Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 4. Формування передумов ринкової економіки в країнах Європейської цивілізації

(XV - першої половини XVII ст.)

План

1. Причини та економічні наслідки Великих географічних відкриттів. Первісне нагромадження капіталу. Поява мануфактурного виробництва.

2. Становлення капіталістичного виробництва у країнах Західної Європи.

3. Особливості економічного розвитку країн Південно-Східної та Східної Європи.

4. Меркантилізм: теорія і практика.

Методичні рекомендації

до самостійної роботи студентів над темою

Задля розуміння зазначеної теми слід розглянути причини та наслідки географічного відкриття європейцями американського континенту та морського шляху до Азії та Австралії з подальшою їх колонізацією. Надалі слід зосередити увагу на розгляді ключових питань: революція, перехід до мануфактурного виробництва, відкриття нових торговельних шляхів, створення і розвиток торгових компаній, поява економічного явища – «державний борг».

Наступним кроком має стати висвітлення особливостей економічного розвитку країн Центральної, Південно-Східної та Східної Європи, панщинно-кріпосного господарства.

Актуальним для вивчення залишаються такі питання: аграрні відносини у XVІ – першій половині XVII ст. на українських землях, вотчинне та фільваркове господарство, розширення старшинського землеволодіння.

Надалі логічним є перехід до вивчення меркантилістської доктрини, поглядів її засновників Вільяма Стаффорда та Гаспара Скаруффі, проблеми збагачення країни та поглядів ідеологів, що її досліджували: Томаса Мана, Самуїла Фортрея, Джеймса Стюарта.

Окремо слід дослідити процес поширення ідей меркантилізму у Франції, Італії, Росії та Україні, їх впливу на реформи Петра І.

Наостанок необхідно розглянути економічні ідеї Феофана Прокоповича та господарські ідеї у творах

І. Гребінки та С. Величка.

 

Основні терміни та поняття

Акція, біржа, вексель, експорт, імпорт, каботаж, колонія, метрополія, мануфактура, мануфактура розсіяна та централізована, первісне нагромадження капіталу.

 

Теми рефератів

1. Великі географічні відкриття та їхній вплив на економічний розвиток Європи.

2. Англія – батьківщина промислової революції.

3. Особливості політики меркантилізму у різних країнах світу.

 

Запитання до самоконтролю

1. Назвіть економічні причини і наслідки географічних відкриттів.

2. Дайте визначення мануфактури та її типів.

3. Розкрийте значення буржуазних революцій XVІ – першої половини XVIIІ ст. для становлення індустріального суспільства.

4. Назвіть особливості господарського розвитку країн Центральної та Східної Європи.

5. У чому полягає сутність економічного вчення – меркантилізм.

 

 


Читайте також:

  1. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  2. XIII. Формування та оприлюднення рейтингового списку вступників, рекомендованих до зарахування
  3. Аварії з викидом (загрозою викиду) сильнодіючих отруйних речовин на об'єктах економіки.
  4. Аграрний комплекс національної економіки.
  5. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  6. Адекватна реалізація принципів міжнародної економіки можлива лише в стабільному політичному середовищі.
  7. Адміністративної економіки.
  8. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  9. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  10. Алгоритм формування статутного фонду банку
  11. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: безумовні цикли, цикли з після умовою та з передумовою.
  12. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу




Переглядів: 620

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Господарство та економічна думка суспільств Європейської цивілізації у період середньовіччя | Тема 5. Розвиток ринкового господарства в період становлення національних держав

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.