МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
VI. Театральне мистецтво. Музика. Танок (20хв.)Театральне мистецтво Київської Русі втілювалося в народному і княжому театрі. Народний театр здобув найширше вираження у весільній та календарній обрядовості. Основу княжого театру складали скоморохи та шпільмани (запозичені з Німеччини або з Візантії). Утім, усі вони театру не створили, а лише обмежувалися драматичними поемами та лицарською піснею. Із занепадом давньої держави княжий театр передає народові своїх персонажів: князь, княгиня, бояри, дружина. У Київській Русі існували три музичні культури різного походження: народна, професійна (інструментальна) та церковна музика (церковні співи). - народна музика – записів такої музики часів Київської Русі не існує і відтворити її неможливо. Походить вона з язичницьких часів і пов'язана з календарно-обрядовою поезією (колядками, щедрівками, веснянками, купальськими піснями) та шлюбно-сімейними піснями (весільні пісні). - професійна (інструментальна) музика – князі утримували при дворі професійних музикантів та співаків. На одній із фресок Софіївського собору зображений великий придворний оркестр із 11 мизикантів. Музика супроводжувала ратні походи княжих бойових дружин. Багатство і різноманітність інструментів (струнні – гуслі, лютня, смик; духові – труби, сопілки, дудки, волинки; ударні – бубни, тарілки, дзвіночки) свідчать про високий рівень музичного мистецтва Русі. Репертуар цієї музики різноманітний – ліричний, побутовий, жартівливий, але найчастіше зустрічаються згадки про «співання слави» князям. - церковна музика – прийшла до Київської Русі з Візантії разом із системою нотації і запису музики. Поширився церковний спів, в якому панували жанри канону й кондаки. Церковний спів був акапельним (без музичного супроводу) та мав два стилі – кондакарний (сольний, з досить чіткою мелодикою) і знаменний (хоровий, речитативний). Спочатку церковна музика була запозиченою, але з ХІст. поширюється вже українська, що швидко поширилась на церкви та монастирі всієї Русі. Особливого розвитку на Русі набула музика дзвонів, яка виконувалась по нотах зі знанням справи. Дзвони супроводжували будь-яке християнське свято, збирали людей з нагоди вирішення важливих державних справ. Народний танок на Русі – «пляс» - назва означає групові ігри з піснями. Танці доби Київської Русі виконувалися в супроводі співу, музики та плескання в долоні. Народні танці поділялись на три групи: - хороводи – народні ігри з перевагою танцювальних ритмів. - народний танець – виконавці поділялись на пари і виконували залицяння та пантомімічне визнання кохання. - сольні танці ‑ танці-змагання у різнорідності кроків і жестів. Читайте також:
|
||||||||
|