МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||
Сучасні методи здійснення закупокРозвиток постачальника. Високорозвинені взаємини із постачальниками повинні включати ще один ступінь – це розвиток постачальника, тобто інтеграцію його в систему своїх інтересів[8]. У західній практиці закупівельної діяльності вироблено ряд рекомендацій, які суттєво полегшують відносини з постачальниками і зміцнюють положення фірми в конкурентній боротьбі. Цей своєрідний кодекс характеризує етичні норми партнерства: в основі успішного виробництва продукції (при інших рівних умовах) лежать хороші відносини між підприємцем, з однієї сторони, і кредиторами та постачальниками з іншої. У відносинах з постачальниками рекомендується дотримуватися декількох основних принципів: - поводитися з постачальниками так, як із клієнтами фірми, - не забувати демонструвати спільність інтересів, - знайомити постачальника із своїми задачами і бути в курсі його ділових операцій, - проявляти готовність допомогти у випадку виникнення проблем у постачальника, - враховувати у діловій практиці інтереси постачальника, - підтримувати по можливості стабільні контакти у діловій сфері.
Потребу в матеріальних ресурсах можна розрахувати, розглядаючи визначену програму виробництва продукції. В цьому випадку мова йде про логістичну концепцію планування потреб в ресурсах (MRP), яку ми розглянемо трохи пізніше. Вибір методу закупок залежить від складності кінцевої продукції, складу комплектуючих і матеріалів. Основними методами закупок є: · оптові закупки (переваги – гарантія поставки всієї партії, торгові скидки, недоліки – потреба в великих складських приміщеннях, зниження оборотності капіталу); · регулярні закупки дрібними партіями (переваги – прискорюється оборотність капіталу, економія площі складських приміщень, недоліки – ймовірність замовлення надлишкової кількості товарів, необхідність оплати всієї кількості, визначеної в замовленні; · отримання товару по мірі необхідності (особливості – постачальники перед виконанням кожного замовлення зв’язуються з покупцем, оплачується тільки отриманий товар); · різні комбінації перерахованих методів. Умовно способи здійснення закупок можна поділити на традиційні та оперативні (в основі яких – мінімальні запаси на складі та оперативний зв’язок між постачальником і споживачем). Найбільш характерною з них є система поставок Just in time (JIT) – точно в термін. Суть її полягає в тому, що закупка і постачання матеріальних ресурсів відбувається безпосередньо на виробничі лінії, обминаючи проміжкові склади. Система постачання «точно у термін» – це система підприємства постачання, яка ґрунтується на синхронізації процесів доставки матеріальних ресурсів у необхідній кількості й на той момент, коло ланки логістичної системи її потребують, з метою мінімізації витрат, пов’язаних із створенням запасів. Впровадження і поширення концепції JIT привело до зміни традиційного підходу до постачання (табл. 4.2). Таблиця 4.2 Порівняльна характеристика традиційного постачання і постачання JIT
Впровадження концепції «точно у термін» має свої позитивні та негативні сторони. Їїперевагамиє: - скорочення запасів на всіх стадіях логістичного циклу; - скорочення складських площ; - висока пропускна здатність; - активна участь і підвищена мотивація працівників; - високий прибуток і продуктивність логістичної системи; - висока якість обслуговування; - висока гнучкість логістичної системи; - своєчасна доставка. До недоліківсистеми «точно у термін» слід віднести: - низькі запаси роблять будь-які збої в роботі логістичної системи критичними; - введення системи може вимагати великих змін, яких важко досягнути на практиці. Досвід показує, що стратегія JIT не є універсальною і застосовується не завжди.. Її реалізацію стримують такі важливі фактори, як незадовільна якість продукції, порушення термінів постачання й оплати за товар, помилки і збої в передачі інформації між замовником і постачальниками. Успіх у реалізації стратегії залежить також від кількості та територіальної дислокації постачальників, рівня їх відповідальності під час виконання договірних зобов'язань. Тому величезні витрати, пов'язані з реалізацією методу закупівель «точно у термін», ефективні тільки в стабільно працюючих економічних системах за умови довгострокових господарських зв'язків. Результати аналізу, проведеного на 100 західноєвропейських підприємствах, на яких впроваджено концепцію JIT такі: · запаси незавершеного виробництва скоротились більш ніж на 80%, · обсяг матеріалів і отриманих деталей коливається від 4 годин до 2 днів (до впровадження методу “точно в термін” - 5-15 днів), · тривалість виробничого циклу(всього логістичного ланцюгу) скоротилась на 40%, · виробничі витрати знизились на 10-20%.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||
|