МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Конкурентоспроможність підприємстваОцінювання конкурентоспроможності окремих продуктів Таблиця 4.1
* Оцінки для порівняння зі специфічними для окремих показників одиниць переводяться в бальні оцінки або в розрахунку на 100 чи 1000 грошових одиниць. Основна ідея цієї моделі полягає в орієнтації підприємств на створення і розвиток ключових факторів успіху, відсутніх у конкурентів. Аргументи стосовно уникнення конкуренції з продуктів, які відзначаються тим, що використовують слабкості конкурентів і примхи споживачів, полягають у ненадійності та короткостроковості іс-нування конкурентних переваг такого типу, оскільки зрозуміло, що конкуренти постійно працюють над тим, щоб уникнути слабкостей, а споживачі можуть раптом змінити свої уподобання. Особливу увагу треба приділяти конкурентному паритету — ситуації, коли два або більше конкурентів досягли у своєму розвитку одних і тих самих конкурентних переваг, використовуючи однакові «сильні сторони». Нині для оцінювання стратегічного положення підприємства усе частіше використовується SPACE-аналіз (Strategic Position and Action Evaluation). Це — комплексний метод, призначений для оцінювання ситуації та вибору стратегій. У SPACE-аналізі виокремлюють чотири групи системних критеріїв оцінювання організації: · економічний потенціал (або «фінансова сила»); · конкурентні переваги; · привабливість галузі (бізнес-напрямку); · стабільність середовища (зовнішні умови бізнесу). Кожен із критеріїв складається з певного переліку факторів, що знаходять вираз у відповідних показниках. Економічний потенціал вимірюється за такими показниками: 1) нормою прибутковості; 2) виробничими витратами; 3) рентабельністю вкладеного капіталу; 4) рентабельністю інвестицій; 5) обсягами заборгованості; 6) здатністю до підвищення рівня нагромадження та до залучення капіталу із зовнішніх джерел тощо. Конкурентні преваги вимірюються за показниками, що характеризують: 1) динаміку змін частки ринку, що її обслуговує організація; 2) структуру асортименту продукції, що виготовляється (з урахуванням рівня її прибутковості); 3) цінову політику; 4) рівень розвитку маркетингу (та інших важливих для даної галузі підсистем підприємства); 5) рівень якості (конкурентоспроможності) продукції; 6) тип та тісноту зв’язків із споживачами тощо. Привабливість галузі вимірюється за показниками, що характеризують: 1) кількість та основні характеристики конкурентів, рівень конкуренції; 2) загальну привабливість галузі (серед інших галузей); 3) залежність розвитку галузі від загальної кон’юнктури ринку; 4) стадію «життєвого циклу» галузі; 5) стабільність прибутків та загальна норма прибутку галузі; 6) застосування виробів даної галузі в інших секторах економіки тощо. Стабільність середовища (зовнішні умови бізнесу) вимірюється за показниками, що характеризують: 1) темпи зростання (занепаду) економіки країни; 2) вплив іноземного капіталу на розвиток галузі; 3) вплив науково-технічного прогресу на розвиток галузі; 4) ступінь впливу держави на галузь (регулювання діяльності); 5) ступінь залежності галузі від іноземних ринків сировини; 6) ступінь залежності галузі від розвитку інфраструктури (у тому числі від розвитку інформаційних технологій) тощо. Наведені як приклад критерії не вичерпують перелік складових, що використовуються для побудови матриці SPACE-аналізу. Під час формування критеріїв оцінювання необхідно враховувати специфічні особливості конкретного підприємства, його цілі та стратегії, наявний виробничий потенціал, досвід роботи тощо. Кожному з обраних критеріїв у межах однієї групи виставляється експертом оцінка за обраною шкалою (табл. 4.2). Це може бути 10- або 5-бальна шкала. «Вага» визначає значущість кожного критерію щодо всієї сукупності критеріїв та міститься в діапазоні від 0 до 1, сума значень при цьому має становити 1. Після обчислення значень оцінок за кожним критерієм (оцінка перемножується на «вагу»), визначається сумарна оцінка за кожною групою.
Таблиця 4.2 Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|