Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Симплекс метод

Рис. 5.2. Область допустимих значень цільової функції

 

Лінія 4х1 +1,5х2 = 12 проходить через точки з координатами (х1 =0, х2 = 8); (х1 = 3, х2 = 0); лінія 2х1 +5х2 = 20 – через точки з координатами ( х1=0, х2 = 4); (х1 = 10, х2= 0); лінія 2,5х1 +2х2=10 – через точки з координатами (х1 = 0, х2 = 5); (х1 = 4, х2 = 0), а лінія 2 х2 = 5 (для всіх х2 х1 =2,5).

Таким чином, отримаємо область допустимих значень D, окреслену лініями і умовою, що х1 ³ 0, х2 ³ 0 (рис. 5.2).

Нанесемо на графік лінію цільової функції при F = 0. У цьому разі рівняння лінії 300х1 + 225х2 = 0 проходить через точки (х1 = 0, х2 = 0) і (х1=–1,5, х2 =2).

Розв‘язанням задачі може бути одна з кутових точок області допустимих значень: A, B, C, D, Е, найбільш віддалена від лінії цільової функції в напрямку її збільшення. Обчислимо координати цих точок і значення цільової функції в них. Для знаходження координати точки розв‘яжемо систему рівнянь із рівнянь ліній, на перетині яких знаходиться точка.

Для точки А отримаємо:

координати (х1=0, х2=4), F = 0×300+4×225=900.

Для точки B отримаємо:

координати (х1=11/3, х2=39/17),

F = 11/3×300+39/17×225 = 1147,06.

Для точки C отримаємо:

координати (х1=22/17, х2=26/17),

F = 22/17×300+26/17×225 = 1164,71.

Оптимальним розв‘язанням буде розв‘язання в точці С. Результатом є випуск продукції х1 = 2,118 т і х2 = 2,353 т. При цьому буде отриманий прибуток в розмірі 1164,71 грн.

Розв‘яжемо задачу прикладу 5.1 Симплекс-методом. Для цього запишемо умову задачі в канонічній формі, у вигляді рівностей :

х1 ³ 0 і х2 ³ 0.

 

Таблиця 5.2

і Базис Сбаз b b/ai,k  
х1 х2 х3 х4 х5 х6  
х3 1,5  
х4  
х5 2,5  
х6 2,5 l
Рядок F –300 –225    
  k                

Заповнимо початкову табл. 5.2 (нульовий план). Елементами базису виберемо ті елементи, які належать нульовій підматриці і мають коефіцієнт +1. Коефіцієнти рядка цільової функції рахуються, як сума добутку коефіцієнтів стовпчика на ціну відповідного базису за мінусом ціни змінної стовпчика. Так у стовпчику х1 отримаємо 4×0 + 2×0 + 2,5×0 + 2×0 – 300 = – 300.

Ключовий елемент al,k знаходимо на перетині ключового k-го стовпчика, з найбільшим за модулем від’ємним коефіцієнтом в рядку цільової функції F, і ключового l-го рядка, з найменшим додатним числом b/ai,k.

Обчислюємо нову таблицю за такими правилами:

базис у ключовому рядку х6 замінюємо на змінну у ключовому стовпчику х1;

на місце ключового елемента ставимо одиницю;

решту елементів ключового стовпчика перетворюємо на нулі;

елементи ключового рядка перераховуємо за формулою = al,j/ al,k, діленням чисел на ключовий елемент;

решту елементів обчислюємо за формулою = ai,j – (ai,k ×al,j)/ al,k, - правило квадрата із метода Жордана-Гаусса для систем рівнянь.

Заповнимо табл.5.3.

Таблиця 5.3

і Базис Сбаз b b/ai,k  
х1 х2 х3 х4 х5 х6  
х3 1,5 –2 1,33 l
х4 –1  
х5 –1,25 3,75 1,88  
х1 0,5 2,5  
Рядок F –225    
    k              

 

Наведена табл.5.3 не є оптимальним планом, оскільки в рядку F є від’ємні коефіцієнти. Через те знаходимо знову ключовий елемент al,k і перерахуємо таблицю за вказаними правилами (табл.5.4).

 

Таблиця 5.4

і Базис Сбаз b b/ai,k  
х1 х2 х3 х4 х5 х6  
х2 0,667 –1,33 1,333 –1  
х4 –3,33 5,666 8,333 1,47  
х5 –1,33 1,417 1,083 0,76 l
х1 0,5 2,5  
Рядок F –150    
            k      

 

План знову не оптимальний, тому знаходимо новий ключовий елемент і користуючись ним перерахуємо нову таблицю (табл.5.5).

 

Таблиця 5.5

і Базис Сбаз b b/ai,k
х1 х2 х3 х4 х5 х6
х2   2,353  
х4    
х6 –0,941 0,706 0,765  
х1     2,118  
Рядок F 8,823 105,9 1164,71  

 

У табл.5.5 ми, в першу чергу, перераховуємо коефіцієнти рядка цільової функції F. Впевнившись, що отриманий план є оптимальним, бо від’ємних коефіцієнтів в рядку F немає, обчислюємо коефіцієнти стовпчика b. Решту коефіцієнтів таблиці можна не обчислювати.

 

Висновки по результатах розрахунків

З таблиці оптимального плану (див. табл. 5.5) робимо висновок, що потрібно виробити 2,118 т продукції х1 і 2,353 т продукції х2. При цьому буде отримано прибуток в розмірі 1164,71 грн. Лишаються невикористаними чотири одиниці обладнання групи Б ( х4 = 4 ) і 0,765 одиниці обладнання групи Г (х6 = 0,765).

 


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I Метод Шеннона-Фано
  4. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  5. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  6. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  7. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  8. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  9. АгротехнІЧНИЙ метод
  10. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  11. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 256

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклад 5.1. Оптимізація використання обладнання на заводі | Приклад 5.2. Оптимізація використання сировини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.