Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Уроки № 51-53

Тема: Написання прислівників разом і окремо. Тематичне тестування (тема: Прислівник, правопис прислівників)

Мета:пояснити правила написання прислівників разом і окремо; формувати вміння обгруновувати вибір написання; з’ясувати рівень засвоєння учнями знань та сформованості вмінь і навичок з теми “Прислівник, правопис прислівників”; розвивати увагу, логічне мислення, закріплювати вміння застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці, навички колективної й самостійної роботи.

Тип уроку:комбінований урок (вивчення нового матеріалу; перевірка й облік здобутих знань, умінь і навичок.

Обладнання:підручник, тести для тематичного контролю.

 

Хід уроків

І. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

* Робота з підручником. Виконання вправи 300 (опрацювання таблиці “Разом пишуться прислівники”).

ІІІ. Виконання вправ на закріплення вивченого.

* Прочитати речення. Вказати прислівники, пояснити їхнє написання. Визначити в словах орфограму “Написання прислівників разом”.

У Хоролі всього доволі. Спершу робота, а потім гульки. Уперед не висовуйся, всередині не тупцюй і позаду не шкандибай – ото тобі буде рай. Їж вволю, а пий у міру. Клади перед людьми хліб на столі, то будеш у людей на чолі. Вчи дітей їсти кашу вдома. Наздогад тільки лапті плетуть. Поночі всі корови чорні. Хата без господаря знадвору, а без господині зсередини порожня. День у день як пень у пень.

Народна творчість.

* Переписати, знімаючи риску. Визначити в словах орфограму “Написання прислівників разом”.

Мандруємо вогким туманом на/зустріч сліпій сніговиці... (Леся Українка.) Сніги ж ішли на/вскіс, ішла зима. (М.Стельмах.) І уже беруть в роботу і морозці, і вітри і на/зустріч, і на/впроти, і с/піднизу, і з/гори. (П.Усенко.) Я все ж незгорблений пройду, на/півдорозі не впаду. (Л.Дмитерко.) Ніч прийшла милосердна, схиляюся ночі до/земно. (Є.Гуцало.) У/досвіта дві хмароньки зустрілися в/горі. (Олександр Олесь.) То темніючи, то просвітлюючись, урочисто гудуть ліси і раз од разу на/відмаш кидають на полотнище дороги чіткі етюди. (М.Стельмах.). Сніжинки, сніжинки на/дворі, а в серці моєму весна. (В.Сосюра.) Просто до батьківської оселі пшеницями й стежечка на/впростець. (М.Самійленко.) Він знав життя і в/брід, і в/плав. (А.Малишко.) Доріжка в житі – то ж яка принада! Роззувшись, чимчикуй собі чим/дуж. (Л.Дмитерко.) Олень біг на/вперестриб, кущ під ним чи хмарка. (Д.Павличко.) Блакитне озеро барвінку захвилювалося в/низу. (А.Швець.) Чебрецями зацвіла толока, а оба/біч хиляться жита. (О.Довгий.)

* Диктант з коментуванням.

 

І. Душа сама назавжди вибирає, з ким бути їй. (Е.Дікінсон.) Як хвиля хвилю, рана рану народжує безперестану. (Д.Павличко.) Дивіться час від часу вгору, дивіться час від часу в гори. (В.Коротич.) Забилось українське серце іспанській пісні в унісон. (Л.Дмитерко.) Пливе до нас назустріч лебідь по ставку зеленім. (М.Рильський.) Навпростець я подамсь, на лимани, підіймусь на високі кургани. (М.Нагнибіда.) Я біг, я падав з високості і піднімався нашвидку. (Д.Павличко.) Де в стрісі дірку має вітерець, там вихор крівлю знищить нанівець. (Я.Радисерб-Веля.) Наостанок усі мудрішають. (Нар.творч.)

ІІ. Стояла тиха і по-своєму хвилююча година. Згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк, а внизу з-під кожного куща виповзав туман. Здавалося, над землею коливалося два неба. Сіре було знизу, а вище було сизе. Туман і присмерк щільніше підходили один до одного, нарешті злилися у вечір. Міцніше запахло березовим дьогтем. (За М.Стельмахом.)

ІV. Перевірка рівня засвоєння знань і сформованості вмінь з теми “Прислівник, правопис прислівників”.

