МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
СИСТЕМНИЙ ПІДХІДНедоліком освітніх систем є те, що вони являють собою засіб обробки молодого покоління, за допомогою ідей, прийнятих старшим поколінням. М. Хантфорд Сучасна наука має тенденцію до аналізу й дослідження не окремих сторін об'єкта вивчення, а розгляд елементів об'єкта у зв'язку з їхнім місцем і роллю в цілісній системі. Поняття „система” походить від грецького – systema – ціле. По визначенню філософського словника система — це об'єднання деякої розмаїтості в єдине й чітко розділене ціле, елементи якого відносно цілого й інших частин займають відповідні їм місця. Системний підхід — являє собою створену на базі багатовікового досвіду людства концепцію вирішення завдань, які слабко формалізуються, мають більшу кількість факторів, які треба враховувати при їхньому вирішенні в умовах відсутності достатньої й достовірної інформації про них. Системний підхід дозволяє виявити й досліджувати ті елементи системи, діяльність яких перебуває не на належному рівні, нейтралізувати внутрішні й зовнішні впливи з метою утримання функціонування системи в певному стані. В узагальненому вигляді можна сформулювати такі головні принципи системного підходу (по Торокіному А.): • проблеми, завдання, сукупності сил і засобів, які їх вирішують, • кожна система є підсистемою іншої, більш складної системи, • Система має ієрархічну структуру, елементами й зв'язками якої не можна зневажати; • система як ціле набуває властивостей, які відсутні в її частин. Навчальний процес являє собою складну соціально-педагогічну систему, елементами якої є цілі, зміст, методи, форми, результат навчання й учасники навчального процесу (вчителі й учні). Якщо вносяться активні зміни у функціонування якого-небудь елемента, - це відчуває вся система. У педагогічній практиці відомі приклади, коли з'являлися й вгасали окремі інновації, тому що при цьому не відбувалося змін в інших елементах системи (згадаємо, наприклад, педагогів-новаторів з їхніми специфічними методиками й технологіями навчання, які не знайшли широкого застосування). Тому відновлення навчального процесу повинне відбуватися у всіх його складових. Особливо це актуально під час здійснення освітніх реформ. Змінилися цілі освіти, структура навчального року, система оцінювання навчальних досягнень учнів - необхідно обновляти й ставлення до відбору змісту навчального матеріалу, до організації навчально-виховного процесу, до взаємин „вчитель-учень». Читайте також:
|
||||||||
|