МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Педагогічна скринінгова діагностика розвитку дітей. Послідовність її проведення та методика оцінки рівня розвитку дитини.Як розвивається людина? Стикаючись з навколишнім світом, людина пізнає його за допомогою органів чуття. Спочатку безпосередньо, потім опосередковано за допомогою слів. У ранньому дитинстві самий інформативний для дитини орган — рот, потім — шкіра. З віком значення кожного органу чуття міняється і до школи на перше місце виходить зір і слух. Накопичення знань про навколишній світ йде постійно. У будь-якому віці людина пізнає непізнане. Особливо продуктивний в цьому плані вік від народження до 5 років. Але виникає питання, чому діти, та і дорослі, не всі беруть з того, що їм пропонують. Щось засвоюють відразу, а щось шляхом тривалого зубріння. Людина бере для себе ті знання, які йому потрібні, відповідають його інтересам, потребам. Тобто самовдосконалюється. Як відмітив один з психологів, знання бувають «живі» і «мертві». «Живі» — ті, які дитина бере сама на організованих заняттях, в повсякденному житті. Вони потрібні йому в житті. А «мертві» знання — це ті, які не потрібні йому на даному життєвому етапі. Частина з них втрачається, забувається. І тоді педагог починає формувати навики і уміння, важливість яких дитина не усвідомлює, але які йому потрібні для виживання. Виявляється, «живі» знання — рефлексуючі знання. Діти завжди дають відповідну реакцію на придбані знання. Це проявляється в їх діях, в діяльності (спілкування, гра, побутова діяльність, учбова і так далі). Все це можна спостерігати. За реакціями дитини ми судимо про те, як розвинена дитина. Спостереження є основним методом діагностики в педагогічному процесі. Психолого-педагогічна наука в результаті вікового досвіду роботи накопичила знання про особливості дітей в різному віці, про закономірності їх розвитку і запропонувала їх для керівництва в підходах до дітей. Порівнявши образ конкретної дитини з нормативними показниками, ми отримаємо одну з 3-х оцінок: • Розвиток в нормі. • Розвиток відстає. • Розвиток випереджає. Це допоможе вийти на диференційований підхід в освітньому процесі Критерії обстеження У основу критеріїв, нормативних показників розвитку дитини на кожному віковому етапі покладені дослідження Д.Б. Ельконіна по сюжетно-рольовій грі, експрес-діагностиці психічного розвитку дошкільника П.А. Мясоеда, дослідження мовного розвитку О.С. Ушакової, особливості психічного розвитку дітей в роботах А.Л. Венгер, дослідження основних видів діятеяьності дошкільника Р. А. Урунтаєвой. Були вибрані найголовніші базові показники розвитку дітей в кожному віці, без яких неможливий подальший розвиток. Показники кожного подальшого віку — це зона найближчого розвитку. Були відібрані критерії, що характеризують всі сторони особистості дитини, його фізичний, психічний і соціальний розвиток. Для зручності користування всі критерії були розподілені по видах дитячої діяльності і згруповані по підгрупах. 1. Рухова сфера (крупна і дрібна моторика з експресивною моторикою). 2. Пізнавальна сфера (уявлення про навколишній світ і мова). 3. Самостійна сфера діяльності (самообслуговування і саморегуляція поведінки). 4. Ігрова діяльність (ігрові дії і сюжетно-рольові ігри). 5. Сфера спілкування (з дорослими і з однолітками). 6. Продуктивна діяльність (способи передачі свого бачення дійсності і навики творчого самовираження). Зміст їх наступний: 1. Рухова сфера (таблиця № 1). Читайте також:
|
||||||||
|