МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.І. Пояснення вчителя. — Пригадайте, що таке глобус. Які полюси має Земля? Покажіть їх на глобусі. — Яка півкуля Землі називається північною? Яка південною? — Що називають екватором? — Глобус — модель Землі. Без нього дуже важко уявити собі справжню форму нашої планети, побачити її загальний вигляд. Глобус — єдино правильне відтворення Землі. На ньому в мініатюрі зображено всі основні риси поверхні нашої планети. Великі географічні об'єкти на глобусі мають певну схожість в обрисах із справжніми формами поверхні Землі. Користуючись масштабом глобуса, ми бачимо, що земна поверхня на ньому зменшена у десятки мільйонів разів. У разі збільшення масштабу, глобус стане великим і незручним у користуванні. — Подивіться на глобус. Знайдіть на ньому лінії, які з'єднують Південний і Північний полюси. — Ці лінії, які проходять через обидва полюси Землі і проведені згори вниз, називаються меридіанами (від латинського "мерідіанус" — полудневий). На глобусі ви бачите ще ряд ліній, що накреслені подібно (паралельно) до екватора. Це — паралелі. їх наносять на глобус через певну відстань. Паралелі — це уявні кола на земній поверхні, але довжина їх менша від екватора. Що далі вони від екватора, то коротші. На полюсах паралелі зменшуються до точки. Для чого потрібні паралелі і меридіани на глобусі? Паралель показує напрям захід — схід, а меридіан — північ — південь. Запам'ятайте, що паралелі і меридіани — це уявні лінії, їх немає на поверхні Землі. На жаль, працювати з глобусом не дуже зручно. На ньому видно тільки ту частину, яка повернута до вас. Тому все, що зображено на глобусі, переносять на карту. Географічна карта — це зменшене в багато разів зображення всієї земної кулі або її окремих частин. 2. Ознайомлення із картою півкуль. — Якщо глобус розрізати навпіл, то вийде дві півкулі, на кожній з яких буде зображено половину поверхні земної кулі. Такими півкулями користуватися зручніше. Як ви думаєте, чому? (Тому, що в нас все перед очима, глобус треба крутити.) Зображення частин глобуса називають картою півкуль. Дивлячись на неї, ми одразу бачимо всю поверхню земної кулі. (Демонстрація карти півкуль, показ західної і східної півкуль Північного і Південного полюсів, екватора.) 3. Практична робота з фізичною картою півкуль. — Розгляньте на карті (форзац 2) західну і східну півкулі Землі. Визначте, де на карті півкуль знаходяться Північний і Південний полюси; екватор, північна і південна півкулі. — Знайдіть меридіани і паралелі. — Розгляньте умовні знаки, які використано на карті півкуль. Що вони означають? — Який масштаб цієї карти? — Прочитайте повну назву карти, якою користувалися. Що на ній зображено? 4. Продовження розповіді учителя. — Географічні карти, на яких кольорами позначають висоту гір, поверхні суші, глибину морів і океанів, називають фізичними. На фізичних картах і глобусі позначають: рівні ділянки суші — зеленим кольором; невеликі підвищення — жовтим; гори — коричневим, а дуже високі — темно-коричневим; моря — блакитним кольором, глибші місця — темнішим, мілкіші — світлішим; ріки — потовщеними лініями синього кольору. (Вчитель показує карту природних зон.) — Що особливого ви помітили на цій карті? — Це картка природних зон. На ній різними кольорами позначено степи, ліси, пустелі. Алгоритм роботи з картою. 1. Біля карти слід стояти справа, щоб не заступати її собою. Вказівну паличку потрібно тримати у лівій руці. 2. Показувати потрібно не назву міста, а умовний знак, яким це місто позначене. 3. Щоб показати море, озеро чи гори, потрібно обвести їх вказівною паличкою по береговій лінії та межі гір. 4. Річку починають показувати із витоку і закінчують там, куди вона впадає. 5. Коли показують міста, гори, річки, називають їх місцезнаходження (на півночі, південному заході і т.д.). Читайте також:
|
||||||||
|