Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Авто | Автоматизація | Архітектура | Астрономія | Аудит | Біологія | Будівництво | Бухгалтерія | Винахідництво | Виробництво | Військова справа | Генетика | Географія | Геологія | Господарство | Держава | Дім | Екологія | Економетрика | Економіка | Електроніка | Журналістика та ЗМІ | Зв'язок | Іноземні мови | Інформатика | Історія | Комп'ютери | Креслення | Кулінарія | Культура | Лексикологія | Література | Логіка | Маркетинг | Математика | Машинобудування | Медицина | Менеджмент | Метали і Зварювання | Механіка | Мистецтво | Музика | Населення | Освіта | Охорона безпеки життя | Охорона Праці | Педагогіка | Політика | Право | Програмування | Промисловість | Психологія | Радіо | Регилия | Соціологія | Спорт | Стандартизація | Технології | Торгівля | Туризм | Фізика | Фізіологія | Філософія | Фінанси | Хімія | Юриспунденкция

Метод складання сценаріїв.

Метод Дельфі.

Методи стратегічного вибору

При стратегічному виборі використовують ряд відомих методів, зокрема: порівняння, факторного аналізу, розрахунково-конструктивний, моделювання, матричні та інші. Особливого значення надають евристичному прийому, що будується на інтуїції, великому досвіді розробників та експертів. Та найбільш прийнятними і поширеними методами стратегічного вибору є експертні методи особливо метод розробки сценаріїв.

Експертні методи прийняття рішень у стратегічному виборіпередбачають врахування суб'єктивних суджень експертів про відповідність кожної альтернативної стратегії параметрам стратегічного вибору, про оптимальний варіант відбору та про майбутній стан підприємства в разі реалізації обраної стратегії.

 

До найбільш поширених експертних методів відбору відносять наступні:

♦♦♦ Метод "мозкової атаки".

Метод "мозкової атаки"означає колективну творчу генерацію ідей. По формі названий метод нагадує вільну дискусію експертів, які є фахівцями з різних аспектів стратегічної діяльності: економісти, юристи, маркетологи, менеджери, інженери, технологи, спеціалісти комерційної діяльності, з управління персоналом тощо.

Дискусія повинна проходити без регламентування, невимушено, виступи, репліки мають бути спонтанними, по ходу появи ідей, припущень в результаті висловлювань колег.

Наслідком такої "мозкової атаки", має стати список, де всі пропозиції, припущення, міркування структуруються, класифікуються за певними параметрами, критеріями, обмеженнями та прогнозованими результатами.

Метод Дельфіполягає в анкетному опитуванні експертів щодо ставлення до всіх параметрів вибору та до альтернативних стратегій.

 

Розробив метод математик Хельмер.

Анкети статистично опрацьовують, формують діапазон думок експертів (від – до) щодо оптимальності вибору того чи іншого показника анкети, тої чи іншої альтернативної стратегії. Після першого опитування діапазон думок експертів, як правило, надто широкий. Тому метод Дельфі передбачає проведення ще 3-4 опитувань, перед початком яких кожного експерта знайомлять з результатами попереднього опитування. В ідеалі опитування варто проводити до повного збігу думок експертів, а реально – до отримання найвужчого діапазону суджень.



Интернет реклама УБС

Сценарій - це описання картини майбутнього у вигляді взаємопов’язаних подій, правдоподібних передбачень і дій, які з певною ймовірністю вказують на прогнозований стан підприємства.

 

Сценарій складається:

а) з характеристики дій, факторів і подій, які впливають на досягнення цілей і прогнозованого стану підприємства;

б) описання їх можливих наслідків для підприємства. Метод складання сценаріїв передбачає, що експерти, на основі глибокого вивчення матеріалів про динаміку середовища підприємства, складають, як правило, три прогнозні сценарії розвитку подій у кожному із його середовищ: песимістичний, оптимістичний та найвірогідніший. А потім, прогнозують майбутній стан підприємства за кожного сценарію розвитку подій при реалізації кожної альтернативної стратегії і вибирають найоптимальніший альтернативний варіант, який в найбільшій мірі відповідає чинникам, обмеженням і критеріям відбору, особливо меті підприємства.

*

Наведемо приклад сформованих експертами три сценаріїрозвитку подій в умовному середовищі м’ясокомбінату (табл. 10.1):

Таблиця 10.1.

Імовірні сценарії розвитку подій у середовищі м’ясокомбінату

Середовище і його основні показники Сценарії розвитку подій:
песимістичний оптимістичний найвірогідніший
I. Макросередовище      
1. Приріст ВВП - 5.0 % + 4 % + 1.5 %
2. Приріст інвестицій - 15.0 % +3.0 % - 2.0 %
3. Експорт - 3.0 % + 2.0 % - 1.3 %
4. Імпорт + 4.5 % - 1.5 % + 0.5 %
5. Інфляція (річна) 60 % 20 % 30 %
6. Податок на прибуток 35 % 30 % 35 %
7. Амортизаційні норми 15 % 30 % 25 %
8. Нарахування на зарплату 45 % 35 % 37 %
9. Сукупний попит спадний зростаючий стабільно низький
10. Форс-мажор дуже вірогідний маловірогідний вірогідний
і т.д.      
II. Мікросередовище      
1. Частка ринку підприємства 5 % 20 % 15 %
2. Кількість клієнтів (основн.)
3. Ціна сировини (за 1т):      
м’яса ВРХ
м’яса свинини
4. Реалізаційна ціна (середня, грн. за кг):      
ковбасні вироби
м’ясо 1 сорт
субпродукти
і т.д.      
III. Внутрішнє середовище      

 

 

За даними сценаріями імовірного розвитку подій у середовищі підприємства експерти оцінюють альтернативні проекти, розраховують можливі наслідки для підприємства в разі впровадження кожного із них та відбирають найоптимальніший варіант, який і стає стратегією підприємства.

*

Сценарій як метод вибору стратегії можна показати на моделі (рис. 10.4).

 

 


Загальні положення розробки сценарію

Оцінка сучасного стану підприємства, встановлення тенденцій його економічного розвитку.

Визначення суттєвих чинників стратегії.

Підготовка спеціального прогнозу про розвиток чинників з невизначеними тенденціями.

Розгляд можливих альтернативних стратегій.

Оцінка імовірних відхилень від основної ідеї альтернативних стратегій при різних сценаріях розвитку подій

Вибрана оптимальна стратегія

1. Структурування і "постановка питання (проблеми, характеристики).

Визначення системи дій, які ведуть до досягнення мети підприємства і показників можливого стану в майбутньому.

Розробка варіантів сценарію майбутнього стану підприємства (песимістичного, оптимістичного, най вірогіднішого)аналіз їх на необхідну різнорідність і ймовірність настання, прогнозування перспективних показників по варіантах сценаріїв.

Інтерпретація сценаріїв з урахуванням можливих обмежень, перепон, критеріїв. Введення в аналіз руйнівних подій.

Довідка про відібрані сценарії, оцінка можливих економічних наслідків для підпр-ва

Рис. 10.4. Сценарій, як метод вибору стратегії підприємства

 

В цілому всі елементи процесу вибору стратегії підприємства із альтернативних можна продемонструвати на моделі (див. додаток Б).

 


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I Метод Шеннона-Фано
  4. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  5. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  6. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  7. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  8. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  9. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  10. АгротехнІЧНИЙ метод
  11. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  12. Адміністративні (прямі) методи регулювання.

Загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критерії стратегічного вибору | Оформлення стратегічного плану підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.