Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






УПРАВЛІННЯ ВЛАСНИМ МОЗКОМ

 

Візьміть будь-який досвід і спробуйте змінити кожний з перерахованих нижче зорових елементів. зробіть те же саме, що ви робили з яскравістю і розміром: спробуйте піти в одному напрямку, а потім в іншому, щоб визначити, як це змінює ваші відчуття. Щоб насправді з.ясувати, як працює ваш мозок, змінюйте тільки один елемент за раз. Якщо ви міняєте два параметри або більше водночас, то не дізнаєтеся, що з них - або наскільки сильно - впливає на ваші відчуття. Я рекомендую проробляти це з приємним перейманням. Колір. Міняйте інтенсивність кольору від дуже яскравих кольорів до чорно-білого. Відстань Міняйте від дуже близького до далекого. Глибина. Міняйте картину від плоского, двомірного фото до повної глибини трьох вимірів. Тривалість. Варіюйте від швидких блимань до тривкого образу, що зберігається деякий час. Четкость. Міняйте зображення від кристально чистої детальної четкости до размитої нерозлічимості. Контраст.Відрегулюйте різницю між світлом і затінками від абсолютного контрасту до більш безперервних градацій сірого. Межі. Варіюйте від обмеженої картини в рамці до панорамного зображення, що змикається за вашою головою, так що якщо ви повернетеся, те зможете побачити ще частину. Рух. Міняйте зображення від непорушного фото або слайда до кінофільму. Швидкість. Регулюйте швидкість фільму від дуже повільної до дуже швидкої. Відтінок. Змінюйте баланс кольорів. Наприклад, збільште інтенсивність червоних тонів і зменшити блакитних і зелених. Прозорсть. Зробіть образ прозорим, так щоб ви могли бачити, що знаходиться під поверхнею. Пропорциї. Зробіть обрамлену картину довгою і вузькою, а потім короткою і широкою. Орієнтація. Нахиліть верхню частину картини від себе, а потім до себе. Передній план/задній план. Варіюйте відмінність між переднім планом (те, що вас більше всього цікавить) і заднім (обставини, яким просто трапилася бути при цьому присутніми) або віддаленість першого/другого. Потім спробуйте поміняти їх місцями, так щоб задній план став цікавим середнім. Тепер у більшості з вас повинен бути досвід використання декількох з безлічі засобів, якими можна, міняючи субмодальності, змінити свій досвід. Кожного разу, виявивши елемент, що працює по-справжньому ефективно,-зробіть паузу, щоб зрозуміти, де і коли ви хотіли його використати. Наприклад, виберіть страшний спомин - хоча б епізод з фільму. Возьміть цю картину і дуже швидко зробіть її дуже великий Це допомагає. Якщо вам вранці тяжко розігнатись, спробуйте це замість кави!

 

7. УПРАВЛІННЯ ЕМОЦІЯМИ З ДОПОМОГОЮ НЛП

 

Всупереч розповсюдженому переконанню, НЛП - не терапія, хоча терапевти, що користуються їм, одержують вражаючі результати. Це не програма навчання мистецтву торгівлі, хоча торговці, що користуються їм, теж одержують вражаючі результати. Цей не засіб саморозвитку, хоча ті, хто користується їм для саморозвитку, знову ж таки одержують вражаючі результати. І вже ніколи і нізащо це не предмет для самостійного або заочного вивчення. Воно занадто добре працює, щоб бути безпечним в невмілих руках, так що краще навчатися під керівництвом досвідчених і кваліфікованих тренерів. Ви б стали навчатися плаванню з аквалангом у сусіда, що раз в тиждень пірнає в басейні? В цій статті мова піде про деякі припущення, які існують в нашій культурі, і про те, як, користуючись НЛП інформацією ,що надається, навчитися самостійно змінювати їх.

НЛП вивчає те, як ми конструюємо свої думки, як ми знаємо те, що знаємо, і як ми створюємо свої переймання. Звичайно ж, наші суб.єктивні переймання відрізняються від інших. Так само і суб.єктивні переймання будь-якої іншої людини відрізняються від суб.єктивних переймань інших. Однак всі наші думки, емоції, спомини і мрії складаються з картинок, звуків і відчуттів. Різниця в наших відчуттях відбувається із-за того, що ми можемо розмістити ці звуки, картинки і відчуття міріадами різних засобів, а також від того, що саме привертає нашу увагу.

