МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
У педагогічному процесі вищої школи застосовуються наступні форми організації навчального процесуПлан ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У ВНЗ ТЕМА 5 НЕ 1.5. (4 год.) 1. Загальна характеристика форм організації навчального процесу у вищій школі. 1.1. Лекції та методика їх проведення. 1.2. Семінарські, практичні та лабораторні заняття у вищій школі і методика їх проведення. 1.3. Методика організації та проведення індивідуальних занять, консультацій. 1.4. Самостійна робота студентів. 2. Науково-дослідна робота студентів. 3. Навчальна та виробнича практика студентів. Основні поняття: форми організації навчального процесу: лекція, семінар, практичне заняття, лабораторна робота, практикум, консультація, самостійна робота;науково-дослідна робота, навчальна та виробнича практика
Рекомендована література Основна: 1. Алексюк А.М.Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія.–К.:Либідь,1998.–558с. 2. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с. 3. Вітвицька С.С. Практикум з педагогіки вищої школи: Навч. посіб. за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 396 с. 4. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. 5. Лекції з педагогіки вищої школи: Навчальний посібник /За ред. В.І.Лозової. – Харків: «ОВС», 2006. – 496 с. 6. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник /За ред. З.Н.Курлянд.– К.: Знання, 2005.–399с. 7. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. – К.: «Академвидав», 2007. – 352 с. Додаткова: 1. Вища освіта в Україні: Навч. посібник. – К., 2005. – 327 с. 2. Козаков В.А. Самостоятельная работа студентов и ее информационно-методическое обеспечение. – К., 1990 3. Краевский В.В., Бережнова Е.В. Методология педагогики: Новый етап. – М., 2006. 4. Організація самостійної роботи студентів в умовах інтенсифікації навчання. – К., 1993. 5. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі. – К., 2005. · лекція; · семінарське заняття; · практичне заняття; · лабораторне заняття; · факультативи, спецкурси і спецсемінари; · колоквіум; · самостійна навчально-пізнавальна діяльність студентів; · науково-дослідна робота студентів; · навчальна і виробнича практика студентів.
Форма організації навчального процесу – зовнішнє вираження цілеспрямованої та обмеженої в часі взаємодії викладача, що здійснює викладання та студентів, що навчаються, яка спрямована на формування знань, умінь та навичок їх професійної підготовки.
Навчальна лекція (лат. lectio – читання) – логічно завершений, науково обґрунтований, послідовний і систематизований виклад певного наукового або науково-методичного питання, теми чи розділу навчального предмета, ілюстрований за необхідності наочністю та демонструванням дослідів. Вона тісно пов’язана з усіма іншими формами організації навчально-виховної роботи – семінарськими, практичними і лабораторними заняттями. У цьому розумінні кажуть про лекційно-семінарську систему навчання. Як провідна форма навчання у вищій школі лекція виконує певні функції(А. Алексюк, З. Курлянд): · інформаційна (передбачає передавання адаптованої для студентів інформації); · орієнтовна (розкриває генезис теорій, ідей: коли, ким вони вивчалися, якими причинами спонукались; список рекомендованої до лекції літератури); · пояснювальна, роз’яснювальна (передбачає розкриття сутності наукових понять, їх визначень, тлумачення кожного слова, що належать до структури визначення); · переконувальна (полягає у використанні аргументації, логічної доказовості, на основі чого усвідомлюється наукова інформація, що стає базою для формування у студентів наукових поглядів і переконань); · систематизуюча (передбачає структурування всього масиву знань з певної дисципліни); · стимулююча (спрямована на пробудження інтересу до навчальної інформації з певної науки); · виховна і розвивальна (передбачає оцінювання явищ, фактів, процесів, які розглядаються на лекції, розвиток мислення, уваги, уяви, пам'яті та інших пізнавальних здібностей). Лекції повинні відповідати таким вимогам: · змістовність; · науковість, · інформаційність; · доказовість і аргументованість; · емоційність викладу інформації; · активізація мислення слухачів через запитання для роздумів; · чітка структура і логіка розкриття інформації; · методичне оброблення, тобто виокремлення головних думок і положень, висновків, повторення їх у різних формулюваннях; · виклад матеріалу доступною і зрозумілою літературною мовою; використання аудіовізуальних дидактичних матеріалів тощо.
Читайте також:
|
||||||||
|