Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні особливості організування роботи наукового колективу

Науково-дослідна робота – це чітко організований комп­лекс дій, спрямований на отримання нових знань, що розкрива­ють суть процесів, явиш у природі, суспільстві з метою їх вико­ристання в практиці. Наукова діяльність, як будь-яка інша, ви­магає певної організації праці, і ефективність її залежить як від моральних та інтелектуальних якостей працівників, так і від умов праці, матеріально-технічного забезпечення й обслуговування.

Особливістю роботи наукового колективу, що впливає на ефективність роботи є:

· • імовірний характер результатів, що вимагає від науковця організованості, терпимості і вольових якостей;

· • унікальність, яка обмежує використання типових мето­дик і рішень, на відміну від матеріального виробництва;

· • складність, комплексність, які підвищують вимогливість до наукових працівників при кооперації праці;

· • масштабність і трудомісткість, що ґрунтуються на вивченні значної кількості об'єктів і експериментальної перевірки отри­маних результатів;

· • зв'язок з практикою.

Перераховані особливості наукових досліджень вимагають координації взаємозв'язків цілого ряду однорідних за технологіч­ним характером процесів колективної роботи. Раціональна орга­нізація праці забезпечує ефективність роботи всього колективу.

Важливимипринципами організування праці в науковій діяль­ності є: наступність, колективність, динамічність, мобільність, самоорганізація і творчий підхід.

Наступність - це взаємозв'язок між минулими і сучасними результатами. Наука не може розвиватися починаючи кожний раз з «нуля», тому основним завданням колективу є вивчення науко­вої спадщини попередників.

Колективність праціобумовлена спеціалізацією, масштаба­ми, складністю дослідження та розвитком матеріально-технічної бази. Колективна праця застосовується в більшості наукових досліджень, коли окремі функції закріплюються за різними праці­вниками, але безпосередній творчий процес носить індивідуаль­ний характер, що сприяє розвитку творчості кожного його учасника.

Творчий підхід означає, що працівник на всіх етапах дослід­ження прагне пояснити факти, явища, предмети, знайти щось нове в науці. Творчий підхід ґрунтується на вивченні і узагальненні наявних знань у певній галузі науки, критичному їх осмисленні та створенні нових наукових концепцій.

Суть мобільності полягає в здатності адаптуватися до змін функцій наукового колективу і місця роботи.

Динамічність організаційних форм роботи визначається зро­станням темпів розвитку науки, що вимагає оперативної коорди­нації дії працівників у процесі творчої діяльності.

Науково-дослідна робота вимагає раціонального поєднання знарядь виробництва (машини, обладнання, інвентар), предметів праці (первинна інформація) і інтелектуальних елементів (алго­ритм, програми, методика). Для цього всі елементи повинні бути приведені в єдину упорядковану взаємозв'язану систему, чого можна досягнути за умови додержання таких принципів:

· • спеціалізації – суть якої полягає в розподілі праці, створенні секторів, відділів, груп і окремих виконавців. Спеціалізація може поглиблюватись за об'єктами дослідження;

· • кооперування – це процес об'єднання зусиль спеціалізо­ваних відділів, для вирішення комплексних досліджень;

· • пропорційності,тобто дотримання певного співвідношен­ня інформаційного забезпечення науковців, що дозволяє забезпечити всебічне і якісне дослідження об'єктів у встановлені тер­міни згідно із графіком і програмою роботи;

· паралельності, який забезпечує одночасне паралельне ви­конання дослідницьких процедур, не пов'язаних між собою при-чинно-наслідковими зв'язками, що значно скорочує час вико­нання наукової роботи;

· прямоспрямованості застосування якого дає можливість раціонально організувати інформаційні потоки між учасниками науково-до­слідного процесу, не допускає дублювання процедур різними ви­конавцями;

· безперервності, що передбачає необхідність організування дослідницького процесу в часі і просторі;

ритмічності науково-дослідної роботи– забезпечення рівномірного проведення дослідів, що передбачає правильне організування роботи всіх виконавців.

Організування праці науково-дослідної роботи – це система заходів, спрямованих на удосконалення методів і умов інтелек­туальної праці, збереження здоров'я працівників на основі досяг­нень науки і техніки, що забезпечують найбільшу ефективність при оптимальних витратах розумової праці.

Основним завданням організацій праці є об'єднання в єди­ний процес техніки і інтелектуальних можливостей наукових пра­цівників, забезпечення найбільш ефективного використання тру­дового потенціалу, матеріальних і інтелектуальних ресурсів наукових установ та їх підрозділів.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  8. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  9. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  10. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  11. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  12. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США




Переглядів: 575

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування і методи згуртованості наукового колективу | Сутність та основні етапи організації проведення досліджень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.