МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 8. Маржиналістська революція і формування неокласичної доктриниВПРАВИ Вправа 1. Подумайте і дайте відповідь на поставлені питання. 1. Розкрийте сутність маржиналістської революції, охарактеризуйте її етапи. 2. Здійсніть порівняльну характеристику методологічних підходів кардиналізму й ординалізму до визначення граничної корисності та дайте оцінку кожному із підходів. 3. Розкрийте сутність менгерівського поділу економічних благ на блага нижчого й вищого порядку за принципом комплементарності. 4. Проаналізуйте теорію ціноутворення в концепції А. Маршалла і покажіть її відмінність від аналогічних теорій попередників. 5. Дослідіть еволюцію математичного інструментарію економічних досліджень у межах неокласичного аналізу. 6. Що сприяло „маржиналістській революції” в економічній науці?
Вправа 2. Серед поданих варіантів відповідей на питання виберіть один.
1. Неокласична економічна теорія базується на дослідженні:
а) сумарних економічних величин; б) середніх економічних величин; в) граничних економічних величин; г) правильна відповідь не названа.
2. Згідно з положеннями австрійської школи мірою цінності блага є:
а) найвища корисність блага для споживача; б) середня корисність блага для споживача; в) найменша корисність блага для споживача; г) витрати праці за середніх умов виробництва.
3. Закон зниження граничної продуктивності капіталу Дж. Б. Кларка демонструє:
а) зниження продуктивності капіталу при збільшенні доходу виробника; б) спадну продуктивність капіталу у зв’язку із залученням додаткових робітників; в) спадну продуктивність капіталу в міру того, як зростаюча кількість капіталу використовується постійною величиною робітників; г) вироблення дедалі меншої кількості продукту внаслідок залучення додаткової кількості робітників до постійного за своєю величиною капіталу.
1. Чим визначається у концепції Маршалла ціна, яку згоден заплатити споживач за товар?
а) Виробничими витратами; б) граничною корисністю; в) законом спадної продуктивності; г) міновим співвідношенням двох благ.
5.Мікроекономічний аналіз є характерним для:
а) меркантилізму; б) неокласики; в) кейнсіанства; г) марксизму.
6. Представники австрійської школи визначають цінність блага на основі:
а) трудової теорії вартості; б) теорії витрат; в) теорії граничної корисності; г) рівноважної ціни, в якій зіставлено граничну корисність і граничні витрати.
7. Яким з методів дослідження не користувались представники австрійської школи ?
а) Cуб’єктивно-психологічний підхід; б) рівноважний підхід; в) статика й динаміка; г) граничний аналіз.
8. У якому рядку перелічено економістів - творців австрійської версії теорії граничної корисності?
а) М. Фрідмен, С. Харріс, Д. Хікс; б) К. Менгер, Ф. Візер, Е. Бем-Баверк; в) К. Менгер, С. Джевонс, Г. Госсен; г) Е. Бем-Баверк, С. Джевонс, Л. Вальрас.
9. Хто з економістів уперше ввів у наукову практику термін “економікс” ?
а) Дж. Б. Кларк; б) А. Сміт: в) Г. Госсен; г) А. Маршалл.
10. Як, на думку О. Бем-Баверка, визначається загальна корисність блага? а) як перша похідна функції граничної корисності; б) як сума індивідуальних оцінок окремих частин блага; в) як різниця між значеннями граничних корисностей окремих частин блага; г) правильна відповідь не названа.
11. Суб’єктивна оцінка цінності товару з боку покупця за теорією О. Бем-Баверка визначає:
а) мінімальну межу зміни ціни; б) максимальну межу зміни ціни; в) середню ціну; г) правильна відповідь не названа.
12. Згідно з концепцією ціноутворення А. Маршалла, рівноважна ціна визначається на основі:
а) трудової теорії вартості; б) теорії витрат; в) теорії граничної корисності; г) теорії граничної корисності й теорії витрат.
13. Максимальна цiна споживача i одночасно мiнiмальна цiна виробника у теорії А. Маршалла − це:
а) ціна попиту; б) ціна пропозиції; в) ціна рівноваги; г) цінова дискримінація.
14. Хто з економістів уводить поняття альтернативних витрат?
а) К. Менгер; б) Ф. Візер; в) О. Беем-Баверк; г) А. Маршалл.
15. Як називають прихильників маржиналізму, що відстоювали тезу про можливість кількісного виміру абсолютного значення граничної корисності?
а) Кардиналістами; б) ординалістами; в) абсолютистами; г) плюралістами.
16. Хто є автором учення про економічну статику, динаміку й теорію граничної продуктивності ?
а) Е. Бем-Баверк; б) А. Маршалл; в) Дж. Б. Кларк; г) С. Джевонс.
17. Кому із економістів належить алгебраїчний вираз умови рівноваги обміну MUy / MUx = Py / Px?
а) А. Маршаллу; б) Ф. Еджуорту; в) В. Джевонсу; г) Л. Вальрасу.
18. Модель загальної ринкової рівноваги була розроблена:
а) В. Парето; б) Ф. Еджуортом; в) В. Джевонсом; г) Л. Вальрасом.
19. Хто з економістів здійснив розробку правила максимізації прибутку фірмиу вигляді формули MR = MC ?
а) К. Менгер; б) Ф. Еджуорт; в) Є. Слуцький; г) Л. Вальрас.
20. Прибуток, на думку Дж. Б. Кларка, утворюється лише в умовах:
а) динамічного стану економіки; б) статичного стану економіки; в) статично-динамічного стану економіки; г) правильна відповідь не названа. 21. Ординалістська теорія граничної корисності була розроблена у межах:
а) австрійської школи; б) американської школи; в) кембриджської школи; г) математичної школи.
22. Ким із дослідників були вперше визначені ефекти заміни й доходу?
а) П. Самуельсоном; б) Дж. Хіксом; в) Є. Слуцьким; г) В. Парето.
23. Який із методів економічного аналізу неокласичної теорії вважається пріоритетним?
а) емпіричний; б) каузальний; в) функціональний; г) правильна відповідь не названа. Читайте також:
|
||||||||
|