МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Продуктово-ринкові бізнес-стратегії підприємства
Бізнес-стратегії підприємства розробляються для управління окремими сферами бізнесу з метою отримання конкурентних переваг. Рішення, що приймаються на бізнес-рівні, охоплюють два основні напрямки: - де (на яких ринках) конкурувати, тобто пов’язані з вибором продуктово-ринкової стратегії, стратегій управління стратегічними зонами господарювання (СЗГ) та стратегій функціонування на міжнародних ринках; - яким чином вести конкурентну боротьбу на цих ринках, тобто пов’язані з вибором конкурентної стратегії підприємства. Звичайно, що на практиці ці стратегії нерозривно пов’язані між собою: приймаючи рішення щодо того, на якому ринку (ринках) або сегментах ринку працювати, підприємство водночас вирішує, яким чином воно буде там конкурувати. І навпаки, обираючи конкурентну стратегію ведення бізнесу, воно приймає рішення на яких ринках воно зможе її реалізувати найбільш ефективно. Для невеликого однопродуктового підприємства, що не прагне диверсифікації, бізнес-рівень і корпоративний рівень розробки стратегій можуть співпадати, оскільки таке підприємство фактично функціонує на одному ринку (сегментованому або ні). Відповідно загальна стратегія підприємства водночас є стратегією управління її основним бізнесом. Для диверсифікованого підприємства, що функціонує на декількох ринках, існує необхідність у розробці стратегій управління його бізнесами – СЗГ, портфельних стратегій, відповідно і конкурентні стратегії таке підприємство повинно розробляти для кожної СЗГ, оскільки умови діяльності у них, стратегічні позиції підприємства по відношенню до конкурентів можуть розрізнятися. Продуктово-ринкові стратегії підприємства традиційно розробляється за допомогою матриці І. Ансоффа, яка будується за двома параметрами: товар та ринок, які можуть бути існуючими, на яких підприємство вже діє, та новими для нього (рис. 2.7).
Рис. 2.7 – Комбінація стратегій „товар-ринок” за матрицею І. Ансоффа Таблиця 2.3 – Порівняльна характеристика продуктово-товарних стратегій відповідно до матриці І. Ансоффа
Модифікацією підходу І.Ансоффа є матриця, запропонована Г.Стейнером, яка включає розподіл товарів та ринків на існуючі (традиційні), нові, але пов’язані з існуючими, та абсолютно нові. Матриця показує рівні ризику і, відповідно, ступінь імовірності успіху при різних співвідношеннях товар/ринок. Стратегії функціонування на міжнародному ринку використовуються підприємствами, що діють на міжнародних ринках. При плануванні міжнародної діяльності на початкових етапах підприємству слід дуже уважно відноситися до ризиків, пов’язаних із зарубіжним інвестуванням, а для невеликих фірм необхідні серйозні стимули навіть тільки для розгляду можливостей інтернаціоналізації їх бізнесу. Ці стимули можуть бути зовнішніми і внутрішніми і зазвичай викликають дії, пов’язані зі збором інформації в іншій країні, ретельним обліком всіх міжнародних факторів перед прийняттям рішення і чіткого визначення стратегічних цілей діяльності. Існує багато причин, через які підприємства можуть розробляти міжнародний варіант стратегічного розвитку. Найчастіше виділяється дві групи факторів: фактори витиснення, які породжуються нестачею можливостей для розвитку на місцевому ринку у зв’язку з низькими цінами на продукцію або обмеженнями з боку уряду; фактори втягнення, які виникають при існуванні за кордоном кращих умов для розвитку бізнесу. Таким чином, при розробці і реалізації стратегії міжнародної діяльності підприємство повинно бути готовим до труднощів і мати достатню кількість ресурсів для їх подолання. Стратегії функціонування на міжнародних ринках включають: стратегію прямого експорту, стратегію непрямого експорту, стратегію виробництва за кордоном, комбіновані стратегії (рис. 2.8).
Рис. 2.8 – Стратегії функціонування на міжнародному ринку Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|