МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕМА № 1: “Предмет, метод та завдання судової медицини. Процесуальні та організаційні основиЛ Е К Ц І Я Кафедра юридичної психології, судової медицини та психіатрії ВНУТРІШНІХ СПРАВ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЗАПОРІЗЬКИЙ ЮРИДИЧНИЙ ІНСТИТУТ МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ Історія становлення гендерної психології Відмінності між чоловіками і жінками завжди цікавили мислителів. Одними з перших звернулися до цього питання давні греки, передусім Платон (427—347 до н. е.) і Арістотель (384—322 до н. е.), які дотримувалися протилежних поглядів на сутність чоловічого і жіночого. Платон, якого вважають автором поняття «андрогін», що означає поєднання однаково сильно виражених фемінних та маскулінних рис в одній особистості, проповідував ідею рівноправності статей. Арістотель, ототожнюючи відносини між чоловіком і жінкою з відносинами пана та раба, співвідносив жіноче начало з пасивною, покірною матерією, чоловіче — з активною, панівною формою взаємодії. Нерівність статей він вважав природною, біологічно зумовленою, як і відмінності поведінки чоловіків та жінок. У середньовічну добу основними ознаками понять «чоловік» і «жінка» вважали соціальний статус, соціокультурні ролі, а не анатомо-фізіологічні особливості. В основі цієї системи поглядів на відмінності між статями були релігійні уявлення про тлінність і нестабільність усього тілесного, а також запропонована античним медиком Галеном (130—210 до н. е.) теорія, що проголошувала одностатеву модель людини. Згідно з нею жіночий організм розглядали як недосконалий чоловічий. З розвитком природничих наук одностатева модель людини поступилася в епоху Відродження місцем двостатевій, за якою психологічні та соціальні відмінності між статями пояснювалися специфікою анатомічної будови чоловічого і жіночого організмів. Біологічну зумовленість відмінностей між чоловіками і жінками вважали незаперечною до кінця XIX ст. Цієї позиції дотримувалися, наприклад, французький мислитель Жан-Жак Руссо (1712—1778), німецькі філософи Імануїл Кант (1724—1804), Артур Шопенгауер (1788—1860) та ін. Трактування особливостей розвитку чоловіків і жінок було докорінно переглянуте під впливом феміністичних ідей XVIIІ—XIX ст., які суттєво прислужилися виокремленню гендерних досліджень як самостійного наукового напряму в суспільних науках.
з дисципліни: “Судова медицина” судово-медичної експертизи” (2 год.) Для курсантів факультетів з підготовки слідчих, кримінальної міліції та студентів юридичного факультету
Запоріжжя-2009 Лекцію підготував: Світлицький А.О., викладач кафедри юридичної психології, судової медицини та психіатрії Запорізького юридичного інституту ДДУВС, кандидат медичних наук.
Рецензенти: 1. Гуйтур М.М., кандидат медичних наук, лікар-невропатолог вищої категорії кафедри неврології з курсом психіатрії, наркології та медичної психології Запорізького державного медичного університету. 2. Мазулін Г. В., кандидат фармацевтичних наук, начальник відділу спеціальних досліджень Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру при ГУ МВС України в Запорізькій області.
Лекція обговорена та схвалена на засіданні кафедри юридичної психології, судової медицини та психіатрії 26 серпня 2009 року, протокол № 1
ПЛАН ЛЕКЦІЇ: 1. Предмет і завдання судової медицини. 2. Правові, процесуальні та організаційні основи судово-медичної експертизи: а) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи; б) організація і структура судово-медичної служби в країні. 3. Об'єкти судово-медичної експертизи. 4. Документація судово-медичної експертизи.
РЕКОМЕНДОВАНА Література: 1. Виноградов И.В. Судебно-медицинская экспертиза. Справочник для юристов. - М., 1985. 2. Голубович Л.Л., Лісовий A.C. Судова медицина. - К., Атака. - 2003. 3. Лісовий A.C. Судова медицина. Підручник. - К., 1999. 4. Попов В.Л. Судебно-медицинская экспертиза. Справочник. - С.-Петербург. - 1987. 5. Сапожников Ю.С. Судебная медицина. Учебник. - К., 1980. 6. Сапожников Ю.С., Гамбург А. М. Судебная медицина.—К.: Вища школа, 1980. 7. Сапожников Ю.С. Криминалистика в судебной медицине.—К.: Здоров'я, 1970. 8. Судебная медицина /Под ред. И.В. Виноградова, В.В. Томилина. — М.: Юрид. лит., 1991. 9.Томилин B.B. Судебная медицина. Учебник. - М., 1987. 10.Тагаез H.H. Судова медицина. - Харків, Основа. - 2003.
Читайте також:
|
||||||||
|