Багато хто на Заході вважає, що їм легко побачити їхні уявні картинки, або ж їх досить легко цьому навчити. Уявні картинки створюють все. вся різниця в тому, що деякі люди ще не навчилися їх помічати. Подумайте трохи про свої власні уявні картинки того, що вам подобається. Вони кольорові або чорно-білі, непорушні або такі, що рухаються, близько або далеко, більші або менші, витягнуті вертикально, горизонтально, або панорамно, які частини в центрі? Ви бачите сцени так, як бачили їх тоді, або бачите себе в них, як на відеозаписі?

Всі це - приклади того, як ми можемо робити одні і ті ж речі інакше, ніж інші. Ви можете змінити значення відчуття, змінюючи одну з цих характеристик. Якщо ви вибрали щось, що вам подобається, з.ясуйте, що трапиться, якщо присунути картинку ближче або збільшити її. Ви можете рухати уявні картинки, просто подумавши про це. Якщо вам сподобався результат, залиште так, якщо ні - поверніть все на місце і з.ясуйте, що трапиться, якщо зробити колір більш насиченим. Міняйте по одній характеристиці за раз і вертайтесь до вхідного варіанту перед наступною зміною. Звичайно, якщо знайдеться один або більш варіантів, що вам сподобаються більше, ніж вхідний, залиште їх. Будьте обережні, запам|ятайте, що робили зміни картинки, і якщо зробили що-нибудь, результат чого вам не сподобався, негайно поверніться до попереднього стану. Простежте за тим, щоб в кінці- кінців відчуття залишилося б як мінімум настільки ж приємним, як на початку.

Для більшості західних людей картинки - якраз те, що легше всього помітити і змінити, тому ми з них і почали. Ви можете навчитися так же легко робити це зі звуками і почуттями, пересуваючи звуки в інше місце, змінюючи швидкість, висоту, гучність, як якщо б у вас був гарний мікшер. Ви можете посилювати або послаблювати відчуття, міняти їхн текстуру, роздувати або заспокоювати їх, уповільнювати або прискорювати темп або швидкість, пересувати їх, робити їх більше або менше, або взагалі прибирати.

Ви могли помітити, що якщо змінюєте деякий параметр картинки, звуки і почуття теж змінюються, або якщо ви змінюєте певний параметр звука, картинка і почуття змінюються в відповідності з ним. Знайти ваші особливі відмінності - значить знайти швидкий засіб впливати на ту систему (зір, слух або відчуття), яку вам найважче змінити. Наприклад, якщо ваша картинка вам подобалась, а після збільшення стала подобатись більше, ви змінили відчуття зміною картинки. Якщо картинка була розпливчастою з викривленим звуком і негативним відчуттям, може бути, що вона сфокусується, якщо зробити звук чистим, або відчуття стане гладким, якщо змінити звук?

В західній культурі існує розповсюджене переконання, що відчуття не можна довільно змінювати і що емоції теж не піддаються зміні. Існує зв.язаний з цим міф про те, що будь-хто, хто може змінювати свої емоції - лицемір, пустишка, эгоїст або обманщик . В більшості культур є переконання, що однією з систем (зором, слухом або відчуттям) не можна управляти, але не всі вважають найбільш складним відчуття. Наприклад, тубільці Америки прославилися тим, що змінювали почуття і відчуття так же легко, як західні люди змінюють картинки або музиканти - звуки.

Для тубільців Америки видимі уявні картинки рівні видінням, посланими їх богами, а тому мають релігійне значення. Ритуали Танця Сонця і Іспити Баченням розроблені спеціально для того, щоб збільшити шанс побачити уявні картинки. Обидва ритуалу включають в себе доведення що присвячується до дискомфорту такого ступеня, що більшість західних людей вважає це неприйнятним. Для докорінних американців - з їхньою легкістю в управлінні відчуттями - контроль над болем, здійснюваний ними під час ритуалу, є засобом змістити їхню увагу і змінює стан їхнього розуму в достатньому ступені, щоб дозволити їм побачити картинки. Це працює тому, що робить неможливим нормальне використання їхньої системи ,що віддається перевагу (відчуттів), так що їм потрібно робити щось інше (бачити). Оскільки ритуал є релігійним або духовним, в їхній культурі прийнятно бачити картинки в такому контексті.

