МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Психічні стани(слайд 61) Важливою стороною психічної діяльності людини є й психічні стани як своєрідне ставлення до навколишнього світу і самої себе. Психічні стани, так само як і психічні процеси, забезпечують відображення та пізнання навколишнього світу. Але, на відміну від сприйняття, пам'яті, мислення, психічні стани відображають реальну дійсність та внутрішній стан людини у формі переживань. (слайд 62) Пізнаючи світ, людина по-різному сприймає предмети і явища. Одні події викликають захоплення, інші - ненависть, гнів тощо. Захоплення, гнів, ненависть - усе це різні види суб'єктивного ставлення людини до людини, навколишніх предметів і явищ, її переживання. Однією з форм переживання людиною свого ставлення до явищ, предметів, дійсності є почуття. Почуття - це внутрішнє ставлення людини до того, що відбувається в й житті, що вона пізнає і робить. (слайд 63) Почуття творять емоційну сферу особистості, яка є регулятором поведінки і діяльності людини. Емоційний стан людини залежить від характеру та інтенсивності потреби людини, з одного боку, та можливості й задоволення - з іншого. Якщо вірогідність задоволення потреби велика, то виникають позитивні почуття, в іншому разі - негативні. Емоційні стани виконують енергетичну функцію, мобілізуючи фізіологічні резерви організму. Якщо сила переживань переважає пристосовні можливості організму, то можливі різні захворювання - неврози, інфаркти, гіпертонії, виразкові хвороби. Особливо це проявляється в умовах небезпеки. Формами переживання почуттів є емоції, афекти, настрої, стресові стани. (слайд 64) Емоції- це суб'єктивні реакції людини на дію внутрішніх і зовнішніх подразників, які проявляються у вигляді чуттів та переживань. (слайд 65) Емоції поділяють на: - первинні (страх, тривога, радість, гнів та ін.); - вторинні (образа, провина, заздрість, зловтіха та ін.); - позитивні (натхнення, ентузіазм, успіх, впевненість та ін.); - негативні (лють, переляк, страх, горе та ін.). (слайд 66) Людина, як і тварина, народжується з певними емоційними реакціями. Це первинні емоції: страх і тривога як прояв потреб у самозбереженні; радість як реакція задоволення від реалізації потреб; гнів як наслідок обмеження потреби. Вторинні емоції у людини формуються внаслідок її соціальності та усвідомлення власного «Я». Ці емоції не пов'язані з життєво важливими потребами (образа, провина, почуття сорому, заздрість, зловтіха, пихатість тощо). Головне в природі емоцій - залежність їх від потреб (цілей) та дефіциту прагматичної інформації. Позитивні емоції: натхнення, ентузіазм; людина безстрашна, якщо має вичерпні відомості про те, як вийти з небезпечного становища; почуття перемоги, тріумфу виникає тільки у того, хто подолав великі перешкоди на шляху до мети; успіх підбадьорює, породжує почуття впевненості в своїх силах. Афект - це найсильніша емоційна реакція. Афект повністю захоплює людину і підкоряє її думки і рухи. Він завжди ситуаційний, інтенсивний і відносно короткий. Афект постає як наслідок якогось сильного потрясіння. В афекті змінюється увага: знижується можливість переключення, забувається все, що відбувалося до події, яка викликала афектну реакцію (стан ейфорії після звільнення від небезпеки, ступор при повідомленні про смерть). Власне емоції - це більш тривалі реакції і ті, що виникають не тільки внаслідок події, яка сталася, а й ті, що передбачаються або згадуються. Настрій- найстійкіший емоційний стан, який супроводжує людину протягом тривалого часу і визначає її діяльність та поведінку. (слайд 67) Настрій відображає загальне ставлення щодо сприйняття або несприйняття людиною світу. Настрій може набувати значної інтенсивності і впливати на діяльність людини, її безпеку. Стрес - це неспецифічна реакція організму у відповідь на несподівану та напружену ситуацію, яка характеризується надмірним психологічним і фізіологічним напруженням. (слайд 68) Це фізіологічна реакція, що мобілізує резерви організму і готує його до фізичної активності, наприклад, спротиву, боротьби, втечі. Під час стресу виділяються гормони, змінюється режим роботи багатьох органів і систем (ритм серця, частота пульсу тощо). Стресова реакція має різний прояв у різних людей: активна - зростає ефективність діяльності, пасивна - ефективність діяльності різко зменшується, Для забезпечення безпеки суттєву роль відіграє емоційна врівноваженість. Вона сприятливо впливає на життєдіяльність людини і зменшує її схильність до небезпеки.
Читайте також:
|
||||||||
|