Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція 6 Аналіз релевантної інформації для прийняття операційних (поточних) управлінських рішень

Лекція 5 Ефект операційного важеля у внутрішньому прогнозуванні

 

Незважаючи на те, що у розглянутому прикладі обидві альтернативи забезпечують отримання однакового прибутку, ризик зазнати збитки у разі незабезпеченості необхідного обсягу реалізації в умовах другої альтернативи більше.

Це пояснюється ефектом операційного важеля, тобто мірою використання постійних витрат в структурі витрат компанії, тому операційний важіль більший у компаній, які мають більшу питому вагу постійних витрат і як результат більший коефіцієнт маржинального доходу.

Кількісним показником операційного важеля в інформаційній системі управління є його чинник, який розраховується за формулою:

 

Чинник операційного важеля (ЧОВ) = МД / Прибуток

Структура витрат компаній що мають різний рівень автоматизації виробництва

Показники Компанія А, ручна система оплати праці   Компанія Б, автоматизована система оплати праці
Сумма % Сумма %
Дохід від реалізації
Змінні витрати
Маржинальний дохід
Постійні витрати
Прибуток

Припустимо, що обсяг реалізації виріс на 10% або 25000 у.о.:

Компанія. А: ЧОВ = 50000 / 25000 = 2

Компанія. Б: ЧОВ = 225000 / 25000 = 9

Таким чином, ЧОВ вимірює відсоток зміни прибутку при певному відсотку зміни обсягу реалізації

Помноживши відсоток зміни обсягу реалізації на ЧОВ отримаємо відсоток зміни величини прибутку:

Компанія. А: 10% * 2 = 20%

Компанія. Б: 10% * 9 = 90%

Висновок: більша питома вага постійних витрат, в структурі витрат компанії, забезпечує більш великий вплив на прибуток при зміні обсягу реалізації.

 

Аналізуючи ситуації, що виникли в процесі поточної діяльності, менеджери постійно мають справу з вибором серед альтернативних рішень, зокрема рішень, що стосуються ціноутворення.

Установлення ціни на продукцію, що випускається, виконані роботи або надані послуги є одним з найважливіших управлінських вирішень тактичного характеру. Оскільки доводиться здійснювати вибір серед множинних чинників, що впливають на ціну, основними з таких чинників є: попит з боку покупців; дії конкурентів; витрати пов'язані з діяльністю.

Вибір стратегії і моделі ціноутворення залежить:

по-перше, від результатів дослідження ринку;

по-друге, від стратегічної мети будь-якого суб'єкта господарювання;

по-третє, часового аспекту.

Аналіз рішень що стосуються ціноутворення може бути представлений у вигляді структурно - логічної схеми:

 

Структурна побудова рішення щодо ціноутворення

 

В сучасних соціально - економічних умовах господарювання для прийняття управлінських рішень використовують економічну модель ціноутворення та ціноутворення на основі витрат.

Найбільше розповсюдження отримала найпопулярніша у практичній діяльності форма ціноутворення на основі витрат, за принципом «витрати +».

Згідно цієї моделі ціна реалізації одиниці продукції (робіт, послуг) встановлюється на рівні собівартості шляхом додавання до неї невеликої частини прибутку у вигляді націнки:

Ціна = витрати + націнка

 

Виходячи з формули націнка визначається:

 

Націнка = відсоток націнки * витрати

 

Звідси витікає, що в умовах бюджетного контролю впровадженого в інформаційну систему управління підприємства % націнки визначається:

 

% націнки = необхідний прибуток + загальні витрати не вкл. до складу базових річний обсяг діяльності * базові витрати на одиницю

 

Сума націнки може бути розрахована з урахуванням використання наступних баз:

1. змінних виробничих витрат;

2. загальних змінних витрат;

3. повної виробничої собівартості;

4. повних витрат.

