МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лекція 6 Аналіз релевантної інформації для прийняття операційних (поточних) управлінських рішеньЛекція 5 Ефект операційного важеля у внутрішньому прогнозуванні
Незважаючи на те, що у розглянутому прикладі обидві альтернативи забезпечують отримання однакового прибутку, ризик зазнати збитки у разі незабезпеченості необхідного обсягу реалізації в умовах другої альтернативи більше. Це пояснюється ефектом операційного важеля, тобто мірою використання постійних витрат в структурі витрат компанії, тому операційний важіль більший у компаній, які мають більшу питому вагу постійних витрат і як результат більший коефіцієнт маржинального доходу. Кількісним показником операційного важеля в інформаційній системі управління є його чинник, який розраховується за формулою:
Чинник операційного важеля (ЧОВ) = МД / Прибуток Структура витрат компаній що мають різний рівень автоматизації виробництва
Припустимо, що обсяг реалізації виріс на 10% або 25000 у.о.: Компанія. А: ЧОВ = 50000 / 25000 = 2 Компанія. Б: ЧОВ = 225000 / 25000 = 9 Таким чином, ЧОВ вимірює відсоток зміни прибутку при певному відсотку зміни обсягу реалізації Помноживши відсоток зміни обсягу реалізації на ЧОВ отримаємо відсоток зміни величини прибутку: Компанія. А: 10% * 2 = 20% Компанія. Б: 10% * 9 = 90% Висновок: більша питома вага постійних витрат, в структурі витрат компанії, забезпечує більш великий вплив на прибуток при зміні обсягу реалізації.
Аналізуючи ситуації, що виникли в процесі поточної діяльності, менеджери постійно мають справу з вибором серед альтернативних рішень, зокрема рішень, що стосуються ціноутворення. Установлення ціни на продукцію, що випускається, виконані роботи або надані послуги є одним з найважливіших управлінських вирішень тактичного характеру. Оскільки доводиться здійснювати вибір серед множинних чинників, що впливають на ціну, основними з таких чинників є: попит з боку покупців; дії конкурентів; витрати пов'язані з діяльністю. Вибір стратегії і моделі ціноутворення залежить: по-перше, від результатів дослідження ринку; по-друге, від стратегічної мети будь-якого суб'єкта господарювання; по-третє, часового аспекту. Аналіз рішень що стосуються ціноутворення може бути представлений у вигляді структурно - логічної схеми:
Структурна побудова рішення щодо ціноутворення
В сучасних соціально - економічних умовах господарювання для прийняття управлінських рішень використовують економічну модель ціноутворення та ціноутворення на основі витрат. Найбільше розповсюдження отримала найпопулярніша у практичній діяльності форма ціноутворення на основі витрат, за принципом «витрати +». Згідно цієї моделі ціна реалізації одиниці продукції (робіт, послуг) встановлюється на рівні собівартості шляхом додавання до неї невеликої частини прибутку у вигляді націнки: Ціна = витрати + націнка
Виходячи з формули націнка визначається:
Націнка = відсоток націнки * витрати
Звідси витікає, що в умовах бюджетного контролю впровадженого в інформаційну систему управління підприємства % націнки визначається:
% націнки = необхідний прибуток + загальні витрати не вкл. до складу базових річний обсяг діяльності * базові витрати на одиницю
Сума націнки може бути розрахована з урахуванням використання наступних баз: 1. змінних виробничих витрат; 2. загальних змінних витрат; 3. повної виробничої собівартості; 4. повних витрат.
Лекція 7 Приклад ціноутворення за принципом «витрати плюс»
Фрагмент статичного бюджету компанії «Імпульс»:
Використовуючи початкові дані, представлені в таблиці:
По перше, розрахуємо витрати на од. продукції (робіт, послуг): 1. Змінні виробничі витрати 3840000/5 = 768 у.о. 2. Постійні виробничі витрати 2400000/5 = 480 у.о. Повна виробнича собівартість 768 + 480 = 1248 у.о.
3. Змінні операційні витрати 48000/5000 = 96 у.о. 4. Постійні операційні витрати 960000/5000 = 192 у.о. Повні витрати на од. 1248 + 96 + 192 = 1536
По друге, на основі даних статичного бюджету та розрахованих витрат на од. визначемо націнку за допомогою різних баз (методів).
Розрахунок націнки на основі змінних виробничих витрат 1. % націнки до змінних виробничих витрат = = необхідний прибуток + пост.вироб. витрати +загальні операційні витрати = річний обсяг діяльності + змінні витрати на од. = 480000 + 960000 + 1200000 + 2400000 = 1.3125 * 100% = 131,25 % (5000 * 768) 2. суму націнки до змінних виробничих витрат: Сума націнки = 768 * 731, 25 = 1008 у.о. Розрахунок націнки на основі повної виробничої собівартості 1. %націнки до повної виробничої собівартості = = необхідний прибуток + загальні операційні витрати = річний обсяг діяльності * повні витрати собівартості на од. = 120000 + 1440000 = 0,423 * 100% = 42,3 % (5000 * 124) 2. Суму націнки до повної виробничої собівартості Сума націнки = 1248 * 42,3 = 528 у.о. Розрахунок націнки до загальних змінних витрат 1.% націнки до загальних змінних витрат = = необхідний прибуток + загальні постійні витрати = річний обсяг діяльності * загальні змінні витрати = 120000 + 3360000 = 1,0556 * 100% = 105,56 % (5000 * 864) 2.Суму націнки до загальних змінних витрат Сума націнки = 864 * 105,56 = 912 у.о. Розрахунок націнки на основі повних витрат 1.% націнки до повних витрат = = необхідний прибуток = річний обсяг діяльності * повні витрати на од. = 1200000 = 0,1563 * 100% = 15,63 % (5000 * 1536) 2. Суму націнки до повних витрат Сума націнки = 1536 * 15,63 = 240 у.о. Дані про суму націнки, що розрахована з використанням різних баз дозволяє визначити ціну реалізації од. продукції. Розрахунок ціни реалізації од. продукції (робіт, послуг)
Висновок: за існуючих умов оптимальна ціна реалізації од. продукції, виконаних робіт або наданих послуг, яка повинна відшкодувати витрати, пов'язані з діяльністю і привести к отриманню бажаного прибутку складає 1776 у.о.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|