Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Головна ідея - ніколи не наживати собі ворога,

якщо можна цього уникнути!

Науковий менеджмент. Основною фазою методології наукового менеджменту був аналіз змісту праці й визначення її основних компонентів. Тут провадилися всілякі виміри: хронометраж, кінозйомка виробничих операцій та ін. Класичним стало завдання одного з основоположників цього напрямку Фредерика Тейлора — так зване "завдання про грабаря", в якому Тейлор встановив оптимальні розміри лопати з погляду підвищення продуктивності праці. Є підстави вважати, що це було перше в історії розв'язане практично завдання оптимізації.

Школа наукового менеджменту переконливо довела, що ефективне управління дає можливість досягти максимального випуску продукції з мінімальними витратами. Було також опрацьовано методи організації ефек­тивної колективної праці. І хоча більшість із нас знайомилася з її фундато­ром Ф.Тейлором за працею В.І. Леніна "Наукова система витискання поту", багато положень представників школи (Ф.Тейлор, Г.Емерсон, Г.Форд та ін.) не втрачають своєї актуальності й сьогодні. Тому корисно звернутися до початків менеджменту як науки, адже "той, хто не знає минулого, не має майбутнього".

Адміністративний менеджмент. Основна заслуга школи адміністративного менеджменту (А.Файоль, Л.Урвік, Д.Муні та ін.) пов'язана з обґрунтуванням організаційного, або ж функціонального, погляду на менеджмент. Фахівці цієї школи (її часто називають класичною і її створення пов'язують з ім'ям французького вченого Анрі Файоля, котрого самі ж американці називають "батьком менеджменту") почали послідовно опрацьовувати підходи до вдосконалення управління організацією в цілому.

Метою класичної школи було визначення загальних характеристик і закономірностей організацій та створення на їх основі універсальних принципів управління, дотримання яких, на думку прихильників цього напрямку, безсумнівно, забезпечить організації успіх. Ці принципи торкалися двох основних аспектів: перший – визначення головних функцій бізнесу і розробка на їх основі раціональної функціональної схеми управління організацією, другий – побудова організаційної структури управління працівниками.

Управління з погляду психології та людських відносин. Хоча автори наукового управління і класичного підходу в принципі визнавали значення людського фактору в завданнях менеджменту, модель "економічної людини", у тому її вигляді, що задумав Тейлор, до 30-х рр. XX ст. виявилася багато в чому непридатною для ефективної діяльності організацій, насамперед через те, що матеріальна зацікавленість і суто економічні стимули перестали здаватися теоретикам і практикам менеджменту рушійними чинниками мотивації працівників (на це вплинули події в СРСР, коли радянські люди демонстрували трудовий ентузіазм, не пов'язаний безпосередньо з високою матеріальною зацікавленістю).

Спрямування досліджень на людські відносини зародилося у відповідь на нездатність менеджменту цілком усвідомити людину як основний елемент ефективної організації. Найвизначнішими авторитетами в роз­витку школи людських відносин називають Мері Паркер Фоллет і Елтона Мейо. Саме М.Фоллет першою визначила менеджмент як "забезпечення виконання роботи за допомогою інших людей".


Читайте також:

  1. Головна задача м/н фінансового менеджменту полягає у оцінці короткострокових і довгострокових активів і зобов’язань фірми у часовому і просторовому використанні м/н ринків.
  2. Головна мета курсу «Людина і світ»
  3. Головна мета народної дидактики
  4. Головна мета Четвертої світової війни
  5. Головна Панель Інструментів
  6. Головна передача, диференціал, півосі (приводні вали) і маточини ведучих коліс
  7. Державне регулювання як головна функція державного управління економікою, його форми й методи
  8. Ідея подвійності світу - головна риса релігійної свідомості
  9. Індикатором характеру події - його спонтанності, підготовленості або трюкацтва - виступає головна мета, заради якого воно влаштовується.
  10. Карл Маркс (1818-1883) - політичний діяч, соціолог, філософ, історик, економіст. Головна ідея вчення Маркса - ідея матеріалістичного розуміння історії.
  11. Кореспонденти Головна




Переглядів: 313

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи розвитку менеджменту | Сучасні парадигми менеджменту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.