Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ

РОБОЧА ПРОГРАМА

«ПЕДАГОГІЧНЕ КРАЄЗНАВСТВО»

Зміст

І. Пояснювальна записка.

ІІ. Зміст навчального процесу.

ІІІ. Тематичний план навчального модуля.

ІV. Проектування дидактичного процесу.

1. Лекційні заняття їх тематика та обсяг.

2. Практичні (семінарські) заняття, їх тематика та обсяг.

3. Самостійна та індивідуальна робота студентів, їх тематика та обсяг.

4. Система оцінювання навчальних досягнень студентів.

5. Засоби контролю.

6. Питання до заліку для студентів.

7. Питання до самоконтролю.

V. Список рекомендованої літератури.

І. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Освітній курс «Педагогічне краєзнавство» як важлива складова загальногуманітарної підготовки спрямований на реалізацію комплексного підходу до аналізу явищ історичної та сучасної педагогічної дійсності. Курс пропонується для студентів денної форми навчання: галузь 0101 Педагогічна освіта, напрям підготовки 6.010102 Початкова освіта, спеціалізація «Практична психологія», галузь 0203 Гуманітарні науки, напрям підготовки 6.020303 Філологія, спеціалізація «Мова і література (англійська або німецька, болгарська)»; галузь 0203 Гуманітарні науки, напрям підготовки 6.020302 Історія, спеціалізація «Правознавство».

Уся система завдань курсу сприяє формуванню суб’єкт-об’єктних та суб’єкт-суб’єктних умінь у навчально-пізнавальній, громадсько-корисній, науково-пошуковій та інших видах діяльності. Урахування останніх тенденцій гуманізації освіти, оволодіння взаємодоповнюючими компонентами наукового знання, раціональність мислення, формування наукового світогляду дають можливість не лише підвищувати загальну ерудицію, а й формувати національну самосвідомість майбутнього фахівця.

Метою викладання курсу «Педагогічне краєзнавство» є формування в майбутніх вчителів цілісного бачення педагогічного краєзнавства як соціокультурного явища, розуміння його провідних чинників, тенденцій у навчально-виховному процесі педагогічного університету.

Основні завдання курсу «Педагогічне краєзнавство»:

- розглянути педагогічне краєзнавство як інтегративний курс, що вивчає регіональні особливості рідного краю;

- визначити місце та значення педагогічного краєзнавства у контексті сучасного гуманітарного знання, нової культуроцентричної парадигми освіти;

- схарактеризувати функції педагогічного краєзнавства;

- представити науково-методологічний інструментарій педагогічного краєзнавства, методи дослідження соціокультурних явищ;

- сприяти розвитку громадянської свідомості та дбайливого ставлення до національної спадщини;

- стимулювати емоційну сферу та виховувати у студентів морально-етичні цінності засобами педагогічного краєзнавства.

Після вивчення курсу «Педагогічне краєзнавство» студенти повинні сформувати чітке уявлення:

- про педагогічне краєзнавство як галузь історико-педагогічного знання;

- функції педагогічного краєзнавства;

- основні напрямки краєзнавства;

- сучасні проблеми й тенденції розвитку педагогічного краєзнавства.

Крім того, студенти повинні знати базові концепти педагогічного краєзнавства, опанувати понятійний апарат дисципліни, орієнтуватися в сучасних теоретико-методологічних підходах до вивчення та інтерпретації соціокультурного феномену – педагогічне краєзнавство.

Студенти повинні вміти застосовувати знання у краєзнавчій педагогічній діяльності, що відповідають рівню досягнень сучасної вітчизняної науки та культури, сприяють формуванню культурологічного мислення, високій комунікативній активності.

Зокрема, вивчення педагогічного краєзнавства у системі дисциплін педагогічного університету сприяє залученню студентів до педагогічної культури рідного краю, розвитку професійних якостей: творчого підходу до педагогічного процесу, прагнення до професійного зростання, потреби в організації власної краєзнавчої діяльності з урахуванням специфіки рідного краю, залучення до історії своєї малої Батьківщини, опора на значимі погляди авторитетних педагогів, включення і використання їх теоретичного і практичного досвіду у свою краєзнавчу діяльності, розвиток інтересу до архівних джерел. Педагогічне краєзнавство спрямоване на вивчення теорії, методики та практики краєзнавчої роботи майбутнього вчителя, насамперед на прикладі вивчення особливостей розвитку освіти Північноприазовського регіону.

Форми роботи в курсі «Педагогічне краєзнавство»:

Аудиторні заняття(відповідно до основних положень Болонського процесу складають 40% курсу дисципліни): лекційні, практичні.

Самостійна робота(60% вивчення дисципліни): виконання завдань з підготовки до практичних занять, виконання індивідуальних завдань, написання та захист рефератів, участь у студентських наукових конференціях, написання тез, складання схем, відвідування музеїв м. Бердянська з метою опису експозицій, екскурсії по визначних місцях Бердянська, Бердянського, Розівського, Куйбишевського та Гуляйпільського районів Запорізької області, меморіального будинку – музею ім. В.І. Немировича-Данченка в с. Нескучне Великоновоселівського району Донецької області.

Галузь 0101 Педагогічна освіта

Освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр

Напрям підготовки 6.010102 Початкова освіта

Курс IІ


Читайте також:

  1. II. Мета вивчення курсу.
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. План навчального процесу.
  4. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  5. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  8. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  9. Актуальність курсу історіософії історії України
  10. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  11. Визначення маркетингу й ключових понять курсу
  12. Визначення предмету курсу




Переглядів: 490

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Азотно-кислые среды | ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН НАВЧАЛЬНОГО МОДУЛЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.