МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Формування мови. Мовні центри.Поняття про першу та другу сигнальні системи. Фізіологічні основи ВИСНОВОК до четвертого питання: Таким чином, у людини та вищих тварин в процесі індивідуального життя виникають якісно нові рефлекторні реакції, які І.П. Павлов назвав умовними рефлексами, вважаючи їх найбільш досконалою формою пристосування. ВНД забезпечує складні індивідуальні форми поведінки у мінливих умовах життя. Функціональною одиницею ВНД є умовний рефлекс. ВНД реалізується за рахунок домінуючого впливу кори на усі структури ЦНС, що розташовані нижче. Основними процесами, що динамічно змінюють один одного, є збудження та гальмування. Залежно від їх відношення, сили і локалізації будується керуючий вплив кори.
Перша і друга сигнальні системи
Сприйняття безпосередніх сигналів предметів і явищ навколишнього світу і сигналів з внутрішнього середовища організму, що приходять від зорових, слухових, тактильних та інших рецепторів, становить першу сигнальну систему, яка є в тварин і людини. Окремі елементи більш складної сигнальної системи починають з'являтися у громадських видів тварин (високоорганізованих ссавців і птахів), які використовують звуки (сигнальні коди) для попередження про небезпеку, про те, що дана територія зайнята і т.д. Але лише у людини в процесі трудової діяльності та соціального життя розвивається друга сигнальна система – словесна, в якій слово в якості умовного подразника, знака, який не має реального фізичного змісту, але є символом предметів і явищ матеріального світу, стає сильним стимулом. Ця система сигналізації полягає в сприйнятті слів – чутних, вимовних (вголос або про себе) і видимих (при читанні і письмі). Одне і те ж явище, предмет на різних мовах позначається словами, що мають різне звучання і написання, з цих словесних (вербальних) сигналів створюються абстрактні поняття. Мова – це прояв вищої нервової діяльності людини, яке направлено на відображення об'єктивної реальності. Центри мови займають кілька областей кори великих півкуль. У лівій півкулі в нижньої лобової звивини розташований моторний центр мовлення Брока, при його ураженні спостерігається втрата усного мовлення. Такі хворі розуміють мову, але самі говорити не можуть. Іншим центром мови є задня частина верхньої скроневої звивини – сенсорний центр мовлення Верніке. Поразка його порушує розуміння мови при збереженні достатньо біглої, хоча і дещо спотвореної спонтанної мови. Центр письма розташований в задній частині середньої лобової звивини, а центр читання – в кутової звивини тім'яної частки. Локалізація центрів мови в лівій половині мозку свідчить про те, що виникнення мови пов'язане з трудовою діяльністю людини: його більш відповідальна права рука інервується саме з лівої півкулі. В даний час вважається, що ліва півкуля у правців грає переважну роль в експресивній і імпресивній мові, в читанні, письмі, вербальній пам'яті і у вербальному мисленні. Права ж півкуля виступає провідним для немовних, наприклад, музичного слуху, зорово-просторової орієнтації, невербальної пам'яті, критичності. У лівій півкулі сконцентровані механізми абстрактного, а в правому – конкретного образного мислення Також було показано, що ліва півкуля більшою мірою орієнтована на прогнозування майбутніх станів, а права – на взаємодію з досвідом і з актуально протікають подіями. Здатність до мовлення, аналізу, деталізації, абстракції забезпечується лівою півкулею мозку. Вона працює послідовно, вибудовуючи ланцюжки, алгоритми, оперуючи з фактом, деталлю, символом, знаком, відповідає за абстрактно-логічний компонент у мисленні. Права півкуля здатна сприймати інформацію в цілому, працювати відразу на багатьох каналах і, в умовах браку інформації, відновлювати ціле по його частинах. З роботою правої півкулі прийнято співвідносити творчі можливості, інтуїцію, етику, здатність до адаптації. Права півкуля забезпечує сприйняття реальності в усій повноті різноманіття складності, в цілому з усіма його складовими елементами. Таким чином, логіка лівої півкулі без правого виявиться збитковою.
Читайте також:
|
||||||||
|