Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 8 - Теорія корисності та її застосування у процесах прийняття рішень

Мета.Визначити проблему раціонального вибору в аспекті ступеня задоволення суб’єкта (особи).

 

Джерела знань:

- конспект лекцій;

- література:[31, c.215-226], [32, c.158-163], [33, c. 321-357].

Після опрацювання теми студент повинен:

1) знати:

а)зміст наступних економічних категорій:

Імовірність, імовірність події, випадкова подія, суб’єктивна імовірність, проста лотерея, складена лотерея, середній (сподіваний) виграш лотереї.

б) відповіді на логічні питання

8.1 Дайте визначення функції користності та наведіть приклади. Сформулюйте основну властивість функції корисності.

8.2 Охарактеризуйте просту і складену лотерею.

8.3. Поясніть концепцію сподіваної корисності.

8.4 Розкрийте особливості формування оптимального портфеля з обмеженої кількості цінних паперів.

8.5 Назвіть основні положення теорії оптимального портфеля.

8.6 Назвіть принципи Г. Марковіца і Р. Тобіна постановки задач формування оптимальних портфелів цінних паперів.

2) вміти:

а) виконувати проблемні завдання

Завдання № 1

Визначте Вашу корисність за Нейманом-Моргентшерном сум 0, 100, 200, 300, 1000, 2500, 5000, 10 000$$ для «стандартної» лотереї L(9000; 0,5; 10000).

 

Завдання № 2

Побудуйте Вашу функцію корисності для шкал [0; 1000], [-2000; 20; 1000].

 

Завдання № 3

Нехай х = 0 – грошовий вираз Вашого багатства на поточний момент у гривнях, а х оцінює потенційні необкладені податками прирости існуючого багатства. Визначіть детерміновані еквіваленти для лотерей L(0; 0,5; 10), L(0; 0,9; 1000000), L(-1000; 4; 1000), L(0; 0,8; 10000), L(-1000; 0,5; 1000), L(9000; 0,5; 10000).

 

Завдання № 4

Який вид підприємницької діяльності має більший масштаб: страхування чи гральний бізнес? Поясніть свою точку зору?

 

Завдання № 5

Функція витрат – опукла, функція корисності – увігнута. Обидві мають неперервні похідні. Ціна – випадкова величина.

Довести, що за цих умов обсяг виробництва, який максимізує сподівану корисність зменшується порівняно з детермінованим випадком, у якому ціна збігається із сподіванням випадкової величини.

 

Завдання № 6

Той самий чоловік регулярно купує лотерейний квіток, сподіваючись виграти автомобіль ціною 10000 дол., та страхує свій власний автомобіль цієї ж вартості від угону. Чи можливо пояснити таку поведінку за допомогою очікуваної корисності? Яку форму повинна мати функція корисності?

 

б)розв’язувати задачі

Задача №1

Розглядають два варіанти інвестування коштів (20 тис. грн.):

1) придбання державних безризикових облігацій із доходом 1000 грн. (імовірність 1);

2) гра (лотерея): виграш 2100 грн. з імовірністю 0,5 і програш 50 грн. (накладні витрати на організацію) з імовірністю 0,5.

Необхідно дати рекомендації щодо напряму інвестування.


Читайте також:

  1. E) теорія раціонального вибору.
  2. Effects/Accessories - Ефекти/Аксесуари - Тут ви можете вибрати плагін для застосування його до ландшафту.
  3. ERG-теорія Клейтона Альдерфера
  4. I. Застосування похідної та інтеграла до роз’язування задач елементарної математики.
  5. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  6. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  7. IV етап. Практичне застосування одержаних даних.
  8. IV. ДІЯ ЦЬОГО ЗАКОНУ І ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ
  9. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  10. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  11. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  12. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.




Переглядів: 417

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні вказівки до розв’язання задачі № 3 | Задача №2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.