Західний еквівалент цьому - ринок |розвитку особистості|, стрибки з мосту на гумці, наркотики і релігійні ритуали. Західні люди оцінюють гострі і релігійні переймання по інтенсивності відчуттів, що вони в цей момент зазнають. Дехто називає це емоціями... Але емоції складаються з картинок, звуків і відчуттів, просто найбільш переконливі з них (для західної людини) відчуття.

Спроможність почувати те, що хочеш, тоді, коли хочеш, - дуже корисний навик. Це визволяє нас від дорогого пошуку гострих відчуттів. Одного разу достатньо, щоб занести відчуття в особисту бібліотеку. Потім ми можемо змінити його, посилити, переробити будь-якими засобами, граючи картинками, звуками і відчуттями, з якими воно було зв.язане спочатку. Можна, навпаки, створити бібліотеку на порожньому місці, використовуючи привабливі елементи звичайних приємних переймань, збагачуючи і змішуючи їх по смаку. Робити це можна так, як описане вище, через картинки і звуки. Просто згадати приємний епізод і зробіть його більшим, яскравим, життєвим і, може трохи уповільнити. По мірі того, як ви будете працювати з відчуттями ізвикати до цього, робити це буде все легше, і ви навчитеся змінювати їх безпосередньо.

Наступний східець - буквальне управління емоціями. Є два простих засоби. Перший підходить для нейтралізації будь-якої незручної емоційної реакції. Якщо ви смієтесь на похороні, або плачете на роботі, або злитесь на неповинну людину, швидкий засіб нейтралізувати будь-яку з цих реакцій - відсуньте картинку далеко-далеко або зменшіть її до розмірів поштової марки. Ви завжди зможете потім повернутися до неї, незалежно від того,чи знаєте ви, що там намальоване. Зробіть її достатньо маленькою або достатньо далекою, і у більшості людей це знизить інтенсивність її впливу.

Щоб викликати певну емоційну реакцію, коли її немає, згадайте або уявіть випадок, що викликає таку реакцію, і зробіть більшу, яскраву і близьку картинку. Це визначально, коли вимагається подякувати потрібній людині за чудовий подарунок, або якщо потрібно створити каяття, коли ви розбили улюблену мамину вазу, яку ненавиділи багато років. Вам доводилось мріяти про терпимість, коли ви вчили дитину або тварину? Хотілось сказати |ні| так, щоб він зрозумів, що це серйозно? Знайдіть в пам.яті картинку, що володіє необхідною властивістю. Зробіть її великій, яскравою, життєвою - і потрібне почуття з.явиться.

Другий засіб керувати емоціями включає відчуття більш безпосередньо. Лесли Камерон-Бендлер приводить в своїй книзі |Заручник емоцій| сім змінних частин будь-який емоції. В них входять ритм, темп, інтенсивність, тимчасові рамки і особистазацікавленість. Камерон-Бендлер пропонує змінювати відчуття так же, як ми змінювали картинки в початку. Наприклад, у неспокою звичайно швидкий нерівний ритм, і він завжди відноситься до майбутнього. Якщо ви уповільнете ритм до рівних 120 ударів в хвилину, почуття зміниться і стане більш зручним. Якщо ви уявите, що знаходитися в майбутньому по відношенню до очікуваної події, неспокій загине. Згадайте, як ви хвилювались в останній раз, і як сприймаєте ту подію зараз, коли ви про неї згадуєте.

Вина і сором вимагають особистої зацікавленості. Вина трапляється, якщо ви пішли всупереч чиїмось цінностям, і вас це турбує. Сором трапляється, коли ви пішли всупереч власним цінностям, і немає більш важливої цінності, що виправдовує це. Якщо ви змінете часові рамки, не буде ані вини, ані сорому, оскільки ви ще нічого такого не зробили. Ви можете виявити, що зробили це навмисне, в такому випадку ви вчинили згідно зі своїм цінностям, або ж що ви помилились, а це трапляється, і на помилках вчаться. Наслідки можуть бути сумними, або невиправними, але можуть стати прийнятними. Інший вихід - зменшити інтенсивність і, можливо, змінити ритм на танцювальний. В будь-якій емоції, яку б ви хотіти змінити, візьміть найбільш помітну рису і змініть її. З.ясуйте, що відбудеться. Щоб посилити емоцію, візьміть її компонент і збільшіть його. Ви зможете самі створювати собі гострі відчуття!

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  8. Адаптивні організаційні структури управління.
  9. Адміністративне право і державне управління.
  10. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні методи управління




Переглядів: 528

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТРЕНІНГ | Платники фіксованого сільськогосподарського податку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.