МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основна теза: чим більше альтернатив, тим менша можливість виникнення насилля.Варіанти розвитку конфлікту: Насилля ® перемагає одна сторона Арбітраж ® як правло перемагає теж одна сторона (хто правий, хто винен – часто в суді, рішення, як правило надто асиметричне) Уникнення ® заморожені ситуації, збереження статусу-кво (стан непевності, тривоги, очікування) Переговори ® компроміс (може не задовольняти жодну зі сторін) Діалог ® реформулювання ситуації, вихід за межі вузьких рамок, продиктованих цілями сторін, перенесення Висновок: результат конфлікту закладено в варіанті розвитку, а варіант розвитку залежить від вибраного результату конфлікту.
Повернемося до відмінностей між первинним (корінним) та мета конфліктом.
В первинному конфлікті – головне знайти вихід, розв’язок, регулювання (як би ми не назвали). В мета конфлікті – мета – перемога. (Переможців не судять)!
Судове слухання теж свого роду вербальний конфлікт. Адвокат змагається з прокурором з тим, щоб переконати суддю – хто правий, хто винен.
Мета конфлікт часто використовують для вирішення первинного конфлікту. Переможець забирає все! Такий результат може бути прийнятним, але в більшості випадків – навпаки.
- Уникнення боротьби, можливе лише на короткий час, рано чи пізно, конфлікт знову виявиться. - Традиційним методом є переговори, проте проблема полягає в тому, що сторони конфлікту часто сприймають стіл переговорів, як словесне поле битви, що призводить до вимушеного компромісу і не діє можливості рухатись вперед. - Тому перевага віддається методу підходу: перенесенню, де методом є діалог.
Діалог – Dia-logos – через слово.Основний метод працівника по вирішенню конфлікту. Діалог тут подібний до психоаналізу в психіатрії. Діалог не лише вимовляння слова, а й поділ змісту, спільно, разом. Спільні мозкові атаки, підхід до проблеми. Вміння слухати, виявляти розуміння логіки іншого є дуже важливим – емпатія. Не симпатія , а розуміння і повага іншого.
Завдання для “працівника по вирішенню конфлікту” полягає не в залученні учасників конфлікту до столу переговорів, а в допомозі їм окремо, підійти до переформулювання конфлікту, пошуку шляхів до виходу. (потреба в залученні групи працівників з тим, щоб вести розмови одночасно з усіма учасниками конфлікту).
Як працює “працівник по вирішенню конфлікту”: 1) Визначення всіх учасників конфлікту. Реальні конфлікти мають багато учасників. 2) Визначення потреби, що була незадоволеною і стала причиною, чи однією з причин конфлікту. 3) Діагноз – прогноз – терапія (терапія минулого, що якби?) – конфлікту. 4) Творчий підхід, перенесення, вихід за межі заблокованої ситуації.
Основні потреби: - Збереження життя/смерть, освіта... - Добробут (іжа, одежа, житло)/злидні - Ідентичність (певні цінності, важливі для людини)/відчуження - Свобода (можливість вибору)/придушення
Теорія насилля: Пряме-фізичне Структурне-звичаєве, діє повільно, але результати значні – мільйони жертв голоду. 2 типи: Вертикальне: · Політичне (репресії) · Економічне (експлуатація) · Культурне (відчуження) Горизонтальне: · Насильне утримання людей разом і недопущення можливості жити разом.
Творчий підхід – Формули немає? Але 1) Виявити явище заблоковане, закрите 2) Виявити в контексті цього явища: - параметр, що є постійною величиною, а значить незмінною - можливості змінити цей параметр в формі розумового експерименту - пропозиції, що розблокує, розкриє цей параметр.
3) Апробація пропозиції на практиці (в реальному світі). Читайте також:
|
||||||||
|