МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Управління системою оподаткування
Управління системою оподаткування охоплює сукупність повноважень конкретних органів влади у сфері встановлення, зміни чи скасування податків. Згідно з ст. 1 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про систему оподаткування" встановлення і скасування податків і зборів (обов'язкових платежів), а також пільг здійснюється Верховною Радою України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим і місцевими радами. При визначенні податку фактично складаються всі основні його ознаки — нецільовий, безоплатний, беззворотний, безумовний і обов'язковий платіж, що надходить від юридичних і фізичних осіб до бюджету відповідного рівня (або цільовий фонд) на підставі акта компетентного органу. Названий Закон визначає, що під податком і збором (обов'язковим платежем)до бюджетів та державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування. Класифікація податків та зборів (обов'язкових платежів) закріплена в Законі України "Про систему оподаткування"1. З 1994 р. законодавець виділяє дві їх групи: загальнодержавні (ст. 14)та місцеві(ст. 15). Критерієм такого розподілу є компетенція органу, що встановлює, змінює чи скасовує ці платежі. У своєрідну групу податків, що можуть скласти певну підсистему, входять податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, а також деякі інші, де платниками виступають юридичні і фізичні особи. Традиційним у сучасних податкових системах є земельний податок.Він поряд з системою акцизного збору становить собою механізм рентних важелів і застосовується до специфічного природного чинника — землі. Використання земельного податку регулюється Земельним кодексом України, Законом України від 19вересня 1996 р."Про внесення змін до Закону України "Про плату за землю". Податкова система України включає в себе два непрямих податки — податок на додану вартістьта акцизний збір.Механізм збирання податку на додану вартість встановлений Законом України від 3 квітня 1997 р. "Про податок на додану вартість", механізм акцизного збору — Декретом Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 р. "Про акцизний збір". Головним податком, що справляється з юридичних осіб, є податок на прибуток підприємств,який регулюється Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств". Важливим видом податків з фізичних осіб, характерним для будь-якої податкової системи, є прибутковий податок, сплата якого регулюється в Законом України "Про податок здоходів фізичнихосіб", який вступає в дію з 1 січня 2004 р. У системі платежів у доходну частину бюджету входить певна група надходжень за вчинення державними органамиюридично значущих дій (наприклад, нотаріальне посвідченя документів, слата державного мита тощо).
Читайте також:
|
||||||||
|