Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Метод рівняння

Одним із основних елементів аналізу взаємозв’язку “витрати – обсяг – прибуток” є аналіз беззбитковості.

Суть і методи аналізу взаємозв’язку “витрати-випуск-прибуток”.

Аналіз взаємозв’язку “витрати – обсяг – прибуток” полягає у системному дослідженні взаємозв’язку витрат, обсягів діяльності та прибутку підприємства з метою визначення:

- обсягу продажу, який забезпечить покриття всіх витрат і отримання бажаного прибутку;

- величини прибутку, який буде одержано при певному обсязі продажу;

- впливу зміни величини витрат, обсягу та ціни продажу на величину прибутку;

- оптимальної структури витрат.

Аналіз беззбитковостіоснований на поділі витрат на змінні і постійні та обчисленні точки беззбитковості (критичного обсягу продажу).

Точка беззбитковості – це такий обсяг продажу, при якому виконуються наступні умови:

- доходи (виручка від реалізації) дорівнюють загальним витратам;

- як наслідок маржинальний дохід дорівнює загальним постійним витратам.

Таким чином, точка беззбитковості – це такий обсяг продажу, при якому прибуток дорівнює нулю.

Точку беззбитковості можна обчислити у натуральному, вартісному виразі, а також у відсотках до нормальної потужності.

Причому можна використовувати такі методи для розрахунку точки беззбитковості:

1метод рівняння;

2маржинальний метод.

3графічний метод (графіки беззбитковості, взаємозв’язку “обсяг-прибуток”, маржинального доходу).

Розглянемо більш детально сутність цих методів на основі даних прикладу.

Приклад

Підприємство виготовляє і реалізує один вид продукції – телефонні апарати. У таблиці 5.1 наведено дані про діяльність за звітний місяць.

Таблиця 5.1 - Звіт про фінансові результати

Стаття Разом, грн. На одиницю, грн.
Дохід від реалізації (1000 апаратів)
Змінні витрати (150000) (150)
Загальний маржинальний дохід
Постійні витрати (12000) х
Операційний прибуток х

Виходимо з того, що дохід від продажу можна виразити як суму загальних витрат і прибутку, а саме:

=++ (5.1)

Оскільки прибуток у точці беззбитковості дорівнює нулю, то дохід буде дорівнювати сумі витрат, тобто це і буде точка беззбитковості у вартісному вираженні:

=+ (5.2)

Для знаходження точки беззбитковості у натуральному виразі кількість одиниць реалізованої продукції позначимо через х та підставимо у рівняння 2:

х =х+ (5.3)

200*Х=150*Х+12000

Х=240 апаратів

Тоді точка беззбитковості у грошовому виразі складатиме:

240 апаратів * 200 грн. = 48000 грн.

Таким чином, щоб покрити витрати звітного періоду, підприємству необхідно реалізувати 240 апаратів по 200 грн. за штуку.


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I Метод Шеннона-Фано
  4. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  5. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  6. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  7. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  8. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  9. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  10. АгротехнІЧНИЙ метод
  11. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  12. Адміністративні (прямі) методи регулювання.




Переглядів: 1067

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порядок укладення зовнішньоторговельних контрактів | Маржинальний метод

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.