Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Економіка як основа життя людського суспільства.

Політична економія як фундаментальна суспільна наука

Лекція 1

ПЛАН

Тести.

Запитання і завдання

1. Назвіть найперші поселення на Україні.

2. Що ви знаєте про скіфів?

3. Яке життя вели кіммерійці?

4. Як Геродот описував скіфів?

5. Назвіть грецькі колонії на Україні.

 

 

1. Давній кам’яний вік:

а) мезоліт;

б) неоліт;

в) палеоліт.

 

2. В Україні найдавніша людина з’явилася в:

а) мезоліт;

б) неоліт;

в) ранньому неоліті.

 

3. До якої доби відноситься трипільська культура:

а) мідно – кам’яна;

б) бронзова;

в) залізна.

 

4. Який давньогрецький поет уперше згадує про кіммерійців?

а) Геракліт;

б) Гомер;

в) Геродот.

 

5. Хто розгромив скіфів?

а) анти;

б) сармати;

в) кіммерійці.

 

6. З чого трипільці будували будинки?

а) з дерева і глини;

б) з дерева і заліза;

в) з дерева і бронзи.

 

7. Мідно – кам’яна доба – це:

а) палеоліт;

б) енеоліт;

в) мезоліт.

 

8. Коли зароджується скотарство:

а) мезоліт;

б) палеоліт;

в) неоліт.

 

9. В який період винайшли землеробство?

а) палеоліт;

б) неоліт;

в) мезоліт.

 

10. На сході Криму в 480 р. до н. е. утворилося:

а) місто Херсонес;

б) місто Ольвія;

в) Боспорське царство.

 

11. Батьком історії є:

а) Гіппократ;

б) Геракліт;

в) Геродот.

 

12. Яка територія є Батьківщиною слов’ян:

а) між Віслою і Одером;

б) між Віслою і Дніпром;

в) по Дунаю.

 

1. Економіка як основа життя людського суспільства.

2. Економічні відносини та їх місце в системі суспільних відносин. Продуктивні сили та виробничі відносини.

3. Предмет дисципліни, її місце в системі економічних наук. Економічні категорії та закони. Методи дослідження соціально-економічних явищ.

4. Мета і функції політичної економії.

 

ЛІТЕРАТУРА:

1. Гальчинський А. С., Єщенко П. С., Палкін Ю. І. Основи економічних знань. – К.: «Вища школа».- 1999. – С. 24-43; С. 62- 66.

2. Мочерний С. В. Економічна теорія.- К.: «Академія».- 1999. – С. 5-39.

3. Ніколенко Ю. В. Політекономія. – К.: «ЦУЛ». – 2003. – С. 9-30.

1. Економіка як основа життя людського суспільства.

2. Економічні відносини та їх місце в системі суспільних відносин. Продуктивні сили і виробничі відносини.

3. Предмет дисципліни, її місце в системі економічних наук. Економічні категорії та закони. Методи дослідження соціально-економічних явищ.

4. Мета і функції політичної економії.

 

 

 

«Не от щедрот пивовара, мясника или булочника надеемся мы получить свой обед, а только лишь от соблюдения ими своих интересов».

Адам Смит, 1776 г.

 

Ці слова написані рукою основоположника сучасної економічної теорії – Адама Сміта ще в 1776 році. Цей рік увійшов в історію, як рік проголошення незалежності США.

Так само, як і американці боролися за свободу від тиранії, так і Адамом Смітом пропагувалася революційна доктрина звільнення торгівлі та промисловості від пут феодальної аристократії.

За останні 200 років багато народів світу пізнали епоху розквіту. Проте вона не принесла економічної стабільності. Статистика показує, що в середньому щорічно 10 млн. американців втрачають роботу та майже 100 тисяч підприємств банкрутують. Більшість сімей, не маючи медичної страховки, з жахом думають про катастрофічні фінансові наслідки любого захворювання.

Суспільство надлишку (изобилия – рос.) – це одночасно і суспільство постійного переживання (турботи).

Наш час – епоха всесвітнього ринку. Гроші, товари та інформація перетинають кордони держав набагато швидше і легше, ніж будь-коли в минулому. Раніше ми мали справу з людьми, що жили з нами поряд чи в сусідньому місті, купували частіше місцеві товари. Сьогодні ж ми їздимо на «світових» авто. Погляньте на нього чи на сучасний комп’ютер. В них поєднані деталі, праця, капітал та інновації з усього світу. Формування всесвітнього ринку ставить перед нами нові проблеми. Хто зможе краще адаптуватися до зростаючої іноземної конкуренції? Хто зможе швидше за всіх адаптуватися до інформаційної епохи? Ставки високі. Переможці отримають прибуток, а переможені залишаться далеко позаду

Для чого ж люди по всьому світу вивчають економіку?

Розуміння ролі уряду та проблем світового ринку – це лише 2 причини, заради яких варто це робити.

Серед основних причин вивчення економіки можна виділити:

1. заради збагачення;

2.для того, аби бути розумними в очах знайомих;

3.проблеми покращення навколишнього середовища;

4.причини різкої нерівності в розподілі доходів в країні тощо.

 

В основі цих пояснень, як і в багатьох інших лежить здоровий глузд – на протязі всього життя Вам необхідно буде стикатися з жорстокою правдою економіки.

 

Найважливішим економічним рішенням, що залежатиме тільки від Вас, є вибір Вашої професії.

Ваше майбутнє залежатиме не тільки від Ваших можливостей, але й від незалежних від Вас факторів, що впливатимуть на Вашу заробітну плату.

 

Основні питання, що вивчає економіка:

1. Як в суспільстві встановлюються ціни на працю, капітал та землю та як ці ціни впливають на використання ресурсів.

2. Ситуації на фінансових ринках та аналіз розміщення капіталу у решті економіці.

3. Розподіл доходів та способи підтримки малозабезпечених, які не порушують функціонування економіки.

4. Вплив державних видатків, податків та дефіциту бюджету на економічне зростання тощо.


Читайте також:

  1. Nom. sing. Gen. sing. Основа
  2. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  3. А. 5-7 день життя.
  4. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  5. Австрії: мистецтво повсякденного життя.
  6. Адаптації до паразитичного способу життя
  7. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  8. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства як методична основа діагностики його спроможності протидіяти кризовим явищам та ліквідувати їх наслідки
  9. Анамнез життя
  10. Архітектурно- планувальні заходи по поліпшенню стану міського середовища .Аналіз циклу життя споруди
  11. Б. Основа.
  12. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.




Переглядів: 568

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Розвиток і становлення юридичної психології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.