МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Система провадження в адміністративних судах
Поняття системи певної правової категорії зазвичай визначається як внутрішня її структура, яка відповідає змісту тих суспільних відносин, що регулюються. Відповідно й систему провадження в адміністративних судах доцільно визначати як диференціацію норм права, які встановлюють та регулюють процесуальний порядок розгляду та вирішення адміністративними судами публічно-правових спорів на певні структурні складові. Традиційно головним критерієм об’єднання норм права та їх розподілу за структурними частинами є предмет правового регулювання. Відповідно система провадження в адміністративних судах передбачає виокремлення правових інститутів, що об’єднуються взагальну і особливу частинизгідно зі структурою нормативно-правового акта, який регулює розгляд та вирішення адміністративними судами публічно-правових спорів – КАС України. Значення загальної частини провадження в адміністративних судах полягає у тому, що вона містить у собі фундаментальні положення, визначає основні правила адміністративного судочинства. Ця частина закріплює понятійний апарат, який застосовується в інститутах особливої частини. До загальної частини входять норми права, які так чи інакше застосовуються у всіх сферах провадження в адміністративних судах. Загальна частинапровадження в адміністративних судах відповідає змісту І, II, VI розділів КАС. До неї належать правові норми, які закріплюють: – принципи адміністративного судочинства; – правовий статус учасників адміністративного судочинства (адміністративного суду, сторін, третіх осіб, їх представників. Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, прокурора, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб, секретарів судового засідання, судових розпорядників, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів); – питання судових викликів і повідомлень, засобів фіксування адміністративного судочинства, доказів, судових витрат і строків; – заходи процесуального примусу. Перераховані питання, які регулюються процесуальними нормами КАС, дають можливість визначити основоположні засади, необхідні для вирішення по суті адміністративної справи, яка є предметом розгляду в адміністративному суді, здійснення провадження в судах першої, апеляційної та касаційної інстанцій. При цьому, слід враховувати, що більш детальний розгляд окремих з наведених питань, передбачено в рамках вивчення спецкурсів «Адміністративна юстиція» та «Адміністративне судочинство». Особлива частина, використовуючи положення загальної, дає відповіді на запитання: як саме має порушуватись і розглядатись адміністративна справа, як слід процесуально оформити рішення, прийняте адміністративним судом щодо публічно-правового спору, які саме існують процесуально-правові засоби забезпечення законності, повноти та обґрунтованості судового рішення в адміністративному судочинстві, яким чином забезпечується виконання судових рішень в адміністративних справах. Положення особливої частини провадження в адміністративних судах закріплені відповідно у III, IV, V та VII розділах КАС України. Вона об’єднує правові норми, як закріплюють: – порядок порушення адміністративної справи в адміністративному суді першої інстанції; – зміст і особливості розгляду та вирішення адміністративної справи в адміністративному суді першої інстанції; – зміст та порядок ухвалення судових рішень в адміністративних справах; – порядок порушення адміністративної справи в апеляційному адміністративному суді; – змісті особливості розгляду та вирішення адміністративної справи в апеляційному адміністративному суді; – порядок порушення адміністративної справи в адміністративному суді касаційної інстанції; – зміст і особливості розгляду та вирішення адміністративної справи в адміністративному суді касаційної інстанції; – зміст і особливості порушення, розгляду та вирішення адміністративної справи у порядку провадження Верховного Суду України; – зміст і особливості порушення, розгляду та вирішення адміністративної справи у порядку провадження за нововиявленими обставинами; – порядок розгляду питань, що виникають під час виконання судових рішень в адміністративних справах; – порядок відновлення втраченого судового провадження в адміністративній справі. Однак, оскільки виконання судових рішень в адміністративних справах не є, з огляду на його специфіку і зміст, класичною стадією провадження в адміністративних судах, відтак цілком обґрунтовано слід вважати, що виконання судових рішень в адміністративних справах, яке покладається на органи Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, не входить до особливої частини провадження в адміністративних судах. Отже,система провадження в адміністративних судах – це внутрішньо узгоджена, логічно, послідовно організована сукупність адміністративних процесуальних норм КАС, які встановлюють основоположні засади та регулюють процесуальний порядок розгляду та вирішення адміністративними судами публічно-правових спорів. Навчальний курс «Провадження в адміністративних судах» є частиною матеріалу з навчальної дисципліни «Адміністративний процес», що зумовлюється адміністративно-правовою спеціалізацією фахівців, яких готує університет. Для майбутніх юристів з адміністративно-правовою спеціалізацією читаються як основні дисципліни «Адміністративне право» та «Адміністративний процес», так і спецкурси «Адміністративна юстиція», «Адміністративно-деліктне право», «Провадження в адміністративних судах», «Виконавче провадження» тощо. Найбільш повною виглядатиме характеристика даного навчального курсу, що побудована на його тематичному плані. Останній передбачає 36 годин аудиторних занять, у тому числі 12 лекційних, 12 семінарських та 12 практичних, а також 2 модуль-контроля. Формою підсумкового контролю знань студентів є семестровий екзамен.
Читайте також:
|
||||||||
|