МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
CompositeSimple Sentence The Communicative Types of Sentences Lecture 7. Old English Syntax. Contents: 1. The Sentence. The communicative types of the sentence. 2. Structural classification of sentences. 3. Simple sentence. 4. Negation. 5. Parts of a sentence. 6. Phrases and ways of expressing syntactical relations. 7. The composite sentence. 8. The word-order.
Syntax is the part of grammar which deals with phrases, sentences and combinability of words. The main subject of syntax is a sentence, its structure and the relations between the components of a sentence.
The Sentence
Sentence is a unit of communication which has its own intonation and is used by speakers to communicate their thoughts.
According to the role in the process of communication sentences are divided into 4 types: declarative, interrogative, imperative, exclamatory sentences. These types differ in the aim of communication and express statements, questions, commands and exclamations respectively.
Structural Classification of Sentences
Every sentence in language has its structure depending on definite syntactic functions which are performed by words in a sentence. As a rule, English sentences contain words or groups of words functioning as the subject and the predicate – the principal parts in the sentence. Words performing all other functions in the sentence are called the secondary parts. From the point of view of their structure and their communicative value sentences may be regarded as:
One-member Two-member
Complete Incomplete
Complex Compound
Complete Incomplete
Simple Sentence
Simple sentence contains only 1 subject-predicate unit and composite sentence – more than one. Subject-predicate units that form composite sentences are called clauses. Two-member sentence contains two main parts, while one-member sentence has only one principal part, which is neither the subject nor the predicate. In OE impersonal sentences may be one-member sentences: hū lomp ēow in lāde? как путешествовалось вам в пути? Complete and incomplete sentences are distinguished by the presence or absence of word-forms in the principal positions of two-member sentences. In a complete sentence both the principal positions are filled with word-forms. When did you arrive ? I came straight here. In an incomplete (elliptical) sentence one or both of the main positions are not filled, but can be easily supplied from the context: Ready? Cheerful, aren’t you? In OE only one principal part – namely the subject can be missed and is to be supplied from the context: ālēdon þā lēofne þēoden on scipe (they) laid then their beloved leader on a ship. In OE there are sentences introduced by the subject hit and by the adverbial modifier þær, which to some extent lose their own meaning. These are the beginnings of sentences with a “formal subject” it and with the phrase there is.
|
||||||||
|