Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






VI. Театральне мистецтво. Музика. Танок (20хв.)

Театральне мистецтво Київської Русі втілювалося в народному і княжому театрі. Народний театр здобув найширше вираження у весільній та календарній обрядовості. Основу княжого театру складали скоморохи та шпільмани (запозичені з Німеччини або з Візантії). Утім, усі вони театру не створили, а лише обмежувалися драматичними поемами та лицарською піснею. Із занепадом давньої держави княжий театр передає народові своїх персонажів: князь, княгиня, бояри, дружина.

У Київській Русі існували три музичні культури різного походження: народна, професійна (інструментальна) та церковна музика (церковні співи).

- народна музика – записів такої музики часів Київської Русі не існує і відтворити її неможливо. Походить вона з язичницьких часів і пов'язана з календарно-обрядовою поезією (колядками, щедрівками, веснянками, купальськими піснями) та шлюбно-сімейними піснями (весільні пісні).

- професійна (інструментальна) музика – князі утримували при дворі професійних музикантів та співаків. На одній із фресок Софіївського собору зображений великий придворний оркестр із 11 мизикантів. Музика супроводжувала ратні походи княжих бойових дружин. Багатство і різноманітність інструментів (струнні – гуслі, лютня, смик; духові – труби, сопілки, дудки, волинки; ударні – бубни, тарілки, дзвіночки) свідчать про високий рівень музичного мистецтва Русі. Репертуар цієї музики різноманітний – ліричний, побутовий, жартівливий, але найчастіше зустрічаються згадки про «співання слави» князям.

- церковна музика – прийшла до Київської Русі з Візантії разом із системою нотації і запису музики. Поширився церковний спів, в якому панували жанри канону й кондаки. Церковний спів був акапельним (без музичного супроводу) та мав два стилі – кондакарний (сольний, з досить чіткою мелодикою) і знаменний (хоровий, речитативний). Спочатку церковна музика була запозиченою, але з ХІст. поширюється вже українська, що швидко поширилась на церкви та монастирі всієї Русі.

Особливого розвитку на Русі набула музика дзвонів, яка виконувалась по нотах зі знанням справи. Дзвони супроводжували будь-яке християнське свято, збирали людей з нагоди вирішення важливих державних справ.

Народний танок на Русі – «пляс» - назва означає групові ігри з піснями. Танці доби Київської Русі виконувалися в супроводі співу, музики та плескання в долоні. Народні танці поділялись на три групи:

- хороводи – народні ігри з перевагою танцювальних ритмів.

- народний танець – виконавці поділялись на пари і виконували залицяння та пантомімічне визнання кохання.

- сольні танці ‑ танці-змагання у різнорідності кроків і жестів.


Читайте також:

  1. V. Діяльність братств та культурно-освітніх осередків (20хв.)
  2. V. Містобудування та архітектура: класицизм, ампір, еклектика. (20хв.)
  3. V. Монументальний живопис та іконопис (20хв.)
  4. V. Українське бароко в архітектурі та образотворчому мистецтві. (20хв.)
  5. VI. Готичний та ренесансний стиль у храмовій архітектурі та живописі (20хв.)
  6. VI. Мистецтво живопису: класицизм та романтизм (20хв.)
  7. VI. Специфіка національного варіанта бароко в театрі та музиці (20хв.)
  8. VІI. Становлення театрального та музичного мистецтва (20хв.)
  9. Архітектура і мистецтво. Українське бароко.
  10. Архітектура та образотворче мистецтво.
  11. Архітектура та образотворче мистецтво.




Переглядів: 846

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Монументальний живопис та іконопис (20хв.) | ЛЕКЦІЯ № 3. КУЛЬТУРА ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКОГО КНЯЗІВСТВА (хііі – xiv СТ.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.