МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Методи збору соціологічної інформаціїПрограма конкретно – соціологічного дослідження Підготовка соціологічного дослідження починається із складання програми дослідження. Програма конкретно – соціологічного дослідження (КСД) – документ, що вміщує методологічні та процедурні передумови наукового пошуку. В ній закладаються основні завдання дослідження, методика та техніка збору та обробки соціологічної інформації. Програма КСД складається з двох частин: методологічної та процедурної. Теоретико – методологічний розділ Обґрунтування проблеми, визначення об’єкта та предмету дослідження; визначення мети дослідження; формування робочих гіпотез та постановка завдань дослідження, логічний аналіз основних понять дослідження. Процедурний розділ Обґрунтування системи одиниць обстеження, побудова вибірки; обґрунтування методів збору первинної соціологічної інформації; розробка логічної структури інструментарію, розробка логічних схем обробки та аналізу інформації. Теоретико – методологічний розділ - Обґрунтування програми. Програма – це реальна життєва ситуація, що містить соціальне протиріччя, яке вимагає розв’язання. - Визначення об’єкта та предмета дослідження. Об’єкт – те, на що спрямоване дослідження (соціальні групи, інститути). Предмет дослідження – ідеї, властивості, характеристики, притаманні об’єкту (об’єкт – колектив, предмет – соціально – психологічний клімат колективу). - Визначення мети дослідження. Мета – це загальний напрям, те, чого треба досягти. - Формування робочих гіпотез та постановка завдань дослідження. Складання програм – це складний процес, який потребує високої професійної кваліфікації, творчого ставлення і чималих витрат часу. Ретельно підготовлена програма – гарантія успіху соціологічного дослідження. Окремі програми, складають ще й робочий план дослідження. В робочому плані визначаються основні етапи і підетапи всієї роботи, характеризується розстановка виконавців, узгоджуються в часі дії, які виконують члени дослідницької групи і визначається сітковий графік роботи.
Соціологічна практика виробила цілий комплекс методів збору соціологічної інформації. Використання того або іншого методу, їх сукупності, залежить від умов, місця і часу, мети і завдань, виду дослідження. Серед методів збору первинної соціологічної інформації найпоширенішим є метод опитування. Одним з найпоширеніших видів опитування є анкетування, яке передбачає самостійне заповнення анкети респондентом. Використовують кілька видів анкетування: роздаткове, поштове, друковане у пресі. Сьогодні все частіше використовують метод інтерв’ю. Головна особливість цього методу полягає у безпосередньому контакті дослідника та опитуваного. Характер спілкування, ступінь контакту, взаєморозуміння визначають якість одержуваної інформації. Найдавнішим і найпоширенішим способом одержання соціологічної інформації є метод вивчення документів. Під документом в соціології розуміють ті або інші джерела, які містять інформацію про соціальні факти і явища суспільного життя, а також соціальні суб’єкти, що функціонують в суспільстві. Форма, в якій зафіксована інформація обумовлює цілі його використання і методи аналізу. За формою фіксації інформації розрізняють: - письмові документи (відомості подаються у формі тексту); - статистичні дані (цифрова форма викладу); - іконографічна інформація (кіно -, відео -, фото документація); - фонетичні документи (аудіо записи). При дослідженні соціальних процесів використовують і метод спостереження. Читайте також:
|
||||||||
|