Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні шляхи та методи реалізації прав і свобод людини і громадянина.

Ринкова економіка розвиває поділ праці не лише між виробни­ками всередині країни, а й між виробниками різних країн. Демок­ратія забезпечує визнання і гарантії взаємовигідного партнерства у сфері міжнаціонального виробництва, торгівлі та інших видів діяльності. Вона спонукає до захисту відносин прав і свобод людини в політичній, економічній і соціальній сферах конституціями І законами країн, які запроваджують демократію і встановлюють відносини з іншими країнами.

Демократизація політичного та економічного життя країн сприяє міждержавному порозумінню, уніфікації законів, розвитку націо­нальних економік і міжнаціональних економічних відносин, вільно­му руху капіталів, праці, товарів, створенню потужних міжнарод­них фінансових інститутів, нагромадженню вільних кредитних та інвестиційних ресурсів, їх найефективнішому використанню. Отже, ринкові перетворення в Україні мають відбуватися на основі де­мократії.

Україна задекларувала перехід до ринкової економіки, страте­гічне партнерство з Росією та прагнення вступити до Європей­ського Союзу і НАТО. Співробітництво з країнами світу є важли­вим чинником досягнення успіху країною, яка прагне його. З 2000 р. Україна дедалі більше схиляється до ґрунтовної співпраці з євро­пейськими структурами, хоч намагається на рівнопартнерських засадах розвивати співпрацю з Росією, котра продовжує втягу­вати Україну у сферу свого впливу. Інертність ЄС щодо поглиб­лення співпраці з Україною певною мірою спонукала Україну до підписання наприкінці вересня 2003 р. у Ялті рамкової угоди про "єдиний економічний простір" з Росією, Білоруссю і Казахстаном. Прихильники інтеграції України з ЄС на початку жовтня 2003 р. у Ялті провели саміт України з ЄС. Він підтвердив, що керівництво ЄС налаштоване на обережну консультативну співпрацю з Украї­ною, але дипломатичне не називає термінів навіть асоційованого членства її в ЄС, акцентуючи, що це можливо лише за відповід­них демократичних перетворень в Україні, вільних і демократич­них виборів, вільних засобів масової інформації, некорумпованості судових і правоохоронних органів, унеможливлення відмивання "брудних"грошей тощо. Виконання Україною цих рекомендацій забезпечить реальне стратегічне партнерство та взаємовигідне співробітництво з країнами ЄС. З урахуванням усіх цих обставин актуальними для України є такі уроки демократії:

- Однією з першочергових умов здійснення ринкових реформ є ефективне політичне керівництво з боку виконавчої влади.Вла­да має обґрунтувати, пояснити необхідність складних перетво­рень. Для того треба виробити національно-демократичну ідео­логію, вести просвітницьку роботу на державному рівні для фор­мування єдиного національно-демократичного мислення і просу­вання до ринкової економіки. Україна потребує політичної та еко­номічної підтримки розвинутих країн, без якої здійснити реформи неможливо, їй належить набути культури ринкової економіки, зокрема виховання патріотизму, національної гідності, міжнаціо­нального гуманізму, які є основою гармонізації інтересів людини, підприємства і держави.

- Необхідність формування ринково-економічних інститутів.Якщо права власності не гарантовано, якщо під час визначення спрямування інвестицій політичні міркування переважають над економічною доцільністю, якщо інфляція утримується на високо­му рівні і зростання цін не піддається прогнозуванню, економіка не може функціонувати злагоджено. З утвердженням права на приватну власність, унеможливленням домінування політики в економіці, із забезпеченням умов для заробляння грошей завдяки підприємливості економічне життя входить у нормальне русло. Головне в цьому процесі — підготувати населення до сприйняття нових правил господарювання і запровадити правила чесної діло­вої поведінки державних чиновників, виробників, банкірів, праців­ників торгівлі.

- Ринок несумісний із консервативним традиціоналізмом.Ри­нок змінює мислення і поведінку людей, впливає на їхню культу­ру, а вони, своєю чергою, удосконалюють ринок. Однак не менш важливим є те, що нації не втрачають культурного коріння, не­зважаючи на тісне зближення їхніх економічних структур і законів.

- Не треба побоюватися, що, здійснюючи ринкові реформи, Украї­на потрапить у залежне становище від інших держав.Згідно з "теорією залежності" вільна торгівля й капіталізм призводять до того, що бідні країни потрапляють під владу багатших. Деякі прихильники цієї теорії вважають, що бідна країна має закрити кордони й ізолюватися від багатих країн доти, доки її економіка не досягне рівня, за якого вона зможе конкурувати з цими країнами.

