МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Системний підхід
На практиці "системний підхід" в дослідженні операцій зводиться до того, що кожну ланку, робота якої оптимізується, слід розглядати як частину більш великої і складної системи, і виявити як її робота впливає на роботу більш складної системи. Методологія системного підходу орієнтує дослідника на виявлення різноманіття зв'язків і взаємовідношень зовнішніх властивостей. Системний підхід виступає як одне з загальнонаукових методологічних спрямувань особливого типу, призначених забезпечити інтеграцію наукових знань з метою підвищення їх практичної ефективності. Це означає, що дані спеціальних наук та їх теоретичні побудови переглядаються по-іншому та об'єднуються способом системних методів досліджень. Системний підхід вирішує такі задачі: розробка концептуальних змістовних та формалізованих засобів представлення досліджуваних об'єктів як систем; побудова різного рівня і класу моделей систем; дослідження методологічних системних теорій. Вважається, що даний підхід допомагає формалізувати процеси, послідовно застосовувати аналітичні і модельні методи при вивченні систем з великою кількістю змінних різного рівня дослідження. Дослідження систем можна розбити на такі етапи: 1. Постановка задачі - визначення об'єкту досліджень, визначення мети, а також критеріїв для вивчення цього об'єкту і управління ним. 2. Визначення меж системи яку вивчаємо і її первісна структуризація. 3. Створення математичної моделі: а) параметризація; б) встановлення залежностей між параметрами; в) розгалуження на підсистеми. 4. Прогноз розвитку системи. 5. Імітаційне моделювання - для вивчення поведінки системи в загальному вигляді: а) аналіз результатів; б) вибір варіантів. У відповідності з методологією системного підходу вивчення починають з виявлення загальної мети досліджуваної системи. Загальна мета системи визначається її призначенням. Призначення визначає основну функцію системи. Можлива наявність у системи кількох функцій, при чому деякі з них по значенню близькі до основної (використання дощувальних агрегатів для внесення добрив з поливною водою). При вивченні системи слід виявити всі функції, які вона може виконувати, розподілити їх по пріоритету, та встановити взаємозв'язки між ними. Черговим кроком є вивчення структури системи. Далі йде вивчення самого процесу функціонування системи, технології її діяльності, що зручно представити у вигляді графічної блок-схеми. В результаті вивчення системи в цілому, формують мету, критерії ефективності її функціонування і розвитку, встановлюють обмеження. Складність визначення мети і критеріїв ефективності для системи пов'язана з тим, що складні системи, як правило, багатоцільові і багатокритеріальні. В сучасних умовах найбільш ефективним, якщо не єдиним, є метод експертних оцінок, який дозволяє визначити набір цілей та їх пріоритети, а також перелік критеріїв і вагових оцінок для них. Сучасні умови сільськогосподарського виробництва вимагають підвищення ефективності прийняття управлінських рішень, що можливо лише при створенні автоматизованих систем управління технологічними процесами вирощування сільськогосподарських культур.
Читайте також:
|
||||||||
|