МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Стандартизація в системі управління якістю праці і продукціїСтандартизація – діяльність, що полягає у встановленні положень для загального і багаторазового користування стосовно розв’язання існуючих чи можливих проблем і спрямована на досягнення оптимального ступеня впорядкованості за таких умов. Сучасний етап розвитку світової економіки неможливий без стандартизації. Досвід Європейського Союзу переконує: при членстві нових партнерів і налагодженні економічних взаємозв’язків з ними, передусім, захищаються принципи й інтереси вітчизняних виробників, беруть до уваги економічні загрози і можливості пристосування до європейського рівня якості та стандартів якості. У контексті інтеграційних процесів і перспектив для України велике значення має гармонізація стандартів вітчизняної продукції до вимог ЄС (224 діючих ДСТУ лише 63 гармонізовані з ISO та EN). Стандарти є своєрідним еталоном якості, який формує функціональну базу забезпечення необхідного рівня якості та безпечних умов споживання продукції споживачами. Стосовно сільськогосподарської продукції, то тут ситуацію слід виправляти. Організаційною й нормативно-технічною базою системи управління якістю продукції є основні та спеціальні стандарти підприємства, зокрема стандарти, які визначають основні положення функціонування системи, координаційно-робочої групи, проведення днів якості, навчання працівників, оцінка якості праці, контроль і стимулювання діяльності працівників, аналіз і облік якості праці та продукції тощо. Основний стандарт розробляється і затверджується на етапі впровадження КСУЯП. У ньому встановлюються основні положення з побудови КСУЯП в цілому і окремих її елементів. Базовий стандарт включає наступні розділи: загальні положення, ціль і завдання КСУЯП, організаційну структуру, організацію роботи підрозділів зі стандартами підприємства і контроль за їх дотриманням, контроль функціонування КСУЯП. Розробка основного стандарту здійснюється спеціалізованим підрозділом з управління якістю продукції чи групою спеціалістів галузі стандартизації і управління виробництвом під керівництвом директора підприємства. У загальних стандартах підприємства регламентовані питання, що стосуються роботи різних ланок КСУЯП. Найбільший масив нормативних документів КСУЯП складають спеціальні стандарти підприємства. Вони встановлюють вимоги до номенклатури і значень показників якості деталей та ін. складових одиниць, методи їх визначення та оцінки. У впровадженні КСУЯП на основі стандартів виділяють три етапи: підготовчий етап розробки системи, розробка технічного завдання і робочого проекту, впровадження системи. Перший етап передбачає такі дії: прийняття рішення про розробку проекту створення системи та координаційно-робочої групи. Наступний етап – розробка документації про систему інформації в підприємстві, показників якості праці та продукції, формування структури органів управління, делегування повноважень, матеріально-моральне заохочення високої якості праці, розробка стандартів підприємства. На заключному етапі реалізується рішення про впровадження в дію комплексної системи управління якістю. Поряд із розвитком стандартизації важливим напрямом поліпшення якості є сертифікація. Відповідно до ДСТУ 2462–94 «Сертифікація. Основні поняття. Терміни та визначення» сертифікація – це процедура, за допомогою якої третя сторона дає письмову гарантію, що продукція, процес або послуга відповідають заданим вимогам. Державна система сертифікації УкрСЕПРО створена у 1993 р. і ґрунтується на трьох основних принципових правилах: підтвердження відповідності третьою стороною; продукція, процес, послуга (об’єкти сертифікації) мають бути сертифікованими; встановлення відповідності продукції нормативним вимогам стандартів. Структурні підрозділи національної системи сертифікації (Держстандарт України, науково-технічна комісія, органи із сертифікації продукції, органи із сертифікації систем якості, випробовувальні лабораторії, аудитори, навчально-методичний та інформаційний центри, територіальні центри стандартизації, метрології та сертифікації Держстандарту України, учбово-науковий центр з стандартизації, метрології та якості продукції) здійснюють організаційно-координаційну роботу в галузі сертифікації, розробляють перспективні шляхи вдосконалення та міжнародного співробітництва з питань сертифікації. Читайте також:
|
||||||||
|