Однак досвід ринкових країн засвідчує: найкращий спосіб за­побігання зовнішній залежності — дотримання стратегії економі­чного розвитку, яка ґрунтується на свободі міжнародної торгівлі, приватній власності та ринкових відносинах господарювання. Отже, економічні реформи не лише не послаблюють, а, навпаки — зміцнюють становище України у світовому співтоваристві й на світових ринках.

-Необхідні рішучість і високий темп реформування економі­ки. Повільні реформи легко загальмувати через політичне проти­стояння, позаяк різні політичні угруповання, захищаючи власні ча­сткові інтереси, блокують перетворення, яких потребує усе суспіль­ство. Демократичний уряд може уникнути такої патової ситуації, якщо не зволікатиме зі здійсненням реформ. Демократія іноді сти­кається з формуванням у суспільстві упередженого ставлення до реформ, і в такому разі рішуче керівництво конче необхідне. Не­зважаючи на те, що в підсумку реформи дадуть позитивні резуль­тати, більшість виборців може бути налаштована проти них через побоювання, що вони їй зашкодять (унаслідок зростання цін, збільшення безробіття тощо).

-Ринкова трансформація потребує фінансової допомоги роз­винутих країн.Щоб отримати її, Україна повинна виявляти прий­нятну для них політичну та економічну, ідеологічну й демокра­тичну рішучість на шляху ринкових перетворень. Іноземна допо­мога забезпечує політичну підтримку урядові, який здійснює ре­форми. Прикладами такої допомоги стали:

> план Маршалла для країн Західної Європи після Другої світо­вої війни;

> допомога країнам Латинської Америки в 1980 — 1990 роках у вигляді часткового анулювання зовнішнього боргу;

> допомога Туреччині в 1980 р. для приборкання високої інфляції та кризи зовнішнього боргу;

> допомога Ізраїлю під час економічної стабілізації 1985 р.;

> допомога Польщі у вигляді фонду стабілізації валюти і част­кового анулювання боргу.

-Стратегія ринкових трансформацій передбачає:

- децентралізацію політичної влади,делегування повноважень уряду регіональним і місцевим органам влади. У такий спосіб роз­поділяється відповідальність, розширюється підзвітність і розосе­реджується управління економікою. Цим шляхом пішли свого часу Німеччина та Іспанія;

- обмеження діяльності уряду рамками його першочергових завдань,поки для нього й економіки загалом настануть кращі часи. Такими завданнями для українського уряду є передусім створен­ня стабільної кредитно-фінансової та ефективної податкової си­стем, відновлення правопорядку і формування системи елементар­ної соціальної підтримки незахищених верств населення.

-Ініціатива ринкових перетворень має виходити від виконав­чої влади й підтримуватися Верховною Радою України.Державні лідери повинні пояснити народові значущість перетворень. Прези­дент США Ф. Д. Рузвельт під час Великої депресії 30-х років XX ст. у зверненні до народу зазначив, що він має боятися самого стра­ху, а не економічних перетворень. Рузвельт вважав, що найголов­ніше в економічному оздоровленні — уникнути суспільної паніки.

-Визначальною передумовою ринкової трансформації є рішу­чість дій органів влади на початку їх діяльності,позаяк відразу після виборів складається найсприятливіша ситуація для радикаль­них реформ. Ф. Рузвельт,наприклад, отримав визнання через те, що в перші 100 днів свого перебування на посту президента США ініціював ухвалення численних нових законів і вжиття важливих економічних заходів у дуже стислий період. Аналогічним чином болівійську стабілізацію 1985 р. було здійснено за кілька тижнів після приходу до влади нового уряду. У Польщі радикальні ре­форми почалися 01. 01. 1990 р., тобто на четвертий місяць існуван­ня нового уряду.

-3 ринковими трансформаціями несумісні монополізація при­власнення підприємств, плановість у фінансах, політиці, зрощен­ня кримінально-тіньових угруповань з органами державної влади і правопорядку. Завдання органів влади — забезпечення відкритого і формального руху фінансів, капіталу, товарів, кредитів, видатків бюджету, приватизації, корпоратизації та ін.

Найголовнішим уроком є те, що для здійснення демократичних і рин­кових перетворень потрібні зусилля усього народу, суспільна злагода.

Економіка як суспільне явище розвивається на основі дії об'єк­тивних суспільних законів, зокрема законів відтворення населен­ня, відтворення виробництва та ін. Це означає, що економіка теж є об'єктивне, тобто незалежне від волі й свідомості людини яви­ще. Людині належить лише пізнавати об'єктивні економічні зако­ни та пристосовувати до їхніх вимог, свої господарські дії.


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  4. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  5. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  6. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  7. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  8. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  11. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 419

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Свобода і демократія як необхідні умови всебічного розвитку людини. | Економіка та права і свободи людини.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.