Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методи збору соціологічної інформації

Програма конкретно – соціологічного дослідження

Підготовка соціологічного дослідження починається із складання програми дослідження.

Програма конкретно – соціологічного дослідження (КСД) – документ, що вміщує методологічні та процедурні передумови наукового пошуку. В ній закладаються основні завдання дослідження, методика та техніка збору та обробки соціологічної інформації.

Програма КСД складається з двох частин: методологічної та процедурної.

Теоретико – методологічний розділ

Обґрунтування проблеми, визначення об’єкта та предмету дослідження; визначення мети дослідження; формування робочих гіпотез та постановка завдань дослідження, логічний аналіз основних понять дослідження.

Процедурний розділ

Обґрунтування системи одиниць обстеження, побудова вибірки; обґрунтування методів збору первинної соціологічної інформації; розробка логічної структури інструментарію, розробка логічних схем обробки та аналізу інформації.

Теоретико – методологічний розділ

- Обґрунтування програми. Програма – це реальна життєва ситуація, що містить соціальне протиріччя, яке вимагає розв’язання.

- Визначення об’єкта та предмета дослідження. Об’єкт – те, на що спрямоване дослідження (соціальні групи, інститути). Предмет дослідження – ідеї, властивості, характеристики, притаманні об’єкту (об’єкт – колектив, предмет – соціально – психологічний клімат колективу).

- Визначення мети дослідження. Мета – це загальний напрям, те, чого треба досягти.

- Формування робочих гіпотез та постановка завдань дослідження.

Складання програм – це складний процес, який потребує високої професійної кваліфікації, творчого ставлення і чималих витрат часу. Ретельно підготовлена програма – гарантія успіху соціологічного дослідження.

Окремі програми, складають ще й робочий план дослідження. В робочому плані визначаються основні етапи і підетапи всієї роботи, характеризується розстановка виконавців, узгоджуються в часі дії, які виконують члени дослідницької групи і визначається сітковий графік роботи.

 

Соціологічна практика виробила цілий комплекс методів збору соціологічної інформації. Використання того або іншого методу, їх сукупності, залежить від умов, місця і часу, мети і завдань, виду дослідження.

Серед методів збору первинної соціологічної інформації найпоширенішим є метод опитування. Одним з найпоширеніших видів опитування є анкетування, яке передбачає самостійне заповнення анкети респондентом. Використовують кілька видів анкетування: роздаткове, поштове, друковане у пресі.

Сьогодні все частіше використовують метод інтерв’ю. Головна особливість цього методу полягає у безпосередньому контакті дослідника та опитуваного. Характер спілкування, ступінь контакту, взаєморозуміння визначають якість одержуваної інформації.

Найдавнішим і найпоширенішим способом одержання соціологічної інформації є метод вивчення документів.

Під документом в соціології розуміють ті або інші джерела, які містять інформацію про соціальні факти і явища суспільного життя, а також соціальні суб’єкти, що функціонують в суспільстві.

Форма, в якій зафіксована інформація обумовлює цілі його використання і методи аналізу.

За формою фіксації інформації розрізняють:

- письмові документи (відомості подаються у формі тексту);

- статистичні дані (цифрова форма викладу);

- іконографічна інформація (кіно -, відео -, фото документація);

- фонетичні документи (аудіо записи).

При дослідженні соціальних процесів використовують і метод спостереження.


Читайте також:

  1. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  2. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  3. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  4. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  5. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  6. Адміністративні методи управління
  7. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  8. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  9. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  10. Аерометоди
  11. Активні групові методи
  12. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування




Переглядів: 1957

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціологічне дослідження – система логічно послідовних методологічних, методичних і організаційно – технічних процедур для отримання наукових знань про соціальне явище, процес. | Питання для самоперевірки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.