Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






СИСТЕМНИЙ ПІДХІД

Недоліком освітніх систем є те, що вони

являють собою засіб обробки молодого

покоління, за допомогою ідей, прийнятих

старшим поколінням.

М. Хантфорд

Сучасна наука має тенденцію до аналізу й дослідження не окремих сторін об'єкта вивчення, а розгляд елементів об'єкта у зв'язку з їхнім місцем і роллю в цілісній системі.

Поняття „система” походить від грецького – systema – ціле. По визначенню філософського словника система — це об'єднання деякої розмаїтості в єдине й чітко розділене ціле, елементи якого відносно цілого й інших частин займають відповідні їм місця.

Системний підхід — являє собою створену на базі багатовікового досвіду людства концепцію вирішення завдань, які слабко формалізуються, мають більшу кількість факторів, які треба враховувати при їхньому вирішенні в умовах відсутності достатньої й достовірної інформації про них. Системний підхід дозволяє виявити й досліджувати ті елементи системи, діяльність яких перебуває не на належному рівні, нейтралізувати внутрішні й зовнішні впливи з метою утримання функціонування системи в певному стані.

В узагальненому вигляді можна сформулювати такі головні принципи системного підходу (по Торокіному А.):

• проблеми, завдання, сукупності сил і засобів, які їх вирішують,
представляються у вигляді системи;

• кожна система є підсистемою іншої, більш складної системи,
що впливає на меншу (і навпаки) (так, урок є елементом системи
загального курсу викладання базової дисципліни, а той у свою чергу є елементом системи загальної освіти школяра);

• Система має ієрархічну структуру, елементами й зв'язками якої не можна зневажати;

• система як ціле набуває властивостей, які відсутні в її частин.

Навчальний процес являє собою складну соціально-педагогічну систему, елементами якої є цілі, зміст, методи, форми, результат навчання й учасники навчального процесу (вчителі й учні). Якщо вносяться активні зміни у функціонування якого-небудь елемента, - це відчуває вся система. У педагогічній практиці відомі приклади, коли з'являлися й вгасали окремі інновації, тому що при цьому не відбувалося змін в інших елементах системи (згадаємо, наприклад, педагогів-новаторів з їхніми специфічними методиками й технологіями навчання, які не знайшли широкого застосування). Тому відновлення навчального процесу повинне відбуватися у всіх його складових. Особливо це актуально під час здійснення освітніх реформ. Змінилися цілі освіти, структура навчального року, система оцінювання навчальних досягнень учнів - необхідно обновляти й ставлення до відбору змісту навчального матеріалу, до організації навчально-виховного процесу, до взаємин „вчитель-учень».


Читайте також:

  1. III етап. Системний підхід
  2. IV етап. Ситуаційний підхід
  3. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  4. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  5. Асимптотичний підхід до порівняння оцінок
  6. Багатоаспектний підхід до прийняття управлінськихрішень
  7. Багаторівневий підхід. Протокол. Інтерфейс. Стек протоколів.
  8. Витратний підхід
  9. Віковий підхід і взаємодія різних рівнів соціального досвіду в діяльності різновікових дитячих об’єднань. Функції різновікової групи.
  10. Гібридний підхід
  11. Глобалітсика і глобальний підхід у науці
  12. Даний підхід передбачає, що покупець не заплатить за об»єкт суму, більшу вартості відомої йому власності, що має таку ж корисність.




Переглядів: 495

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СИНЕРГЕТИЧНИЙ ПІДХІД | ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.