Мета: застосувати методику урахування чинника невизначеності в підприємництві та засобів його зниження
Після опрацювання теми студент повинен:
1) знати:
а)зміст наступних економічних категорій:
Альтернативність, варіантність, ефект інформаційного конусу, конфлікт, невизначеність, гра, ігри стратегічні, ігри азартні, ігри комбінаторні, теорія ігор, «ефект марева», «ефект розпливчатості», невідомість, стохастична неоднозначність, семіотична неоднозначність, неструктурованість інформації.
б) відповіді на наступні питання:
2.1. Поняття невизначеності та ієрархія її видів
2.2. Аналіз головних чинників невизначеності
2.3. Головні підходи до класифікації невизначеності
2.4. Присутність ефекту інформаційного конусу у господарській діяльності
2.5. Причини багатокритеріальності та конфліктності
2) вміти:
а) розраховувати проектно-практичні роботи
№1. Обґрунтування стратегії виробництва на засадах
Теоретико-ігрової моделі
Умова роботи
Для обрання раціональної стратегії виробництва в умовах невизначеності можна використовувати ігрові моделі. Практичне застосування розглянемо на прикладі фірми, що має декілька каналів збуту продукції визначеного асортименту.
Невизначеність у імовірних коливаннях попиту на продукцію даної фірми викликана тим, що:
- обсяг продукції у вартісному вираженні із стійким збутом на ряд років 3000 од. (низька залежність від зміни ринкової кон'юнктури);
- обсяг продукції із стійким збутом, але не на тривалий термін 3000 од. (середня залежність);
- продукція забезпечена тільки разовими поставками 3000 од. (висока залежність від змін кон'юнктури);
- обсяг продукції, покупець на яку не визначений 3000 од. (абсолютна залежність від зміни кон'юнктури).
У задачі маються три стратегії виробництва продукції: