Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Концепції маркетингу

 

Існує п'ять основних підходів, на основі яких комерційні організації ведуть свою маркетингову діяльність:

- концепція вдосконалення виробництва;

- концепція вдосконалення товару;

- концепція інтенсифікації комерційних зусиль;

- концепція класичного маркетингу;

- концепція сучасного маркетингу.

Концепція вдосконалення виробництва

 

Це один із найдавніших підходів, яким керуються продавці. Концепція сверджує, що споживачі будуть прихильні до товарів, які широко поширені і доступні за ціною, а отже, керівництво повинне зосередити свої уміння на вдосконаленні виробництва та підвищенні ефективності системи розподілу.

Застосування концепції підходить у двох ситуаціях. Перша - коли попит на товар перевищує пропозицію. На цей випадок керівництву варто зосередитися на вишукуванні способів збільшити виробництво. Друга - коли собівартість товару занадто висока й її необхідно знизити, для чого необхідно підвищення продуктивності.

Концепція вдосконалення товару

 

Ця теорія стверджує, що споживачі будуть прихильні до товарів, які мають найвищу якість, кращі експлуатаційні властивості і характеристики, а отже, організація повинна зосередити свою енергію на постійному вдосконаленні товару.

Концепція вдосконалення товару призводить до "маркетингової короткозорості". Наприклад: виробники логарифмічних лінійок вважали, що інженерам потрібні лінійки, а не можливість робити розрахунки, і випустили з уваги "загрозу" з боку електронних калькуляторів.

Концепція інтенсифікації комерційних зусиль

 

Відповідно до цієї концепції, споживачі не будуть купувати товари фірми в достатніх кількостях, якщо фірма не докладе значних зусиль у сфері збуту і стимулювання.

Особливо агресивно використовують цю концепцію щодо товарів пасивного попиту, тобто товарів, про придбання яких покупці звичайно не думають, наприклад: страховка, енциклопедичні словники. У цій діяльності розроблені і доведені до досконалості різні прийоми виявлення потенційних покупців. Практикують твердий продаж щодо таких ходових товарів, як автомобілі. Мета всього цього − "завести" клієнта й змусити зробити покупку на місці. Зіставлення концепції збуту й концепції маркетингу показано на рисунку 1.2.

 

 


Рис. 1.2. Зіставлення концепції збуту й концепції маркетингу

 

Концепції інтенсифікації комерційних зусиль і класичного маркетингу часто плутають один з одним. Об'єкт основної уваги в першій концепції − наявний товар фірми. Забезпечення прибуткового збуту вимагає напруження комерційних зусиль і вжиття засобів щодо стимулювання. У концепції класичного маркетингу таким об'єктом є цільові клієнти, фірми з їх нестатками і потребами. За своїм значенням концепція класичного маркетингу − це орієнтація на нестатки і потреби клієнтів, визначена комплексними зусиллями маркетингу, націленими на створення споживчого задоволення як основи для досягнення цілей організації.

Концепція класичного маркетингу

 

Ця концепція стверджує, що запорукою досягнення цілей організації є визначення нестатків і потреб цільових ринків та забезпечення бажаної задоволеності більш ефективними й більш продуктивними, ніж у конкурентів, способами.

Суть концепції класичного маркетингу визначають за допомогою висловів типу: "Відшукайте потреби і задовольніть", "Любіть клієнта, а не товар". Позитивними прикладами застосування класичного маркетингу служать компанії "Макдональдс", "Форд", ІВМ та ін.

Концепція сучасного маркетингу

 

Сучасний чи соціально-етичний маркетинг стверджує, що завданням фірми є визначення потреб та інтересів цільових ринків і забезпечення їх задоволеності більш ефективними, ніж у конкурентів, способами з одночасним збереженням чи зміцненням добробуту споживача та суспільства в цілому.

Концепція, що породжена сумнівами стосовно відповідності засад класичного маркетингу нашому часові з його погіршенням стану навколишнього середовища і природних ресурсів, демографічними проблемами, інфляцією, занедбаним станом сфери соціальних послуг тощо.

Ця концепція вимагає від організаторів ринку враховувати в межах політики маркетингу три фактори. Спочатку фірми виходили зі своїх інтересів одержати якомога більший прибуток. Потім вони стали усвідомлювати стратегічну значимість задоволення купівельних потреб споживача, у результаті чого й з'явилася концепція маркетингу. Зараз, приймаючи рішення, фірми починають думати й про інтереси суспільства.


Читайте також:

  1. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  5. Алгоритм розроблення програми комплексу маркетингу
  6. Базові концепції ООП
  7. Базові поняття теорії маркетингу. Потреби, їх класифікація. Чинники впливу на розвиток потреб.
  8. Більш глибоке розуміння суті маркетингу передбачає розгляд його з економічної, господарської і комерційної сторін.
  9. Взаємодія структур маркетингу з іншими
  10. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ПОПИТУ ТА ВИДІВ МАРКЕТИНГУ
  11. Вивчення наявної санаційної концепції та збір необхідної інформації.
  12. Види маркетингу




Переглядів: 756

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи та функції маркетингу | Етапи розвитку сучасного маркетингу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.