Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Аналіз впливу постачальників

Оцінка впливу на підприємство зовнішніх партнерів

Партнери зовнішні (стейкхолдери) - це фізичні і юридичні особи, які зацікавлені у розвитку даного підприємства і здатні впливати на цей розвиток.

 

До числа зовнішніх партнерів (стейкхолдерів) зараховують: компаньйонів, власників і співвласників підприємства, акціонерів, а також засоби масової інформації, органи місцевої влади, профспілкові органи тощо, які зацікавлені в успішному розвитку підприємства. Сюди відносять і постачальників.

Для отримання суттєвої підтримки підприємство повинно намагатися максимально задовольняти інтереси партнерів, незважаючи на те, що дані інтереси не завжди співпадають, мотивація стейкхолдерів може бути різною.

Наприклад, власники цукрозаводу зацікавлені у максимальній капіталізації прибутку, місцеві органи влади – у спрямуванні його на соціальні потреби містечка, де проживають цукровиробники, а внутрішні партнери (робітники) воліють, щоб весь прибуток був спрямований на дивіденди.

Таких ситуацій, коли важко узгодити інтереси численних стейкхолдерів, виникає безліч; а тому постає питання про градацію інтересів, встановлення пріоритетів. З цією метою стейкхолдерів поділяють на групи, залежно від рівня їх зацікавленості у розвитку підприємства та можливостей впливу на нього. І для кожної з таких груп визначають найприйнятніший стиль взаємовідносин. Йдеться про розробку карти стейкхолдерів (табл. 2.4).

Таблиця 2.4

Карта стейкхолдерів підприємства

Можливості впливу Зацікавленість
висока низька
Великі Перша група Максимально використовувати. Друга група Стимулювати інтерес і максимально використовувати.
Малі Третя група Інформувати і використовувати при мінімальних зусиллях. Четверта група Не тратити зусиль, але за можливості використовувати.

 

Зрозуміло, що пріоритетом взаємовідносин повинні стати партнери з першої групи.

Аналіз стейкхолдерів має, крім цього, включати прогноз змін можливостей їх впливу і зацікавленості, тобто виявляти потенційні загрози і можливості їх впливу у стратегічному періоді.



Интернет реклама УБС

 

Вплив постачальників на підприємство достатньо суттєвий. Ціна, якість їх продукції, умови постачання, дисципліна поставок, експлуатаційні витрати безпосередньо позначаються на собівартості, а, значить, і на прибутках підприємства, на його конкурентоздатності.

Розрізняють постачальників: сировини, матеріалів, основних засобів, енергетичних, фінансових, трудових, інформаційних та інших ресурсів і послуг.

Найбільш загальні критерії оцінки впливу постачальників наступні:

– Техніко-технологічний рівень продукції.

– Сприятливе поєднання параметрів ціна-якість.

– Зручність і дешевизна поставок (географія).

– Висока конкурентостійкість постачальника.

– Низька ймовірність тиску, погіршення умов, обсягів і якості поставок.

– Характеристика особливостей продукції, що поставляється (ліквідність, універсальність, дефіцитність, замінність тощо).

– Можливість вдосконалення продукції, що поставляється, відповідно до стратегічних змін на підприємстві.

– Оцінка рівня конкуренції за ресурсами (кількість підприємств, що використовуватимуть аналогічні види ресурсів).

– Відсутність значної залежності від постачальника (розміщення замовлень у кількох постачальників, оцінка мобільності переходу на інші ресурси).

– Можливості використання ресурсів-замінників і наявність підприємств, що зможуть їх виробляти.

– Оцінка вартості витрат на можливу зміну постачальника.

– Оцінка можливості інтеграції з постачальниками по окремих видах продукції.

Найважливіше - не потрапляти в економічну залежність від постачальників, тобто співпрацювати лише з одним із них.

Крім конкурентів, покупців, партнерів, постачальників на підприємство суттєво можуть впливати інші елементи мікросередовища: місцеві органи партій, громадських організацій і влади (держадміністрація, рада, податкова адміністрація, казначейство, фінорган, санстанція, пожежний нагляд, технагляд, держстандарт тощо), якщо вони не зацікавлені в діяльності підприємства, тобто не є його стейкхолдерами. Тому то слід вчитися будувати наскільки це можливо нормальні стосунки і з ними.

Вплив мікросередовища на підприємство також можна показати на умовному прикладі (табл. 2.5).

Таблиця 2.5

Примірна схема аналізу мікросередовища умовного підприємства - м’ясокомбінату

Елементи мікро-середовища Фактори впливу на підприємство Можливий прояв факторів на підприємстві в стратегічному періоді + можливості - загроз
1. Конкурентне середовище, конкуренти 1.1. Можлива поява нових міні-цехів з виробництва м’ясопродуктів - Посилення конкуренції – додаткові витрати на підвищення якості продукції: -
1.2. Зниження цінового характеру конкуренції - втрата конкурентної переваги -
2. Покупці 2.1. Зростання доходів сегмента малозабезпечених сімей - зростання попиту на продукцію і її випуску +
2.2. Зміна мотивації масового покупця з низької ціни на якість продукції - додаткові витрати на підвищення якості продукції -
3. Партнери 3.1. Заява одного з компаньйонів (співзасновників) про вихід з підприємства зі своїм паєм. - зменшення статутного капіталу, зміна структури виробництва -
3.2. Співвласником підприємства стає редактор провідної газети і т. д. - зростання рекламування та зростання іміджу підприємства +
4. Постачальники 4.1. Підвищують тарифів постачальниками енергоресурсів - Зростання собівартості зниження прибутковості, -
4.2. Зниження ціни на худобу (сировину) і т. д. - Зниження собівартості,зростання прибутковості +
5. Інші елементи мікросередовища(місцеві органи партій, громадських організацій, влади) 5.1. Активізація профспілок із захисту інтересів робітників - Зростання витрат на соціальні потреби -+
5.2. Проведення місцевою владою тендеру на поставку м’ясопродуктів закритим установам - Зростання обсягів збуту, гарантований збут частини продукції +

 

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  4. SWOT-аналіз у туризмі
  5. SWOT-аналіз.
  6. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  7. V. Нюховий аналізатор
  8. АВС (XYZ)-аналіз
  9. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  10. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  11. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  12. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад

Загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка впливу на підприємство покупців | Тема 5. Аналіз стратегічного потенціалу підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.