Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 8. Маржиналістська революція і формування неокласичної доктрини

ВПРАВИ


Вправа 1. Подумайте і дайте відповідь на поставлені питання.

1. Розкрийте сутність маржиналістської революції, охарактеризуйте її етапи.

2. Здійсніть порівняльну характеристику методологічних підходів кардиналізму й ординалізму до визначення граничної корисності та дайте оцінку кожному із підходів.

3. Розкрийте сутність менгерівського поділу економічних благ на блага нижчого й вищого порядку за принципом комплементарності.

4. Проаналізуйте теорію ціноутворення в концепції А. Маршалла і покажіть її відмінність від аналогічних теорій попередників.

5. Дослідіть еволюцію математичного інструментарію економічних досліджень у межах неокласичного аналізу.

6. Що сприяло „маржиналістській революції” в економічній науці?

 

Вправа 2. Серед поданих варіантів відповідей на питання виберіть один.

 

1. Неокласична економічна теорія базується на дослідженні:

 

а) сумарних економічних величин;

б) середніх економічних величин;

в) граничних економічних величин;

г) правильна відповідь не названа.

 

2. Згідно з положеннями австрійської школи мірою цінності блага є:

 

а) найвища корисність блага для споживача;

б) середня корисність блага для споживача;

в) найменша корисність блага для споживача;

г) витрати праці за середніх умов виробництва.

 

3. Закон зниження граничної продуктивності капіталу Дж. Б. Кларка демонструє:

 

а) зниження продуктивності капіталу при збільшенні доходу виробника;

б) спадну продуктивність капіталу у зв’язку із залученням додаткових робітників;

в) спадну продуктивність капіталу в міру того, як зростаюча кількість капіталу використовується постійною величиною робітників;

г) вироблення дедалі меншої кількості продукту внаслідок залучення додаткової кількості робітників до постійного за своєю величиною капіталу.

 

1. Чим визначається у концепції Маршалла ціна, яку згоден заплатити споживач за товар?

 

а) Виробничими витратами;

б) граничною корисністю;

в) законом спадної продуктивності;

г) міновим співвідношенням двох благ.

 

5.Мікроекономічний аналіз є характерним для:

 

а) меркантилізму;

б) неокласики;

в) кейнсіанства;

г) марксизму.

 

6. Представники австрійської школи визначають цінність блага на основі:

 

а) трудової теорії вартості;

б) теорії витрат;

в) теорії граничної корисності;

г) рівноважної ціни, в якій зіставлено граничну корисність і граничні витрати.

 

7. Яким з методів дослідження не користувались представники австрійської школи ?

 

а) Cуб’єктивно-психологічний підхід;

б) рівноважний підхід;

в) статика й динаміка;

г) граничний аналіз.

 

8. У якому рядку перелічено економістів - творців австрійської версії теорії граничної корисності?

 

а) М. Фрідмен, С. Харріс, Д. Хікс;

б) К. Менгер, Ф. Візер, Е. Бем-Баверк;

в) К. Менгер, С. Джевонс, Г. Госсен;

г) Е. Бем-Баверк, С. Джевонс, Л. Вальрас.

 

9. Хто з економістів уперше ввів у наукову практику термін “економікс” ?

 

а) Дж. Б. Кларк;

б) А. Сміт:

в) Г. Госсен;

г) А. Маршалл.

 

10. Як, на думку О. Бем-Баверка, визначається загальна корисність блага?

а) як перша похідна функції граничної корисності;

б) як сума індивідуальних оцінок окремих частин блага;

в) як різниця між значеннями граничних корисностей окремих частин блага;

г) правильна відповідь не названа.

 

11. Суб’єктивна оцінка цінності товару з боку покупця за теорією О. Бем-Баверка визначає:

 

а) мінімальну межу зміни ціни;

б) максимальну межу зміни ціни;

в) середню ціну;

г) правильна відповідь не названа.

 

12. Згідно з концепцією ціноутворення А. Маршалла, рівноважна ціна визначається на основі:

 

а) трудової теорії вартості;

б) теорії витрат;

в) теорії граничної корисності;

г) теорії граничної корисності й теорії витрат.

 

 

13. Максимальна цiна споживача i одночасно мiнiмальна цiна виробника у теорії А. Маршалла − це:

 

а) ціна попиту;

б) ціна пропозиції;

в) ціна рівноваги;

г) цінова дискримінація.

 

14. Хто з економістів уводить поняття альтернативних витрат?

 

а) К. Менгер;

б) Ф. Візер;

в) О. Беем-Баверк;

г) А. Маршалл.

 

15. Як називають прихильників маржиналізму, що відстоювали тезу про можливість кількісного виміру абсолютного значення граничної корисності?

 

а) Кардиналістами;

б) ординалістами;

в) абсолютистами;

г) плюралістами.

 

16. Хто є автором учення про економічну статику, динаміку й теорію граничної продуктивності ?

 

а) Е. Бем-Баверк;

б) А. Маршалл;

в) Дж. Б. Кларк;

г) С. Джевонс.

 

17. Кому із економістів належить алгебраїчний вираз умови рівноваги обміну MUy / MUx = Py / Px?

 

а) А. Маршаллу;

б) Ф. Еджуорту;

в) В. Джевонсу;

г) Л. Вальрасу.

 

18. Модель загальної ринкової рівноваги була розроблена:

 

а) В. Парето;

б) Ф. Еджуортом;

в) В. Джевонсом;

г) Л. Вальрасом.

 

19. Хто з економістів здійснив розробку правила максимізації прибутку фірмиу вигляді формули MR = MC ?

 

а) К. Менгер;

б) Ф. Еджуорт;

в) Є. Слуцький;

г) Л. Вальрас.

 

20. Прибуток, на думку Дж. Б. Кларка, утворюється лише в умовах:

 

а) динамічного стану економіки;

б) статичного стану економіки;

в) статично-динамічного стану економіки;

г) правильна відповідь не названа.

21. Ординалістська теорія граничної корисності була розроблена у межах:

 

а) австрійської школи;

б) американської школи;

в) кембриджської школи;

г) математичної школи.

 

22. Ким із дослідників були вперше визначені ефекти заміни й доходу?

 

а) П. Самуельсоном;

б) Дж. Хіксом;

в) Є. Слуцьким;

г) В. Парето.

 

23. Який із методів економічного аналізу неокласичної теорії вважається пріоритетним?

 

а) емпіричний;

б) каузальний;

в) функціональний;

г) правильна відповідь не названа.


Читайте також:

  1. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  2. XIII. Формування та оприлюднення рейтингового списку вступників, рекомендованих до зарахування
  3. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  4. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  5. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  6. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  7. Алгоритм формування статутного фонду банку
  8. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  9. Аналіз ефективності формування і використання запасів
  10. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  11. Аналіз капітальних інвестицій у формування основного стада
  12. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ




Переглядів: 547

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вправа 1. Для кожного наведених нижче економічних понять знайдіть прізвище автора. | Вправа 3. Для кожного з понять, наведених нижче, знайдіть прізвище його автора.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.