1. Вкажіть на зміни у життєвому циклі організації, що відбуваються останнім часом в Україні.
2. Опишіть основні ознаки й закони організації, визначте їх ієрархію та взаємозв’язок.
3. У найбільш напружений період завершення виробничого завдання в бригаді мало місце порушення трудової дисципліни, в результаті чого був допущений брак. Бригадиру невідомо, хто в цьому винен, але виявити і покарати порушника необхідно. Як би Ви повелися на місці бригадира? Виберіть прийнятний для Вас варіант вирішення проблеми.
А. Відкладу з'ясування причин інциденту до завершення виробничого завдання.
Б. Тих, які б могли бути порушниками, викличу до себе, суворо поговорю з кожним, запропоную назвати винного.
В. Повідомлю про випадок тих робітників, яким найбільш довіряю, запропоную їм виявити конкретних винних і доповісти.
Г. Після зміни проведу збори бригади, публічно зажадаю виявлення винних і їх покарання.
Варіант №14.
1. Охарактеризуйте поняття "місія організації" і "цілі організації", вкажіть на фактори, що впливають на їхній вибір
2. Опишіть достоїнства й недоліки "раціональної бюрократії" та "органічної структури".
3. Вам надана можливість вибрати собі заступника. Є декілька кандидатур. Кому б Ви віддали перевагу, якщо претенденти характеризуються такими якостями:
А. Перший прагне, насамперед, до того, щоб налагодити доброзичливі товариські стосунки в колективі, створити атмосферу взаємної довіри, уникати конфліктів, але це не всіма оцінюється належно.
Б. Другий припускає можливість в інтересах справи йти на загострення відносин, відрізняється підвищеним почуттям відповідальності за доручену справу.
В. Третій вважає за необхідне суворо дотримуватися правил, завжди акуратний у виконанні своїх посадових обов'язків, вимогливий до підлеглих.
Г. Четвертий відзначається наполегливістю, особистою зацікавленістю в роботі, зосереджений на досягненні своєї мети, завжди прагне довести розпочату справу до кінця, не надає великого значення можливим ускладненням у взаємовідносинах з підлеглими.