МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.1. Пояснення вчителя. — У кожного з вас на парті є сірникові коробки, гумки. Покладіть їх на аркуш паперу і обведіть олівцем. Ми одержимо на аркуші паперу два прямокутники. Прямокутник, який ми відмалювали із сірникової коробки, буде називатися планом сірникової коробки, а інший — планом гумки. Так само ми можемо накреслити плани й інших предметів, які можемо покласти на аркуш паперу. А от що б ми робили, якби нам потрібно було креслити план парти, автомобіля, домівки чи школи? Скільки потрібно було б часу та зусиль, щоб виготовити такий великий аркуш паперу, а потім ще покласти на нього парту чи автомобіль і обвести олівцем! Уявляєте, скільки потрібно було б паперу, щоб виготовити план школи? Для того, щоб набагато швидше та легше виконати план будь-якого за розмірами предмета, люди користуються масштабом (мірилом). 2. Практична робота. Візьміть свої сантиметрові стрічки, виміряйте довжину і ширину кришки парти. Наприклад, довжина її становить 120 см, ширина — 50 см. Такі розміри не можна розмістити на сторінці зошита. їх треба зменшити. Наприклад, зменшимо їх у 10 разів. Отже, довжина кришки на плані буде 12 см, а ширина — 5 см. Замість того, щоб сказати, що розміри кришки парти зменшили в 10 разів, кажуть, що використали масштаб 1 до 10-ти. Це означає, що 1 см на плані відповідає 10 см дійсних розмірів (довжини і ширини) кришки парти. Масштаб записують так: 1 см — 10 см. А як нам накреслити план класу, довжина якого 9 м, а ширина — 7 м? Який узяти масштаб? їм дійсних вимірів візьмемо на плані за 1 см. Масштаб буде: 1 см — 1 м. Тоді довжина на плані становитиме 9 см, а ширина — 7 см. Отже, масштаб показує, у скільки разів зменшено або збільшено справжні розміри предметів. Запам'ятайте, діти, масштаб вибираємо такий, щоб ми змогли розмістити його на відповідному аркуші. 3. Робота з учнями біля дошки. 1) Накреслити схематично школу прямокутної форми, розміри якої 90м на 30 м. — Який масштаб ми виберемо? — 1 см — 10 м. 2) Прочитайте масштаб: 1см — 40 м; 1 см — 40 км. Що означають ці записи? 3) Накресліть план стола, довжина якого 120 см, ширина — 80 см. Масштаб 1 см — 10 см. 4) Накресліть план ділянки, довжина якої становить 900 м, ширина — 600 м. Масштаб плану: 1 см — 300 м. 5) Дано два плани ділянок. Визначте, котра ділянка за цими планами більша. Буратіно потягнувся, раз нагнувся, два нагнувся, руки в сторони розвів,— мабуть, ключик загубив. А щоб ключик відшукати, треба нам навшпиньки стати. 4. Розповідь учителя. — Ви довідалися, що таке план, масштаб, як за допомогою масштабу можна накреслити план великих предметів. За допомогою масштабу креслять не тільки план окремих предметів, але й невеликі ділянки місцевості, тобто план місцевості. Щоб накреслити план місцевості, вимірюють відстані між предметами і зменшують їх. Для запису використовують масштаб, який показує, у скільки разів зменшено справжні розміри. Масштаб на плані позначають внизу аркуша. (Лист від Колобка) 7. Продовженім вивчення нового матеріалу. — На плані місцевості зліва чи справа наносять стрілку, вона показує напрями на північ і на південь. Якщо на плані таких позначень немає, це означає, що північ знаходиться вгорі, південь — унизу, схід — справа, захід — зліва. Масштабом користуються не тільки для креслення плану. Знаючи масштаб і маючи перед собою план, можна визначити відстані між окремими предметами. Наприклад, відстань між предметами на плані дорівнює 5 см. На масштабі плану написано: 1 см — 300 м. Отже, справжня відстань між предметами буде: 300 м · 5=1500 м. Планом місцевості користуються люди різних професій: будівельники, агрономи, військові. Так, геологи за ними відшукують поклади корисних копалин; агрономи — правильно розміщують посіви різних культурних рослин. Читайте також:
|
||||||||
|