МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Московський період. ШлюбПодяка меценатам Навчання Провінційна освіта парубка виявилася недостатньою, аби потрапити до Імператорської академії. Але наполегливий Суриков не відступився і пішов у малювальну школу Товариства заохочення художників. Він з успіхом закінчив малювальну школу Товариства за три місяці і таки став студентом академії 28 серпня 1869 року. Серед наставників Сурикова - Павло Чистяков, другорядний, малообдарований художник і непоганий викладач. Серед його учнів -Сєров Валентин Олександрович, Врубель тощо. В роки навчання Суриков отримав за власні учбові твори - чотири срібні медалі та декілька грошових премій, що не були зайвими для небагатого учня. Дипломним твором Сурикова була цілком академічна композиція на біблійну тему - « Апостол Павло, що пояснює догмати християнства Іроду Агриппі, його сестрі Береніці та римському проконсулу Фесту» ( 1875 ). Вже в дипломному творі проглянули драматичні зіткненя сильних історичних постатей, носіїв протилежних ідейних настанов, які приваблювали Сурикова і знайдуть відображення в більшості його майбутніх картин. Картина не викликала схвальних відгуків у консервативно налаштованого керівництва. І Сурикову не дали Золотої медалі, що давала право на закордонну подорож за державні кошти. Він вийшов з учбового закладу тільки художником 1 ступіню. Замість закордонної подорожі митець узявся створити стінописи у московському храмі Христа Спасителя. Праця розтяглася на два роки, Суриков створив композиції чотирьох Вселенських соборів. Суриков не забув власних благодійників. Серед перших творів митця - портрет губернатора П.Н. Замятіна. Золотопромисловцю Кузнецову П.І.художник подарував картину біблійної тематики - «Милосердий самаритянин», а Петро Іванович придбав перший варіант полотна « Сенатська площа з монументом Петру І». У 1877 році митець остаточно перебрався на життя у Москву. Через рік ( у 1878 році ) він узв шлюб з Єлизаветою Шаре, що була анучкою декабриста П.Н. Свистунова. До майста прийшов невеликий статок, що дозволило не працювати по замовам. Суриков отримав можливість бути вільним митцем. І він добропорядно і відповідально використав цей статус вільного художника. Ескіз Сурикова Серед перших самостійних творів Сурикова - «Ранок стрілецької страти», 1878-1881. Суриков наважився звернутися до історичних подій кінця 17 століття. Розгніваний молодий цар Петро І поспіхом повернувся в Москву через звістку про повстання дежавних стрілецькихполків. Петро замолоду знав про нещадну поведінку бунтівників і на цей раз був вкрай нещадним до повсталих, що порушили державну присягу. ( Оскаженілий Петро сам рубатиме голови повсталих вояків. Він вимагав негайної покори і відданості собі і від боярського оточення, і від нових вельмож, набраних з талановитих слуг. Діяльно демонстрував свою відданість вчинкам царя і молодий Меншиков Олександр Данилович, що теж завзято рубав чужі голови ). Суриков не хотів лякати глядачів сценами самої жорстокої страти, а зупинився на самому її початку, на ранку. На покараня ведуть лише першого стрільця. В картині на цілком історичний сюжет не виведено на перший план царя, що було досить незвично для тогочасного історчного живопису. Петро І на картині - далеко збоку праворуч, і лише спотворене гнівом обличчя виділяє останнього з натовпу прибічників. Дивує й розкішно виписаними подробицями натовп стрільців та їх родин, яких виволокли на покарання разом з родинами і дітьми. Саме цей натовп різнохарактерних осіб і подав художник головним «героєм » власного твору. Під час створення картини Суриков мешкав в невеликій квартирі на Зубовському бульварі. Полотно було настільки великим, що митець був вимушений розміщати її по діагоналі кімнати. Доброї майстерні Сурикрв не мав роками. Саме в цю кімнату і навідувався купець Третьяков Павло, що збирав картини російських митців і що планував придбати для власної галереї і цей твір. Картина і стане згодом його придбанням. Значні грошові суми, отримані від Павла Третьякова, стануть базою фінансової незалежності Сурикова від праці на замови.
«Ранок стрілецької страти», 1878-1881, Третьяковська галерея. Читайте також:
|
||||||||
|