорочена кількість централізовано показників, що затверджуються підприємствам і розширені їх права в області планування, оплати праця і матеріального заохочення, використання фондів економічного стимулювання і інш. Одночасно посилена матеріальна відповідальність за невиконання державного замовлення і зобов'язань за договорами.

 

Структура органів бухгалтерського обліку на автотранспортном підприємстві

 

З метою більшої об'єктивності при плануванні структури бухгалтерії і чисельності рахункового апарату для підприємств і організацій автомобільного транспорту рекомендується враховувати наступні умови:

характер транспортної, виробничої або експедиційної діяльності даного підприємства;

об'єми перевезень, що виконуються, робіт і послуг;

чисельність працюючих, наявність і вартість основних виробничих фондів, розмір капітальних вкладень;

об'єми документообігу, види документів, кількість показників, що враховуються;

міра механізації обліково-обчислювальних робіт;

види, об'єми і терміни облікової і звітної інформації, що випускається;

кількість виробничих, транспортних і експедиційних підрозділів, окремих філіали, колон, цехів і інших виробничих одиниць, що входять до складу підприємства;

МАЛ. 10. Структура апарату бухгалтерії АТП

дислокацію виробничих, транспортних, експедиційних і інших підрозділів, їх віддаленість від центральної бази підприємства;

наявність і види коштів зв'язку і доставки облікової документації.

Як правило, структура бухгалтерського апарату будується застосовно до існуючої схеми основних у парно-економічних угрупувань коштів і господарських операцій. Так, в структурі апарату бухгалтерії автотранспортного підприємства (автобази, автокомбіната, автопарку), зображеній на мал. 10, передбачений випадок, коли документи обробляються власним машинорахуноковим бюро (МСБ). Якщо облікові документи обробляються на сторонніх машинорахункових станціях (МРС) або в обчислювальному центрі (ВЦ), то у цьому разі підрозділу МСБ в штаті бухгалтерії не буде, але питання механізації обліку залишаться.

Приведена структура апарату бухгалтерії розрахована на велике автотранспортне, транспортно-експедиційне або промислове підприємство системи автомобільного транспорту загального користування з великим об'ємом перевезень, що виконуються, робіт і послуг.

Для невеликих і середніх підприємств з чисельністю працюючих до 600 800 чол. структура бухгалтерії може бути декілька спрощена, зокрема: може бути виключена одна посада заступника головного бухгалтера; відділ обліку фондів і звітності і відділ обліку витрат, прибутків і результатів можуть бути злиті в один відділ; відділи бухгалтерії можуть бути названі (в залежності від об'єму роботи і числа працівників обліку) секторами або групами.


ТЕМА 10

ОБЛІК ОСНОВНИХ КОШТІВ В СЛУЖБІ ГОЛОВНОГО МЕХАНІКА АТП

Технічний облік основних коштів (фондів) на підприємствах автомобільного транспорту (за винятком рухомого складу) здійснює служба головного механіка, а на тих підприємствах, де такої служби не передбачена - технічна служба.

Служба головного механіка веде пообъектний технічний облік рушення, ремонту і наявності основних коштів по їх місцезнаходженню і в розрізі наступних угрупувань: будівлі, споруди, передавальні пристрої, машини і обладнання, інструменти, виробничий інвентар і обладнання, інші основні засоби.

Вся технічна документація на прийом, передачу, ремонти, списання і переміщення основних коштів (табл. 11) складається звичайно комісією, що призначається керівником підприємства, з обов'язковою участю головного механіка або працівника технічної служби підприємства.

Облік рухомого складу і автомобільних агрегатів в технічній службі АТП

 

Технічна служба АТП веде облік наявності, надходження, вибуття і технічного стану рухомого складу, а також облік технічної експлуатації автомобілів, тягачів, причеп, напівпричепів, автомобільних агрегатів і шин (облік пробігів, технічного обслуговування і ремонтів і .