*Пояснення способів проведення перевірки знань та вмінь (інструктаж до проведення тестування).

*Проведення тестування.

*Відповіді вчителя на запитання учнів (після того, як тестові завдання виконано).

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (зразки)

1. Прислівник - це

а) змінна самостійна частина мови;

б) незмінна самостійна частина мови;

в) особлива форма дієслова.

Скласти (пригадати) й записати речення з прислівником, поставити до прислівника питання (напр.: Навпростець і вода не тече. (Нар.творч.) Навскіс занурився Великий віз на небі. (П.Тичина.) І тихо-тихо сяють зорі, холодним блиском миготять. (М.Вороний.) Мить дивами виповнена вщерть. (М.Самійленко.)

2. Прислівник виражає

а) ознаку або приналежність предмета якійсь особі;

б) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета;

в) ознаку предмета за дією.

Скласти (пригадати) й записати речення з прислівником, підкреслити його як член речення (напр.: Шляхів нема, а тільки де-не-де поплутані стежинки йдуть на безвість. (Леся Українка.) Я більш люблю шляхи земні, аніж шляхи космічні. (В.Самійленко.)

3.За допомогою слів значно, багато, куди, ще, трохи утворюється

а) проста форма найвищого ступеня порівняння прислівників;

б) проста форма вищого ступеня порфвняння прислівників;

в) складена форма вищого ступеня порівняння прсилівників.

Утворити всі можливі форми ступенів порівняння від прислівника широко або скласти (пригадати) й записати речення з прислівником у формі вищого чи найвищого степеня порівняння (напр.: Тихше, тихше! Не диши! Нас почують комиші. (Олександр Олесь.) Швидше ж бо, швидше туди, де кипіння! (П.Тичина.)

4. Прислівники мимохіть, нашвидкуруч, повсякчас утворено

а) префіксальним способом;

б) суфіксальним способом;

в) способом злиття основ.

Дібрати й записати приклад прислівника, що є складним словом (напр.: мимоволі, сьогодні) або скласти (пригадати) й записати речення з таким прислівником (напр.: І от колишньої минулості завісу нарешті мушу я підняти мимохіть. (М.Вороний.) Колись Гуллівер возлежав горілиць. (І.Драч.)

5. Прислівник із нн вжито у реченні

а) Льотчикам натомлено дрімалось. (Б.Олійник.);

б) Вдарила ніжність у груди крилом дебедино. (Б.Олійник.);

в) Поет співав глибинно, старовинно. (І.Драч.).

Дібрати прислівник з нн, розібрати його за будовою (напр.: законно, незрівнянно) або прислівник з нн ввести до речення (напр.: І мелька невпинно голка у худесенькій руці. (М.Старицький.)

6. Разом з не пишуться прислівники

а) незабаром, невдовзі, негайно;

б) не дуже, не завжди, не по-братньому;

в) не високо, а низько; не чисто, а брудно.

Прислівник, що пишеться з не разом, увести до речення (напр.: До гнізда нечутно плив лелека. (В.Самійленко.) Нелегко долати життєві напасті у наш безнадійний і проклятий час. (Г.Чубач.) А так же зручно малося в житті: ладком, неквапно. (Б.Олійник.)

V. Підбиття підсумків уроку.

VІ. Домашнє завдання.Вправа 304.

 


Читайте також:

  1. N Уроки класного читання
  2. Завершення української національно-демократичної революції, її наслідки та уроки
  3. Інтегровані уроки
  4. Інтегровані уроки.
  5. Існує й інша, повніша восьмиетапна модель змін, висловлена (John P.Kotter).У 1995-1996 рр. і викладена Р. Дафтом у книзі « Уроки лідерства », ст. 476.
  6. Історичне значення та основні уроки Української національної революції 1917-1921рр.
  7. Історичне значення та основні уроки Української національної революції 1917-1921рр.
  8. Історичне значення та уроки боротьби укр. народу за незалежність.
  9. Нестандартні уроки
  10. Основні уроки української національної революції 1917-1920 рр.
  11. Підсумки та уроки національно-визвольних змагань в Україні в 1917 – 1920 рр.
  12. Причини поразки та історичні уроки української національно-демократичної революції 1917-1920 р.




Переглядів: 614

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Текст для контрольного читання мовчки | Криниця

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.