Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






V. Вивчення нового матеріалу.

1. Формування уявлень про рівнини. Розповідь учителя.

— Ми розглядали на фотографіях і малюнках форми поверхні рідного краю. Які це форми?

— Великі простори суші з майже рівною поверхнею, на яких можуть зустрічатися горби і яри, називають рівнинами.

Погляньте на муляжі рівнини. Якщо провести пальцями по поверхні муляжу, ми відчуємо, що вона гладенька і рівна, але подекуди зустрічаються більші чи менші горбочки. Це — горби та яри.

А тепер самі попробуйте на дотик поверхню рівнин на муляжі. З давніх-давен люди селилися на рівнинах. На рівнинній поверхні зручно прокладати дороги, залізниці, будувати будинки. На рівнинах добре вирощувати пшеницю, кукурудзу, рис, картоплю, насаджувати сади.

Підвищення на рівнині називають горбом. Він має вершину, схил і підніжжя. Вершина — найвища частина горба. Підніжжя — найнижча частина горба, яка переходить згодом у рівнину. Частина горба між підніжжям і вершиною називається схилом. Схили бувають положисті та круті.

2. Робота з фізичною картою.

— Рівнини мають своє позначення на карті. На фізичній карті рівнини позначають зеленим кольором. Погляньте на карту України. Чи багато тут рівнинної території? Але на карті позначені ще й височини — рівнини з горбистою або хвилястою поверхнею. Вони мають жовтуватий колір. На території України є багато височин. Це — Волинська, Приазовська, Придніпровська височини.

— Як ви думаєте, для чого люди позначають на карті рівнини, височини, гори різними кольорами? Яке це має значення?

3. Формування уявлень про яри. Розповідь учителя.

— Від танення снігу, весняних вод та літніх дощів збирається багато води. На рівній поверхні вода швидко просочується у землю. А по схилах горбів, похилій місцевості вода стікає струмками. На місці струмків утворюються невеликі борозенки. Особливо їх багато на пухких землях. Але минає час, і маленькі борозенки перетворюються на великі і глибокі, з крутими схилами заглиблення, що називають ярами.

Яри руйнують дороги, поля. На таких полях неможливо працювати тракторам, комбайнам. Вода, яка стікає в яри, вимиває з грунту поживні речовини. Знижується урожайність. Щоб такого не трапилося, похилі місцевості орють впоперек схилів, щоб яри не збільшувалися, на їхніх схилах садять дерева, висівають трави. Ці рослини укріплюють землі. Учні теж допомагають у боротьбі проти ярів. Вони садять дерева, доглядають їх.

4. Робота з таблицею.

— Де ви бачили яри? Розкажіть про них.

— Розгляньте малюнок яру на таблиці й у своїх підручниках.

— Де утворюються яри? Як починається їх утворення? Які породи є на дні яру?

— Як розширюються яри? Якої шкоди завдають вони? Як боротися з ними?

— Яку участь у боротьбі з ярами можуть взяти учні? фізкультхвилинка.

Раз, два — піднімається гора. Три, чотири — це крутії гірські схили. П'ять, шість — це орли дивний танець завели. Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки. Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка. 5. Бесіда-розповідь.

— Може, хтось із вас був у горах і зараз поділиться своїми враженнями? (Діти розповідають, що бачили в горах. На дошці висить малюнок із зображенням гір, зокрема Карпатських та Кримських.)

— Подивіться всі уважно на малюнки на дошці. На них зображені гори.

Гори — це ділянки земної поверхні, дуже підняті над рівнинами. Гора, як і горб, має вершину, схил та підніжжя. Вершина — це найвища частина гори.

Підніжжя — це найнижча частина гори. Частина гори між підніжжям і вершиною називається схилом.

Схили бувають положисті, а вершини — гострі, заокруглені, плоскі. (Вчитель показує відповідні малюнки.) Поодинокі гори трапляються рідко. Частіше це гірські масиви, що тягнуться на багато кілометрів кількома рядами. Кожен такий ряд називається хребтом. Між гірськими хребтами лежать долини. По них течуть бурхливі гірські річки. Якщо гори високі, то їх вершини вкриті льодовиками, снігами.

На схилах гір ростуть ліси, є луки. У лісах живуть олені, лосі, дикі свині, різні птахи, комахи. На луках випасають свійських тварин. Біля підніжжя гір насаджують сади, вирощують виноградники.

У горах чисте повітря, багато невеликих річок, цілющих джерел. Біля них селяться люди, будують санаторії, будинки відпочинку. Гірські краєвиди дуже привабливі.

Здається, що гори вічні й не змінюються. Але це не так. Насправді вони руйнуються, стають нижчими, старіють. Гори є високі, середні і низькі, старі і молоді.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 615

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Узагальнення та систематизація знань учнів. | VI. Закріплення нового матеріалу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.