У обов'язку технічної служби входять оформлення документів по надходженню і вибуттю автомобілів, тягачів, напівпричепів, причеп і автомобільних агрегатів, ведення обліку і оформлення документів по технічному обслуговуванню, ремонту, переобладнанню і модернізації рухомого складу і по ремонту автомобільних агрегатів. Крім того, в технічній службі ведеться облік і оформляється документація по поломках, пошкодженнях і аваріях транспортних коштів.

При нарахуванні амортизаційного фонду по рухомому складу, списанні автомобільних шин і автомобільного палива використовуються дані технічного обліку пробігів автомобілів, причеп і автомобільних шин.

При надходженні на АТП автомобілів, тягачів, причеп і. напівпричепів ним привласнюються гаражні номери і вони проходять реєстрацію в органах ДАІ міста (населеного пункту). Після реєстрації в ДАІ на кожний автомобіль, тягач, причеп або напівпричіп видаються технічний паспорт і міський номер.

Пересувний склад в технічній службі АТП враховується в розрізі автоколон, бригад і екіпажів, а також по марках і типах рухомого складу.

Закріплення автомобілів за водіями проводиться по акту. Списання зношених автомобілів, причеп і агрегатів також здійснюється по акту відповідно до діючої Інструкції на вибраковку і списання автомобілів (причеп) і агрегатів. Що Поступили на АТП нові агрегати, а також агрегати, зняті з автомобілів, враховуються на складі як оборотні. Кожному оборотному агрегату (даного найменування і марки) привласнюється порядковий номер (починаючи з 1) і на нього заводиться облікова картка під тим же номером. При видачі агрегату з оборотного фонду для постановки на автомобіль в обліковій картці вказуються дата видачі, номер автомобіля, на який він виданий, і номер документа, на основі якого зроблена видача. Встановлений на автомобіль агрегат з оборотного фонду виключається і замість нього під тим же номером враховується агрегат, знятий з автомобіля.

При напрямі оборотного агрегату в ремонт в обліковій картці цього агрегату вказуються дата, найменування авторемонтного підприємства і номер документа, на основі якого він прямує в ремонт. При отриманні оборотного агрегату з ремонту а його облікову картку заносяться дата надходження на АТП, найменування авторемонтного підприємства, від якого він отриманий, і номер прибуткового документа.

При списанні оборотного агрегату в облікову картку заносяться дата списання і найменування документа, на основі якого зроблене списання. Облікова картка списаного агрегату не анулюється, а служить для обліку поступаючого оборотного агрегату замість списаного під тим же номером. У формулярі (технічному паспорті) автомобіля ведеться облік зміни агрегатів і їх міжремонтного пробігу.

За ведення правильного обліку наявності і технічного стану автомобілів і агрегатів несе відповідальність головний інженер АТП.

Крім перерахованих в табл. 12 форм, що застосовуються в технічному обліку рухомого складу, технічна служба АТП використовує і інші документи.

План-графік технічного обслуговування автомобілів складається щомісяця на кожний автомобіль або причеп виходячи з встановленої періодичності технічного обслуговування, добових пробігів автомобілів і рівномірності завантаження робочих місць. На великих АТП можуть складатися окремі графіки на ТО-1 і ТЕ-2. План-графік затверджується головним інженером (технічним керівником) підприємства.

Гаражний лист є початковим документом для виконання робіт по технічному обслуговуванню і поточному ремонту по кожному автомобілю. Він виписується щодня на кожний автомобіль, що повертається на АТП з рейса.

Працівник, ведучий облік рухомого складу, зазделегідь вписує в гаражні листи номера автомобілів і робить відмітку про напрям автомобілів в чергових ТО-1 або ТЕ-2. Контролер ОТК


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Організація і проведення спортивних походів
  4. II. Організація перевезень
  5. II. Організація перевезень
  6. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  7. Oracle Управління преміальними
  8. А. Видання прав актів управління
  9. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  12. Адаптивні організаційні структури управління.




Переглядів: 1458

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Предмет і метод бухгалтерського обліку | Облік автомобільних шин на складах і в експлуатації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.