Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання

17 липня 2019 року в Київській міській державній адміністрації відбулося громадське обговорення навчальної програми статевого виховання для викладання в українському освітньому просторі. Захід організований з ініціативи Громадської організації «Варта життя» та Асоціації сексологів і сексотерапевтів України.

Сучасні виклики глобалізованого суспільства ставлять перед українськими науковцями нові завдання, зокрема, навчання молоді побудови здорових психосексуальних відносин. Високий рівень абортів неповнолітніми, поширення ВІЛ/СНІД, ЗПСШ, пропаганда девіантних форм статевої поведінки (зокрема, одностатеві стосунки), кібермобінг, булінг – ці та багато інших загроз постали сьогодні перед українськими школярами.  

Сексуальна освіта та статеве виховання мають будуватися як на науковій традиції, так і на світоглядних засадах українського суспільства.

Психологи та педагоги, науковці, батьківський рух України об’єдналися у пошуку шляхів для вирішення цих проблем. Таким чином назріла необхідність сформування повноцінної навчальної програми зі статевого виховання.

За визначенням ЮНЕСКО, «статеве виховання – відповідний вікові та культурі підхід до викладання тем, пов’язаних зі статевим розвитком і сексуальними стосунками, який забезпечує передавання наукової, реальної та об’єктивної інформації і дає змогу осмислити власні ціннісні орієнтири й погляди, а також набути навичок ухвалення рішень, ведення діалогу та зниження ризиків, пов’язаних із багатьма аспектами сексуального життя». Статеве виховання підлітків потрібно проводити обережно, враховуючи їхні індивідуальні та вікові психофізіологічні особливості, а також виходячи з української ментальності, враховуючи морально-ціннісні імперативи українського народу.

Дана проблема загострюється з огляду на те, що з початку 2019 року різними громадськими організаціями в Україні проводяться так звані «сексуальні уроки», які не мають ані необхідного фахового рівня викладання, ані науково-методичного обґрунтування, погодженого з МОН України, ані обґрунтованої правової та наукової позиції щодо змісту навчання неповнолітніх статевим відносинам.

Учасники громадського обговорення – педагоги, лікарі, психологи, науковці, громадські діячі – прийняли до уваги необхідність розробки та впровадження навчальної програми зі статевого виховання, яка буде містити такі положення, які:

  • гарантують психоемоційну безпеку дітей і підлітків, захист дитинства;
  • направлені на гармонійний психологічний та фізіологічний розвиток дитини;
  • відповідають сучасним Українському Державному та міжнародному освітнім стандартам;
  • залучають батьків як активних учасників виховного процесу;
  • націлені на здорову адаптацію, соціалізацію дитини в умовах сучасного розвитку українського суспільства;
  • враховують культурні, світоглядні та духовні особливості українського народу, як базові для виховання молодої людини;
  • не лише надають достовірну інформацію дитині про статеві відносини, але й формують у неї необхідні життєві компетентності, які допомагають протистояти сексуальному насиллю і будувати гармонійні, міцні сімейні стосунки;
  • розглядають сексуальність як один із елементів цілісного розвитку особистості дитини, підлітка, молодої людини;
  • сприяють зміцненню інституту сім’ї як непорушного союзу чоловіка і жінки.

Учасники громадського обговорення вирішили, що навчальна програма зі статевого виховання буде подаватися до Міністерства освіти й науки України для ліцензування та подальшого викладання в українських освітніх закладах, на правомірних та фахових засадах.

ГО «Варта життя»:

Горгота Олеся Богданівна, к.філос.н., правознавець, доцент кафедри психології і соціології Міжрегіональної Академії управління персоналом

Єршова Марія Олексіївна, педагог

Погасій Анастасія Олексіївна, педагог

Кур’ян Оксана Анатоліївна, педагог

Сатенко Маргарита Олексіївна, викладач іноземних мов

Асоціація сексологів та сексотерапевтів України:

Голоцван Олена Анатоліївна, лікар-психіатр та сексопатолог, к.мед.н доцент кафедри дитячих і підліткових захворювань Національної медичної академії післядипломної освіти ім. П. Шупика

Лось Оксана Миколаївна, психолог, кандидат психологічних наук, викладач кафедри дошкільної педагогіки Національний Херсонський державний університет

Стоянова-Коваль Світлана Савівна, економіст, доктор економічних наук, професор кафедри обліку і оподаткування інженерно-економічного факультету Одеського державного аграрного університету

Нізалова Тетяна Григорівна, лікар-акушер-гінеколог, кандидат медичних наук. КНП «Консультативно-діагностичний центр №2 Дарницького району м. Києва»

Калуга Володимир Федорович, філософ та політолог, доктор філософських наук, професор кафедри міжнародних відносин і суспільних наук НУБіП

Ярема Марія Богданівна, теолог, доктор біоетики, викладачка Українського католицького університету

Федорець Святослава Борисівна, психолог, сімейний психотерапевт

Простун Сергій Васильович, психолог та сімейний психотерапевт

Садовська Анжела Геннадіївна, педагог

Шевченко Михайло Петрович, психолог, сексолог

Колько Євгенія Юріївна, провозахисниця та адвокат

Кікоть Наталія Валеріївна, дитячий психолог

Алєксєвєа Альона Євгенівна, лікар-психолог

Стрілець Ірина Володимирівна, лікар-психіатр, психотерапевт

Гончарова Марія Юріївна, культуролог

Агафонова Ірина Сергіївна, психолог та сімейний психотерапевт

 

Науковці, педагоги:

Турчинова Ганна Володимирівна, к.пед.н., доцент, декан природничо-географічного факультету Університету ім. М.П. Драгоманова

Кухарчук Алла Іванівна, магістр релігієзнавства, викладач філософських та релігієзнавчих дисциплін, голова ГО «Інститут духовно-моральної освіти», директор Навчально-виховного комплексу «Софія»

Ситниченко Тетяна Іванівна, громадська діячка руху за сім’ю, голова організаційного комітету Київського Обласного Форуму Сім’ї, член Громадської ради при Києво-Святошинської РДА , член комітету освіти

Львова Олена Леонідівна, к.ю.н.

Самборська Геня Зігмундівна, Голова Всеукраїнського БФ «За гідність людини», Європейський Інститут Сімейної  Освіти

Харитончук Катерина Василівна, Координатор освітньої програми для 10-11 класів «Основи сім’ї»

Крячок Наталія Юріївна, соціальний педагог-практичний психолог, факультет «Соціальна робота» Університету ім. М.П. Драгоманова

Хачатрян Олена Володимирівна, Голова БФ «Сім’Я» м. Житомир, голова Ради школи

Коцеба Тетяна Юріївна, Голова Правління ГО «Федерація жінок за мир у всьому світі»

Грабовенко Людмила Іванівна, Заступник головного редактора газети «Справи сімейні»

Цвєтков Сергій Володимирович, Виконавчий директор ГО «Міжнародний Центр Батьківства»

Паренюк Альбіна Вільямівна, голова БФ «Дари навчання», педагог, засновник Міжнародного Альянсу християнської освіти, громадський діяч

Лещенко Світлана Радіонівна, консультант МБФ «Дар життя», лікар гігієніст-епідеміолог.

Переглядів: 644

Повернутися до змісту: Новини освіти і науки

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.