Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Гаршин Всеволод Михайлович

Директивні статті, що в недалекому часі постійно з’являлись у газетах в якості передової або підпередової статті, зараз в умовах демократизації друку, рідко можемо побачити на газетних шпальтах. Директивна стаття присвячується актуальним завданням, рішення яких потребує мобілізації зусиль певних груп людей.

Публіцистичні жанри

До публіцистичних відносять матеріали, що стосуються суспільно-політичних питань. Їх особливість полягає в тому, що вони не тільки оперують фактами, як це робиться в інформаційних журналах, але й уключають різноманітні роздуми, коментарі, оцінки, висновки.

У публіцистиці знаходять відображення актуальні проблеми сучасності, повороти в тенденціях суспільного розвитку.

Серед публіцистичних жанрів основне місце займає стаття.

Публіцистична стаття має різноманітні жанровірізновиди: директивні, пропагандистські, проблемні, критичні, дискусійні, оглядові, звітні, статті-коментарі, статті-кореспонденції, статті, теоретичного характеру та близькі до них.

Мобілізаційну роль виконує і пропагандистська стаття, яка збагачує читачів знаннями, подає інформацію для роздумів, теоретично і творчо озброює їх для подальших дій. Пропагандистська стаття будується на поєднанні теоретичних положень з практикою життя.

Проблемна стаття більше, ніж інші прикладні статті, спирається на теорію. У ній висвітлюються та захищаються з використанням теоретичних доказів різні точки зору на проблему, підходи до неї та методи її вирішення, розробляються концепції. Така стаття створюється вченими, спеціалістами, і хоча вона публікується в періодичних виданнях, головними її споживачами є також спеціалісти.

Дискусійна стаття має своєрідний характер. Вона будується на основі зв’язку критичних або навіть негативних доказів щодо певних поглядів з утвердженням певної думки на предмет обговорення.

Критична стаття. Багато з них звернені до минулого й мають при цьому різкий тон. До таких підходів редактору слід відноситися, скеровуючи автора на об’єктивний аналіз позицій, явищ, що описуються.

Оглядові статті – будуються на аналізі не сукупності фактів, а взагалі узяті з літературних джерел, а окремі емпіричні відомості, відносяться, як правило до практичної діяльності та висвітлюють досвід роботи конкретних людей, колективів.

Близько до оглядової за напрямком є звітна стаття. На відміну від інформаційної статті, публіцистичний звіт висвітлює проблемні питання. Написана за завданням редакції (з міста подій), вона не обмежується простим фіксуванням та викладенням події, а коментує його, дає оцінку, має висновки, тобто має деякий аналітичний відтінок, який може бути посилений за рахунок того, що в якості аргументів використовуються додаткові матеріали, зібрані заздалегідь.

Статті-коментарі нерідко торкаються офіційних рішень органів державного управління і тому їм може відводитися місце передової статті. Ці статті відіграють роль засобів взаємозв’язку правлячих органів з народом.

Теоретична стаття вирізняється високою експресивністю та емоційністю, буває, що в ній знаходять місце різкі полемічні або критичні судження. Автор веде аналіз, будує роздуми, супроводжуючи їх зауваженнями і оцінками, наповнені його почуттями.

Описані нами жанри належать до найважливіших, але це не означає, що неможлива поява нових жанрів, створення міжжанрових утворень або навіть авторських модифікацій вже відомих варіантів.

Незважаючи на те, що категорія жанру є найбільш стабільною, під тиском мінливої соціальної дійсності все ж таки відбувається поступове оновлення і жанрової системи в цілому, і кожного жанру зокрема. Журналістові необхідна орієнтація як у загальних жанрологічних проблемах, так і знання вимог і особливостей того чи іншого жанру, що дозволить максимально реалізувати свій творчий потенціал.

Майбутній журналіст розпочинає виховання в собі жанрового мислення із знань про аналізовані нами жанри. Обов’язковою умовою майстерності працівника мас-медіа є уміння бачити новину, самостійно знаходити тему свого майбутнього журналістського твору, а також мислити свій текст у певному жанрі, залежно від специфіки відібраного матеріалу.

Використана література:

1. Різун В.В. Літературне редагування.– К.: Либідь, 1996.

2. Михайлин І.Л. Основи Журналістики.– К.: ЦУЛ, 2002.– 284с.

3. Соловьев В.И., Рябинина Н.З. Редакторская подготовка периодических изданий учебных пособий.– М.: МГУП.– 2003.

4. Накорякова К.М. Редактирование материалов массовой информации.– М.: Изд-во МГУ, 1982.– 110с.

5. Иншакова Н.Г., Рябинина Н.З. Специальный журнал: некоторые проблемы редактирования.– М.: Книжная палата, 1987.– 72с.

6. Соловьев В.И. Составление и редактирование рефератов. Вопросы теории и практики. Изд.2-е перераб., дополн. // Жанры информационной литературы: Обзор. Реферат. / А Гречихин И.Г. Здоров, В.И.Соловьев.– М.: Книга,1983.– С.199-320.

7. Моисеев В.А. Журналистика и журналисты.– К.: Дакор, 2002.– 400с.


Читайте також:

  1. Васнецов Віктор Михайлович




Переглядів: 858

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
У Києві міліція врятувала мавпу, яку прив’язали до машини | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.