МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Концепції маркетингу
Існує п'ять основних підходів, на основі яких комерційні організації ведуть свою маркетингову діяльність: - концепція вдосконалення виробництва; - концепція вдосконалення товару; - концепція інтенсифікації комерційних зусиль; - концепція класичного маркетингу; - концепція сучасного маркетингу. Концепція вдосконалення виробництва
Це один із найдавніших підходів, яким керуються продавці. Концепція сверджує, що споживачі будуть прихильні до товарів, які широко поширені і доступні за ціною, а отже, керівництво повинне зосередити свої уміння на вдосконаленні виробництва та підвищенні ефективності системи розподілу. Застосування концепції підходить у двох ситуаціях. Перша - коли попит на товар перевищує пропозицію. На цей випадок керівництву варто зосередитися на вишукуванні способів збільшити виробництво. Друга - коли собівартість товару занадто висока й її необхідно знизити, для чого необхідно підвищення продуктивності. Концепція вдосконалення товару
Ця теорія стверджує, що споживачі будуть прихильні до товарів, які мають найвищу якість, кращі експлуатаційні властивості і характеристики, а отже, організація повинна зосередити свою енергію на постійному вдосконаленні товару. Концепція вдосконалення товару призводить до "маркетингової короткозорості". Наприклад: виробники логарифмічних лінійок вважали, що інженерам потрібні лінійки, а не можливість робити розрахунки, і випустили з уваги "загрозу" з боку електронних калькуляторів. Концепція інтенсифікації комерційних зусиль
Відповідно до цієї концепції, споживачі не будуть купувати товари фірми в достатніх кількостях, якщо фірма не докладе значних зусиль у сфері збуту і стимулювання. Особливо агресивно використовують цю концепцію щодо товарів пасивного попиту, тобто товарів, про придбання яких покупці звичайно не думають, наприклад: страховка, енциклопедичні словники. У цій діяльності розроблені і доведені до досконалості різні прийоми виявлення потенційних покупців. Практикують твердий продаж щодо таких ходових товарів, як автомобілі. Мета всього цього − "завести" клієнта й змусити зробити покупку на місці. Зіставлення концепції збуту й концепції маркетингу показано на рисунку 1.2.
Рис. 1.2. Зіставлення концепції збуту й концепції маркетингу
Концепції інтенсифікації комерційних зусиль і класичного маркетингу часто плутають один з одним. Об'єкт основної уваги в першій концепції − наявний товар фірми. Забезпечення прибуткового збуту вимагає напруження комерційних зусиль і вжиття засобів щодо стимулювання. У концепції класичного маркетингу таким об'єктом є цільові клієнти, фірми з їх нестатками і потребами. За своїм значенням концепція класичного маркетингу − це орієнтація на нестатки і потреби клієнтів, визначена комплексними зусиллями маркетингу, націленими на створення споживчого задоволення як основи для досягнення цілей організації. Концепція класичного маркетингу
Ця концепція стверджує, що запорукою досягнення цілей організації є визначення нестатків і потреб цільових ринків та забезпечення бажаної задоволеності більш ефективними й більш продуктивними, ніж у конкурентів, способами. Суть концепції класичного маркетингу визначають за допомогою висловів типу: "Відшукайте потреби і задовольніть", "Любіть клієнта, а не товар". Позитивними прикладами застосування класичного маркетингу служать компанії "Макдональдс", "Форд", ІВМ та ін. Концепція сучасного маркетингу
Сучасний чи соціально-етичний маркетинг стверджує, що завданням фірми є визначення потреб та інтересів цільових ринків і забезпечення їх задоволеності більш ефективними, ніж у конкурентів, способами з одночасним збереженням чи зміцненням добробуту споживача та суспільства в цілому. Концепція, що породжена сумнівами стосовно відповідності засад класичного маркетингу нашому часові з його погіршенням стану навколишнього середовища і природних ресурсів, демографічними проблемами, інфляцією, занедбаним станом сфери соціальних послуг тощо. Ця концепція вимагає від організаторів ринку враховувати в межах політики маркетингу три фактори. Спочатку фірми виходили зі своїх інтересів одержати якомога більший прибуток. Потім вони стали усвідомлювати стратегічну значимість задоволення купівельних потреб споживача, у результаті чого й з'явилася концепція маркетингу. Зараз, приймаючи рішення, фірми починають думати й про інтереси суспільства. Читайте також:
|
||||||||
|