Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Наукове управління (1885-1920 рр.).

Еволюція управлінської думки

Менеджмент в Україні

Підходи до менеджменту

Еволюція управлінської думки

Тема 3. Історія розвитку менеджменту

 

 

1. У першій половині ХХ віку отримали розвиток чотири чітко помітні школи управлінської думки.

Прихильники кожного з цих напрямів вважали в свій час, що їм вдалося знайти ключ до найбільш ефективного досягнення цілей організації. Більш пізні дослідження і невдалі спроби застосувати теоретичні відкриття шкіл на практиці показали, що багато які відповіді на питання управління були лише частково правильними в обмежених ситуаціях. І проте, кожна з цих шкіл внесла значний і відчутний внесок в дану область.

 

Даний напрям найбільш тісно пов'язаний з роботами Тейлора, Френка і Лілії Гілберт і Генрі Ганта. Вони вважали, що використовуючи спостереження, виміри, логіку і аналіз, можна удосконалити багато операцій ручної праці, домагаючись їх більш ефективного виконання.

Першою фазою методології наукового управління був аналіз змісту роботи і визначення її основних компонентів.

Наукове управління не нехтувало людським чинником. Передбачалося систематичне використання стимулювання з метою зацікавити працівників в збільшенні продуктивності і обсягу виробництва, давалася можливість невеликого відпочинку і перерв у виробництві. Це дозволяло керівництву встановити реалістичні норми виробництва і платити за перевищення встановленого мінімуму.

Дана школа відділяла такі управлінські функції, як обдумування і планування від фактичного виконання роботи. Послідовники цього напряму визнавали, що робота по управлінню – це певна спеціальність. Управління стало широко признаватися як самостійна область наукових досліджень.

Класична або адміністративна школа (1920-1950 рр.)

Автори наукового напряму займалися підвищенням ефективності на рівні нижче управлінського. З виникненням адміністративної школи, яку пов'язують з ім'ям Анрі Файоля фахівці почали постійно виробляти підходи до вдосконалення управління організацією загалом.

Метою класичної школи було створення універсальних принципів управління. Ці принципи торкалися двох основних аспектів. Одним з них була розробка раціональної системи управління організацією. З основних функцій теоретики-класики виділяли фінанси, виробництво і маркетинг.

Головний внесок Файоля полягає в тому, що він розглянув управління як універсальний процес, що складається з декількох взаємопов'язаних функцій, таких як: планування і організація. Крім того, Файоль виділив основні принципи управління:

1) розподіл праці;

2) повноваження і відповідальність;

3) дисципліна;

4) єдиноначальність;

5) єдність напряму в групі;

6) підлеглість особистих інтересів загальним;

7) справедлива винагорода персоналу;

8) централізація;

9) скалярний ланцюг;

10) порядок;

11) справедливість;

12) стабільність робочого місця для персоналу;

13) ініціатива;

14) корпоративний дух.

Школа людських відносин (неокласична школа) (1930-1950 рр.)

Представники цієї школи Мері Паркер Фоллетт і Елтон Мейо вивчали значення психологічних чинників для підвищення ефективності діяльності людини.

Мейо в ході експериментів виявив, що хороша оплата праці і чітко розроблені робочі операції не завжди вели до підвищення продуктивність праці. Іноді працівники реагували набагато сильніше на тиск з боку колег по групі, ніж на розпорядження керівника і на матеріальні стимули.

Мотивами вчинків людей є, в основному, не економічні сили, а різні потреби, які можуть бути лише частково і побічно задоволені за допомогою грошей.

Дана школа зосередилася на налагодженні міжособових відносин.

 

Школа поведінських наук (1950 - теперішній час)

Ренсис Лайкерт, Дуглас МакГрегор, Фредерік Герцберг вивчали різні аспекти соціальної взаємодії, мотивації, характеру влади і авторитету, організаційної структури, комунікації в організаціях, лідерства тощо.

Новий підхід прагнув надати допомогу працівнику в усвідомленні своїх власних можливостей на основі застосування концепцій поведінкових наук до побудови і управління організаціями.

Основною метою цієї школи було підвищення ефективності діяльності організації за рахунок підвищення ефективності її людських ресурсів.

 

Школа науки управління, або кількісний підхід
(1950 – теперішній час)

Вплив даного підходу був значно меншим, ніж вплив попереднього. Застосування кількісних методів, згрупованих під загальною назвою дослідження операцій, вперше були використані у військових цілях.

Полягає в постановці проблеми і розробці групою фахівців з дослідження операцій моделі ситуації. Після створення моделі змінним задаються кількісні значення. Це дозволяє об'єктивно порівняти і описати кожну змінну і співвідношення між ними.

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. А. Сміт (1723–1790 рр.).
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  9. Адаптивні організаційні структури управління.
  10. Адміністративне право і державне управління.
  11. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 1023

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи сучасного менеджменту | Підходи в управлінні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.