МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Розвага в масовій комунікаціїКрім навчання, ЗМК відіграють важливу роль у розвагах людини. Що робить розважальні повідомлення привабливими? Наприклад, американські й голландські діти 6-11 років цінують 15 розважальних програмах (за ступенем убування) зрозумілість і активну дію, гумор, цікавість сюжету, реалізм, насильство й романтику. Розважальні повідомлення переслідують наступні цілі. 1. Зміна емоційного стану. Розважальні повідомлення використовуються аудиторією для поліпшення свого емоційного стану. По-перше, напружені люди довше дивляться розслаблюючі програми, а люди нудьгуючі - динамічні. По-друге, люди, які відчувають негативні емоції, частіше дивляться веселі телепередачі, ніж люди, які відчувають позитивні, можливо для того, щоб підняти собі настрій. Наприклад, до й під час менструації, коли через гормональні зміни в жінок псується настрій, вони частіше дивляться комедії, а в середині циклу, коли гормональний рівень нормалізується, драматичні передачі. Крім того, розведені й покинуті люди більше дивляться телевізор, коли відчувають негативні емоції або перебувають дома на самоті, ніж одружені або просто самотні люди, можливо ще й тому, що шукають у телебаченні розраду й комфорт, заміну втраченим взаєминам. Тенденція шукати можливість поліпшення емоційного стану має одне виключення: розсерджені люди, які вірять у те, що вони знайдуть момент, щоб помститися кривдникові, вибирають стрічки з елементами агресії. Навпаки, люди, які вважають, що в них не буде шансу помститися, вибирають більш спокійні програми. 2. Підвищення самооцінки. Наприклад, важкі в економічному плані часи породжують сюжети про небезпеки, зв'язані із придбанням великих багатств. Такі фільми демонструють небагатим глядачам, що навіть у багатих є серйозні проблеми. 3. Самопізнання. Обмірковування повідомлень масової комунікації, наприклад, мильних опер, може допомогти людині вирішити власні життєві проблеми, побачити нові перспективи. 4. Парасоціальна взаємодія. Люди обговорюють теми, затронуті в повідомленнях ЗМК, з друзями й знайомими. Перегляд розважальних програм, наприклад, мильних опер, збільшує почуття колективної самоефективності, спонукає людей до спільного вирішення проблем. Важливою умовою, яка сприяє впливу ЗМК, є ідентифікація реципієнта з персонажами повідомлення. Наприклад, включеність людей у перегляд мильних опер буває двох типів: емоційна, при якій люди ідентифікують себе з героями, і когнітивно-критична. Чим сильніша ідентифікація людини з персонажем, тим більш сильний вплив її поведінка здійснює на стан і поведінку реципієнта. Разом з тим, якщо ідентифікація нагадує людям про неприємний досвід, пережитому ними в минулому, вони відмовляються від перегляду відповідних програм. Наприклад, люди, які в минулому були об'єктом дражніння або приниження, не люблять дивитися комедії, у яких герої попадають в аналогічні ситуації. Читайте також:
|
||||||||
|