 

 

Лекція 7 Приклад ціноутворення за принципом «витрати плюс»

 

Фрагмент статичного бюджету компанії «Імпульс»:

 

Обсяг виробництва, од. 1. Виробничі витрати: у.о.: – змінні – постійні 2. Витрати на збут і управління у.о.: – змінні – постійні 3.Середній інвестиційний капітал у.о. 4. Мінімальна рентабельність % 5. Необхідний прибуток у.о.    

 

Використовуючи початкові дані, представлені в таблиці:

 

По перше, розрахуємо витрати на од. продукції (робіт, послуг):

1. Змінні виробничі витрати 3840000/5 = 768 у.о.

2. Постійні виробничі витрати 2400000/5 = 480 у.о.

Повна виробнича собівартість 768 + 480 = 1248 у.о.

 

3. Змінні операційні витрати 48000/5000 = 96 у.о.

4. Постійні операційні витрати 960000/5000 = 192 у.о.

Повні витрати на од. 1248 + 96 + 192 = 1536

 

По друге, на основі даних статичного бюджету та розрахованих витрат на од. визначемо націнку за допомогою різних баз (методів).

 

 

Розрахунок націнки на основі змінних виробничих витрат

1. % націнки до змінних виробничих витрат =

= необхідний прибуток + пост.вироб. витрати +загальні операційні витрати =

річний обсяг діяльності + змінні витрати на од.

= 480000 + 960000 + 1200000 + 2400000 = 1.3125 * 100% = 131,25 %

(5000 * 768)

2. суму націнки до змінних виробничих витрат:

Сума націнки = 768 * 731, 25 = 1008 у.о.

Розрахунок націнки на основі повної виробничої собівартості

1. %націнки до повної виробничої собівартості =

= необхідний прибуток + загальні операційні витрати =

річний обсяг діяльності * повні витрати собівартості на од.

= 120000 + 1440000 = 0,423 * 100% = 42,3 %

(5000 * 124)

2. Суму націнки до повної виробничої собівартості

Сума націнки = 1248 * 42,3 = 528 у.о.

Розрахунок націнки до загальних змінних витрат

1.% націнки до загальних змінних витрат =

= необхідний прибуток + загальні постійні витрати =

річний обсяг діяльності * загальні змінні витрати

= 120000 + 3360000 = 1,0556 * 100% = 105,56 %

(5000 * 864)

2.Суму націнки до загальних змінних витрат

Сума націнки = 864 * 105,56 = 912 у.о.

Розрахунок націнки на основі повних витрат

1.% націнки до повних витрат =

= необхідний прибуток =

річний обсяг діяльності * повні витрати на од.

= 1200000 = 0,1563 * 100% = 15,63 %

(5000 * 1536)

2. Суму націнки до повних витрат

Сума націнки = 1536 * 15,63 = 240 у.о.

Дані про суму націнки, що розрахована з використанням різних баз дозволяє визначити ціну реалізації од. продукції.

Розрахунок ціни реалізації од. продукції (робіт, послуг)

Формула розрахунку Розрахунок ціни, у.о.
1. Змінні виробничі витрати + націнка 2. Повна виробнича собівартість + націнка 3. Загальні змінні витрати + націнка 4. Повні витрати + націнка 768 + 1008 = 1776 1248 + 528 = 1776 864 + 912 = 1776 1536 + 240 = 1776

 

Висновок: за існуючих умов оптимальна ціна реалізації од. продукції, виконаних робіт або наданих послуг, яка повинна відшкодувати витрати, пов'язані з діяльністю і привести к отриманню бажаного прибутку складає 1776 у.о.

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  4. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  5. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  6. SWOT-аналіз у туризмі
  7. SWOT-аналіз.
  8. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  9. V. Нюховий аналізатор
  10. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  11. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  12. АВС (XYZ)-аналіз




Переглядів: 700

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 4 Приклад внутрішнього прогнозного аналізу чутливості прибутку | Лекція 8 Особливості економічної моделі ціноутворення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.