Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Показники розвитку зовнішньої торгівлі - за допомогою цих показників проводиться аналіз торговельних відносин окремої країни або групи країн.

ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РОЗВИТКУ ЗОВНІШНЬО-ЕКОНОМІЧНОГО СЕКТОРА КРАЇНИ.

Показники розвитку зовнішньої торгівліможуть бути згрупованіу сім класів:

А) показники обсягу зовнішньої торгівлі:

1) експорт – вартісний або натуральний обсяг вивезених товарів з митної території країни за кордон. Статистична комісія ООН до експорту включає:

- товари, вироблені, вирощені або добуті в країні;

- раніше вивезені з-за кордону товари, що були піддані обробці на митній території даної країни або під митним контролем;

- реекспорт – вивезення товарів, раніше ввезених на територію даної країни, але не перероблений в ній;

2) імпорт – вартісний або натуральний обсяг товарів, ввезених на митну територію країни з-за кордону. Статистична комісія ООН до імпорту включає:

- товари іноземного походження, ввезені з країни-виробника або країни посередника з метою кінцевого споживання або переробки з метою вивезення або кінцевого споживання;

- товари, ввезені для переробки під митним контролем;

- товари, ввезені з території вільних економічних зон та приписних складів;

- реімпорт – ввезення товарів, раніше ввезених на митну територію країни, але не перероблених в ній.

Згідно з торговельною традицією, країною експорту вважається країна призначення товару (країна споживання, поставки або купівлі), а країною імпорту – країна походження товару (країна виробництва, відвантаження або продажу).

3) зовнішньоторговельний оборот (ЗТО), який обчислюється як суму вартості експорту та імпорту товарів за певний період (найчастіше за 1 рік);

ЗТО = Э + И,

де ЗТО - зовнішньоторговельний обіг;

Э - обсяг експорту (у вартісних одиницях);

И - обсяг імпорту (у вартісних одиницях).

4) генеральна (загальна) торгівля, яка обчислюється як сума вартості експорту імпорту та транзиту (тобто вартість товарів, провезених через територію країни);

ГТ = Э + И + Т,

де ГТ - генеральна (загальна) торгівля;

Э - вартість експорту;

И - вартість імпорту;

Т - вартість транзитних товарів, перевезених через територію країни.

5) Фізичний обсяг зовнішньої торгівлі– оцінка експорту або імпорту товарів у незмінних цінах одного періоду (1 рік) для одержання інформації щодо руху товарної маси без впливу зміни цін.

Індекс фізичного обсягу:

 

 

,

де Iф.о. – індекс фізичного обсягу;

P0 – ціна товару в базисному періоді;

q1 – кількість товару в періоді, що вивчається;

q0 – кількість товару в базисному періоді

Б) результуючі показники:

1) сальдо торговельного балансу, яке розраховується як різниця між вартістю товарного експорту та товарного імпорту. Якщо експорт перевищує імпорт, то сальдо є додатним, а торговельний баланс у такому випадку називають активним. Якщо ж імпорт перевищує експорт, то сальдо стає від’ємним, а баланс називають пасивним. Рівність експорту та імпорту має наслідком нульове сальдо балансу, а сам баланс тоді є чистим, або нетто-балансом;

Ст = Ет – Іт ,

де Ст – сальдо торговельного балансу;

Ет – вартість товарного експорту;

Іт – вартість товарного імпорту.

 

Е більше І - активний баланс,

Е менше І- пасивний баланс,

Е=І - чистий баланс, нетто-баланс.

2) індекс покриття експортом імпорту, або індекс стану торговельного балансу, який розраховується як відсоткове відношення вартості експорту та імпорту;

­э/и = ,
де Э и И - відповідно вартість експорту й імпорту.

Менше 100- торговельний баланс пасивний,

Більше 100- торговельний баланс активний.

3) індекс «умови торгівлі», який означає відношення експортних цін країни до її імпортних цін, тобто яку кількість імпортного товару країна може купити за одиницю експортованого товару;

1) Розраховується індекс експортних цін

Pэ = ,

де Pэ – індекс експортних цін;

xi – частка кожного i-го товару в загальній вартості експорту в базовому році;

pi – відношення поточної експортної ціни на цей товар до його ціни в базовому році.

2) Розраховується індекс імпортних цін

Pи = ,

де Pи – індекс імпортних цін;

уj – частина кожного i-того товару в загальній вартості імпорту в базовому році;

pj – відношення поточної імпортної ціни на цей товару до його ціни в базовому році.

3) Розраховується індекс «умови торгівлі»

I у.т. = ,

де Iу.т. – індекс «умови торгівлі»;

Pэ – індекс експортних цін (в одиницях національної або іншої валюти);

Pи - індекс імпортних цін.

 

=1 - умови торгівлі не змінилися,

Більше 1 - умови торгівлі покращилися,

Менше 1- умови торгівлі погіршилися.

4) індекс концентрації експорту (індекс Хіршмана), який показує, наскільки широкий спектр товарів експортує дана країна;


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  3. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. IV група- показники надійності підприємства
  8. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  9. SWOT-аналіз у туризмі
  10. SWOT-аналіз.
  11. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  12. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.




Переглядів: 761

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОСОБЛИВОСТІ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ В УМОВАХ ЧЛЕНСТВА У СОТ | Індекс Херфіндаля-Хіршмана

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.